Toon posts:

BeOS 5 PE vol met bugs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat er nog veel bugs in BeOs zitten of is er wat anders aan de hand? Toen ik BeOs voor het eerst installeerde en draaide was er nog niks aan de hand. Maar na een x aantal keren draaien kreeg ik ineens geen geluid meer, dwz.. hij vond m'n geluidskaart wel (herkent 'm ook in de systeemapparaten) maar krijgt er geen geluid meer uit.

De browser Mozilla crasht al na het openen van 5 pagina's en sinds vandaag kan ie ook ineens m'n netwerk instellingen niet meer vinden.

Die netwerkinstellingen zijn niet zo'n probleem, maar de rest is vrij irritant. Iemand ervaring met dit besturingssysteem? :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 10:56 schreef Beathoven het volgende:
hij vond m'n geluidskaart wel (herkent 'm ook in de systeemapparaten) maar krijgt er geen geluid meer uit.
9 van de 10 keer dat ik dat heb ligt 't gewoon aan de mixer-instellingen die allemaal op mute of 0 staan..

:)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik weet haast wel zeker dat het niet aan BeOS ligt hoor, er zullen heus wel bugs in zitten maar niet zulke gare.
Hoe boot je? Op wat voor FS staat BeOS geinstalleerd?

Ik kan zo snel niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen maar het eerste wat me inschoot was een corrupt filesystem ofzo...

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:20 schreef paasklaas het volgende:

[..]

9 van de 10 keer dat ik dat heb ligt 't gewoon aan de mixer-instellingen die allemaal op mute of 0 staan..

:)
nee helaas, dat had ik al bekeken.. er staat hier niks op mute :)
Op dinsdag 30 april 2002 12:17 schreef BezurK het volgende:
Ik weet haast wel zeker dat het niet aan BeOS ligt hoor, er zullen heus wel bugs in zitten maar niet zulke gare.
Hoe boot je? Op wat voor FS staat BeOS geinstalleerd?

Ik kan zo snel niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen maar het eerste wat me inschoot was een corrupt filesystem ofzo...
Ik boot 'm vanuit DOS (veilige modus) en het staat geinstalleerd op partitie D (20Gb) onder een FAT32 filesystem.

Misschien ligt het aan de versie, ik heb PE en geen Pro...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op dinsdag 30 april 2002 13:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

nee helaas, dat had ik al bekeken.. er staat hier niks op mute :)
[..]

Ik boot 'm vanuit DOS (veilige modus) en het staat geinstalleerd op partitie D (20Gb) onder een FAT32 filesystem.

Misschien ligt het aan de versie, ik heb PE en geen Pro...
het ligt niet aan de versie, want die is bijna identiek.
ik denk dat het ligt dat je vnauit veilige modus boot, dan zit er nog spul in je geheugen vanuit windows, dit kan soms problemen geven.
probeer eens een bootmenu op te zetten of te booten vanaf floppy/cdrom bij opstarten.
en check je filesystem idd eens op errors

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 13:47 schreef Justice het volgende:

[..]

het ligt niet aan de versie, want die is bijna identiek.
ik denk dat het ligt dat je vnauit veilige modus boot, dan zit er nog spul in je geheugen vanuit windows, dit kan soms problemen geven.
probeer eens een bootmenu op te zetten of te booten vanaf floppy/cdrom bij opstarten.
en check je filesystem idd eens op errors
zal ik ff doen, zanks :)

update: je hebt gelijk, heb ff geboot vanaf flop en alles werkt weer... :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op dinsdag 30 april 2002 13:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

zal ik ff doen, zanks :)

update: je hebt gelijk, heb ff geboot vanaf flop en alles werkt weer... :)
wow :) ik verbaas me zelf. :) moet toch weer eens BeOS installeren, en de gehackte driver voor mijn matrox kaart. hehe

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 13:57 schreef Justice het volgende:

[..]

wow :) ik verbaas me zelf. :) moet toch weer eens BeOS installeren, en de gehackte driver voor mijn matrox kaart. hehe
doen :)

Mozilla crasht nog wel steeds na onbepaalde korte tijd maar de rest werkt perfect. Ik weet dat er andere browsers voor BeOS zijn maar Mozilla is de enigste waarmee je op GoT kunt komen voorzover ik weet.
Pagina: 1