Toon posts:

[mysql] topic_ status appart selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn forum heb ik een query die de lijst met topics laat zien. die ziet er zo uit:
PHP:
1
<?$sql = "SELECT t.*, u.username, u2.username as last_poster, p.post_time, sticky FROM topics t        LEFT JOIN users u ON t.topic_poster = u.user_id         LEFT JOIN posts p ON t.topic_last_post_id = p.post_id        LEFT JOIN users u2 ON p.poster_id = u2.user_id        WHERE t.forum_id = '$forum'         ORDER BY sticky DESC, topic_time DESC LIMIT $start, $topics_per_page"; ?>

Nu zou ik graag willen dat alleen de topics met topic_status 0 geselecteerd worden en die met topic_status 1 appart zodat gesloten topics onder aan de pagina komen te staan. (zoals hier op got) weet iemand hoe ik dat doe?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:16
ook sorteren op topic_status?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 10:47 schreef Jelle Niemantsverdriet het volgende:
ook sorteren op topic_status?
nee, dat gaat fout want als ik dan meerdere pagina's heb en naar de laatste pagina ga staan daar de gesloten topics op een rijtje en op die andere pagina's geen. mijn bedoeling is dus 1 query voor gewone topics en 1 query voor bijv. 10 gesloten topics

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
mbhv UNION kun je de resultaten van 2 queries aan elkaar 'plakken', maar ik denk dat MySQL dit niet ondersteund. (Hangt af van de versie van MySQL die je gebruikt waarschijnlijk).

Anders kun je toch gewoon 2 queries doen en daar dan de output gewoon van gaan tonen op uw scherm?

https://fgheysels.github.io/

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 30 april 2002 11:11 schreef whoami het volgende:
mbhv UNION kun je de resultaten van 2 queries aan elkaar 'plakken', maar ik denk dat MySQL dit niet ondersteund.[..]
Wordt inderdaad nog niet ondersteunt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Sorteer de gesloten topics pas in PHP, niet in MySQL. Niet de beste oplossing, werkt wel.

Rustacean

Pagina: 1