Toon posts:

Geluidskaart: ruis, kraak, stoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een zwaar irritant probleem: de geluidskaart van m'n oude pc doet vreemd. Het is begonnen na het spelen van American McGee's Alice, waarbij het geluid standaard op A3D stond. Sindsdien hoor ik bij twee of meer geluiden een overduidelijke vertraging en 't kraakt, ruist, etc. Het is iig niet zoals het moet zijn. Het ligt niet aan de boxen, want die heb ik al vervangen, maar 't probleem is er nog steeds.

In deze PC zit het volgende:
-PIII 450@500
-192 mB RAM
-TNT2
-C-media geluidskaart
-Lenco speakertjes
En de overige shit, zoals CD-ROM drive enzo. Het gaat ook alleen maar om twee of meer geluiden: CD's afspelen gaat prima, maar als er dan ook nog geluid van bv een website bijkomt doet hij dit. Ook bij stemmen in games, waarbij een achtergrondmuziekje is, gebeurt dit.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

misschien een gebrek van je "C-media geluidskaart"?

is ie onboard?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

nieuwe drivers al geprobeerd of meschien is je geluids kaart brak of zo heb ik ook met mijn oude philips geluidskaart als je dan een cd afspeeld alles goed open je en website met sound allemaal gekraak.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 10:53 schreef NaWA het volgende:
misschien een gebrek van je "C-media geluidskaart"?

is ie onboard?
Bij mijn weten is ie idd onboard. En dat gebrek is de voorgaande jaren nog nooit aan 't daglicht gekomen...

Verwijderd

Om te beginnen welke driversversie gebruik je en welke OS?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 12:25 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
Om te beginnen welke driversversie gebruik je en welke OS?
Drivers: versie 2.0 (die ik hier gedownload heb)

Verwijderd

dan is het waarschijnlijk een IRQ conflict, wat zijn de instellingen van de onboard audio device, zijn deze auto??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 18:00 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
dan is het waarschijnlijk een IRQ conflict, wat zijn de instellingen van de onboard audio device, zijn deze auto??
Ik weet niet alles hiervan af, dus laat ik het zo zeggen: ik heb er niks aan veranderd na een format c:. Ik neem dus aan dat dat het geval is.
Ow, trouwens, Windows zegt dat 't apparaat correct werkt...zegt dat iets over het IRQ?

Verwijderd

ja en nee, volgens windows moet het apparaat goed functioneren maar dit hoeft niet helemaal het geval te zijn.

Los van 't feit of je windows opnieuw hebt geinstalleerd, kunnen de instellingen nogsteeds verkeerd staan in de bios, dus daar moet je ff checken of ie op auto staat

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 00:07 schreef iNFiNitY_iDS het volgende:
ja en nee, volgens windows moet het apparaat goed functioneren maar dit hoeft niet helemaal het geval te zijn.

Los van 't feit of je windows opnieuw hebt geinstalleerd, kunnen de instellingen nogsteeds verkeerd staan in de bios, dus daar moet je ff checken of ie op auto staat
Ik geloof wel dat hij op auto staat, ja. Wat moet ik hieraan veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
FF een kickje :) Mag wel toch? Hij doet het namelijk nog steeds niet :(

Anywayz, ik ben ook achter het volgende gekomen: bij veel processorbezigheid kraakt en stoort de geluidskaart, maar als de processor idle is of amper iets hoeft te doen, doet hij het niet. Hetzelfde schijnt op te gaan voor de harde schijf....Maar kan iemand ff helpen voordat ik uit pure wanhoop een nieuwe geluidskaart ga kopen?

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 18:49 schreef Manny het volgende:
FF een kickje :) Mag wel toch? Hij doet het namelijk nog steeds niet :(

Anywayz, ik ben ook achter het volgende gekomen: bij veel processorbezigheid kraakt en stoort de geluidskaart, maar als de processor idle is of amper iets hoeft te doen, doet hij het niet. Hetzelfde schijnt op te gaan voor de harde schijf....Maar kan iemand ff helpen voordat ik uit pure wanhoop een nieuwe geluidskaart ga kopen?
dat is een te kort aan cpu power want deze geluids kaart gebruikt je cpu als reken ding. koop een soundblaster van creative die hebben bijna geen cpu load en werkt dus wel goed heb ik ook gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 18:53 schreef chefke het volgende:

[..]

dat is een te kort aan cpu power want deze geluids kaart gebruikt je cpu als reken ding. koop een soundblaster van creative die hebben bijna geen cpu load en werkt dus wel goed heb ik ook gedaan.
Ok, maar hoe kan 't dan dat dit ding het al die jaren -met dezelfde games- perfect heeft gedaan?

Verwijderd

mmmm, ik had ook een dergelijk probleem met een hoge cpu/diskload. Ik kwam erachter dat het kwam door de storing van de hd op de line-out van de cd-speler ~_~
probeer eens de cd-line te muten in je instellingen.

Misschien is het bij jou ook het geval, alhoewel het een long shot is. iig suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 19:09 schreef fLuiD het volgende:
mmmm, ik had ook een dergelijk probleem met een hoge cpu/diskload. Ik kwam erachter dat het kwam door de storing van de hd op de line-out van de cd-speler ~_~
probeer eens de cd-line te muten in je instellingen.

Misschien is het bij jou ook het geval, alhoewel het een long shot is. iig suc6
Nope, heeft niet geholpen ;(

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Zet A3d dan maar uit, er komen geen nieuwe drivers meer voor die kaarten, dus jouw onboard kaart heeft oftewel brakke drivers voor de a3d, of je cpu emuleerd alle a3d, dat laatste zorgt voor een dikke performancedrop, geluid op direct sound 3d zetten of zoiets.
suc6

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

koop nieuwe geluidskaart >:) simpel :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 12:17 schreef corpseflayer het volgende:
Zet A3d dan maar uit, er komen geen nieuwe drivers meer voor die kaarten, dus jouw onboard kaart heeft oftewel brakke drivers voor de a3d, of je cpu emuleerd alle a3d, dat laatste zorgt voor een dikke performancedrop, geluid op direct sound 3d zetten of zoiets.
suc6
Heb ik sowieso al niet aan staan, dat was alleen bij Alice zo...of staat dat sowieso al aan bij nieuwere games? Of ligt het gewoon aan 't feit dat ik een driverupgrade heb gedaan?

/me snapt er ff geen fuck meer van :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 12:23 schreef gitaarwerk het volgende:
koop nieuwe geluidskaart >:) simpel :)
Mmkay, wederom een kick. 't Is verdomme niet de geluidskaart. Ik heb deze net vervangen en hij doet het nog steeds niet. Ik heb er nou een andere -el cheapo 12,50- geluidskaart ingezet, en hij stoort en kraakt nog altijd als de tering. Ik heb de geluidskaart op alle mogelijke PCI-sloten gehad, PCI latency patch uitgevoerd, ALLES wat ik verdomme met de search kon vinden!

/me zucht eens HEEEEL diep

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
192MB ram? Voor windowsXP en 2000 ook wel zou ik je toch aanraden om wat mem bij te prikken, als je speelt en er wordt geswapped kan het best zijn dat je geluid daardoor kraakt, swappen eet immers cpus rauw, dus ik zou een reepje ram bijprikken als je vaak een grote swapfile hebt, voor de rest probeer eens te spelen zonder harware acceleratie voor je sound, die optie kan je vinden in dXdiag progsel in de map "directX", 4standen "emulatie" "basis" "normaal" "full", bij mij hielp het bijvoorbeeld om in hitman de kraak weg te doen door "emulatie" in te stellen, "normal" is gewoon geluid zonder enige 3d ondersteuning, probeer eens de andere 3 standen.
Hoop dat dit helpt.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zaterdag 08 juni 2002 21:22 schreef corpseflayer het volgende:
192MB ram? Voor windowsXP en 2000 ook wel zou ik je toch aanraden om wat mem bij te prikken, als je speelt en er wordt geswapped kan het best zijn dat je geluid daardoor kraakt, swappen eet immers cpus rauw, dus ik zou een reepje ram bijprikken als je vaak een grote swapfile hebt, voor de rest probeer eens te spelen zonder harware acceleratie voor je sound, die optie kan je vinden in dXdiag progsel in de map "directX", 4standen "emulatie" "basis" "normaal" "full", bij mij hielp het bijvoorbeeld om in hitman de kraak weg te doen door "emulatie" in te stellen, "normal" is gewoon geluid zonder enige 3d ondersteuning, probeer eens de andere 3 standen.
Hoop dat dit helpt.
Ff lezen voor je gaat quoten, niet iedereen draait met Win2k/XP... |:( Hij heeft Win98 geinstalleerd.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
^kick^

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik heb ook een cmedia geluidskaart, (niet onboard)

ik heb ook vertragingen gehad met meer dan 2 geluiden, heb ik opgelost met nieuwe drivers, (als dat niet werkt probeer eens oudere drivers)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik hoor net dat ik volgens mij het zelfde heb met mijn net nieuwe Terratec DMX 6Fire LT 24/96 :|

Mother, will they like this song?

Pagina: 1