Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
Heb te maken met mijn eerste edit!
Dat begon met topic titel " "
en dan Bericht: NOU NIET DUS!!!!
vandaar!
Misschien dat ik hem maar op mijn northbridge plak!
anders sluit je dit topic maar weer Sint!
ik smeer t altijd uit met een zakdoekie of bankpasje, en let op: echt een heeeeeel flinterdun laagje. t'is alleen om de oneffenheden op t heffen die altijd in het alu zitten (al is dat niet met het oog te zien).
Verwijderd
Ik heb een flinterdun AS2 laagje uitgesmeerd en daarna de Crorb goed bevestigd. Hij koelt echt overduidelijk beter als de stock-heatsinks, maar ja. Het zal idd met dat 'drupje' te maken hebben.
UNOX: The worst operating system

Hierdoor wordt de kaart nog maar 36-38 graden idle en 41-42 graden stressed. (Natuurlijk een beetje afhankelijk van je kamertemperatuur, maar dit is genomen bij een kamertemp van gemiddeld 24 graden)
Dat noem ik dus wel een verbetering. Overigens is dit met AS III. De standaard ASUS heatsink/combo is echt niet veel. Hiermee werden de temperaturen 48 resp. 52 graden bij idle en stressed. Als ik de kaart terug clock naar de standaard default, dan zijn de temps nog maar 34-36 graden stressed. Het werkt dus zeer goed.
Oh, ik heb overigens ook nog de core en de heatsink gelapped met 1000er schuurpapier.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Deze heb ik op mijn norhtbridge(TH7II) en op mijn TI4600, koeld perfect.Op dinsdag 30 april 2002 17:08 schreef Rick2001 het volgende:
Ik heb mijn kaart altijd standaard lopen op 240/540 (bios modified) met deze heatsink/fan combo. [afbeelding]
Hierdoor wordt de kaart nog maar 36-38 graden idle en 41-42 graden stressed. (Natuurlijk een beetje afhankelijk van je kamertemperatuur, maar dit is genomen bij een kamertemp van gemiddeld 24 graden)
Dat noem ik dus wel een verbetering. Overigens is dit met AS III. De standaard ASUS heatsink/combo is echt niet veel. Hiermee werden de temperaturen 48 resp. 52 graden bij idle en stressed. Als ik de kaart terug clock naar de standaard default, dan zijn de temps nog maar 34-36 graden stressed. Het werkt dus zeer goed.
Oh, ik heb overigens ook nog de core en de heatsink gelapped met 1000er schuurpapier.
Verwijderd
De ZOVEELSTEOp dinsdag 30 april 2002 10:59 schreef noltha het volgende:
Jep inderdaad -> foutje!
Heb te maken met mijn eerste edit!
Dat begon met topic titel " "
en dan Bericht: NOU NIET DUS!!!!
vandaar!van me!
Misschien dat ik hem maar op mijn northbridge plak!
Hier:
[topic=478119/1/25]
Begon je ook al dingen te roepen die nergens op slaan, heb voortaan gewoon eens wat meer geduld en wacht eens wat af en test eens wat beter en lees eens wat beter voordat je die onzin van je in de groep gaat gooien.
LoL (maar ben toch benieuwd wat het antwoord isOp dinsdag 30 april 2002 20:21 schreef SALLY het volgende:
processor=verkocht, swiftech=verkocht, epox=verkocht, chieftec=verkocht, crucial=verkocht, asus v8200t2=niet tekoop, enermax=verkocht, 15" samsung 151s=niet tekoop, 40GB WD=tekoop, 45GB MAXTOR=verkocht, 60GB IBM=tekoop, 75GB IBM=tekoop, plextor=verkocht
GELDNOOD?? net ontslagen ofzo?
LOL.... Dat klopt..Op woensdag 01 mei 2002 02:03 schreef lange het volgende:
klik hier voor het antwoord.
Hij is inderdaad afgelopen zaterdag geboren.
Nu nog de computer....
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
jah rick je word in de gaten gehoudenOp woensdag 01 mei 2002 02:12 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
LOL.... Dat klopt..
Hij is inderdaad afgelopen zaterdag geboren.
Nu nog de computer....
Heeey die sink ga ik ook op mijn kaart bouwen. Kan je me misschien vertellen hoe je dat hebt gedaan? Zou het houden als je er wat speciale lijm op smeert?Op dinsdag 30 april 2002 17:08 schreef Rick2001 het volgende:
Ik heb mijn kaart altijd standaard lopen op 240/540 (bios modified) met deze heatsink/fan combo. [afbeelding]
Met lijm gaat dit dus echt niet lukken en krijg je ook nooit het contact dat de heatsink nu maakt bij mij met behulp van schroeven.
Je boort dus gaatjes in de heatsink en tapt daarna schroefdraad hierin.
Daarna ga je je heatsink eerst eens lappen zodat deze zo glad als mogelijk wordt. (400-600-1000er schuurpapier)
Het beste doe je dit ook met de core van je videokaart zelf. Dus alles aftapen rondom de core en met een klein stukje spiegel (glas) en schuurpapier (1000er) op de core schuren totdat er een laagje afgehaald is. (Je ziet dat de core een beetje koperkleurig wordt)
Daarna pas je of de heatsink er goed oppast. Is dit het geval, dan doe je natuurlijk eerst nog wat AS III (of II) onder de heatsinks van het memory op de chipjes zelf en op de core. Ook de heatsink voor de core smeer je een beetje in met AS. (Met een doekje weer gewoon eraf vegen zodat alleen de allerkleinste groefjes nog gevuld blijven)
Nu plaats je de heatsink op de core en plaats je de schroefjes aan de achterzijde. Let op !!! Aan de achterzijde zitten kleine weerstandjes die er gemakkelijk af breken. Ik heb dus die rode ringetjes gebruikt (karton achtige substantie) die je bij een case krijgt om de schroeven op te hogen aan de achterzijde zodat je dus geen onderdelen (weerstandjes) raakt en zou kunnen beschadigen.
Van deze ringetje moet je waarschijnlijk een klein hoekje afknippen, omdat het ringetje er anders dus scheef opzit en dus weer voor beschadigingen kan zorgen.
Foto's volgen later wel.
Super! Ik ga denk ik meteen aan de slag met die heatsink. Is het btw wel gezond om je core te schuren? AS is er toch om die oneffenheden op te vullen? Heatsink schuren is wel nodig, want dat ding is niet bepaald glad.Op woensdag 01 mei 2002 11:20 schreef Rick2001 het volgende:
Nou, je kunt het allerbeste dus gaatjes boren in de heatsink precies op de plek waar de gaten op de kaart zitten.
Met lijm gaat dit dus echt niet lukken en krijg je ook nooit het contact dat de heatsink nu maakt bij mij met behulp van schroeven.
Je boort dus gaatjes in de heatsink en tapt daarna schroefdraad hierin.
Daarna ga je je heatsink eerst eens lappen zodat deze zo glad als mogelijk wordt. (400-600-1000er schuurpapier)
Het beste doe je dit ook met de core van je videokaart zelf. Dus alles aftapen rondom de core en met een klein stukje spiegel (glas) en schuurpapier (1000er) op de core schuren totdat er een laagje afgehaald is. (Je ziet dat de core een beetje koperkleurig wordt)
Daarna pas je of de heatsink er goed oppast. Is dit het geval, dan doe je natuurlijk eerst nog wat AS III (of II) onder de heatsinks van het memory op de chipjes zelf en op de core. Ook de heatsink voor de core smeer je een beetje in met AS. (Met een doekje weer gewoon eraf vegen zodat alleen de allerkleinste groefjes nog gevuld blijven)
Nu plaats je de heatsink op de core en plaats je de schroefjes aan de achterzijde. Let op !!! Aan de achterzijde zitten kleine weerstandjes die er gemakkelijk af breken. Ik heb dus die rode ringetjes gebruikt (karton achtige substantie) die je bij een case krijgt om de schroeven op te hogen aan de achterzijde zodat je dus geen onderdelen (weerstandjes) raakt en zou kunnen beschadigen.
Van deze ringetje moet je waarschijnlijk een klein hoekje afknippen, omdat het ringetje er anders dus scheef opzit en dus weer voor beschadigingen kan zorgen.
Foto's volgen later wel.
Komt ook omdat me core niet vlak aan zijn omhulsel ligt
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hier wat pics van mijn kaartje.