[Freesco] Niet als router maar als server

Pagina: 1
Acties:

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Ik heb al een routertje (draytek). Zojuist een oude pc met 1 netwerkkaart en 1 moden als freesco geinstalleerd. Werkt prima. Nu wil ik een mail/faxserver op de freesco installeren, en deze van de draytek gebruik laten maken.
Ik heb in het advanced menu bij 91 de gateway al ingesteld op het ip van de draytek. Ook de DNS is ingesteld. Het vervelende is dat ik nu nog niet kan pingen naar het internet en dus ook geen packages kan installeren.......
Hoe krijg ik de freesco zover dat-ie vergeet dat-ie een router is?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het probleem is denk ik dat Freesco zijn kernel helemaal zelf heeft gecompileerd. Nu is het dus niet zomaar mogelijk om alles maar op freesco te installeren.

Ik zou zelf even gaan vragen op de freesco sites. En hebben ze tegen deze opties al niet ingebouwd met een aangepaste andere mail/fax server?...

Misschien post ik zometeen hier nog wel een keer, met een module waar je het wel mee kan doen.

En zelfzoeken kan natuurlijk ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Tuurlijk heb ik m'n vraag ook op minddigger en op freescosoft gedumpt ;)
De reden dat ik de vraag ook hier stel is tweeledig:
a: Ik wil natuurlijk graag een oplossing voor mijn probleem
b: Het op deze wijze meewerken aan deze kennisbank om andere tweakers die in de toekomst ook een mail/faxserver in het netwerk achter een andere router willen plaatsen van dienst te zijn.
(oppassen dat dit draadje niet op stuffis generalis belandt...)