Toon posts:

[OC] moederbord verneukt ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn moederbord omgebouwd in een andere case.. Het is een Aopen die helemaal zwart is (mobo dan he).. Maar nu doet tie niks meer... :(

Normaal brandt er een lampje op (rood) zodat hij aangeeft dat alles goed werkt, nu niet meer, maar de fans draaien wel...

Probleem in deze is dat ik het PCB niet kan checken op zwarte banen, want de hele PCB is zwart !! >:)

Kheb het gevoel dat of de CPU is overleden of het mobo... iemand nog een idee ??

Verwijderd

ff kijken of nergens verbinding maakt met je kast

dit hoor in prossercors en moederborden

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

wat heb je dan geOC'ed ???

ik zou dat dan eerst maar eens terug proberen te draaien en dan maar weer eens proberen

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 30 april 2002 09:42 schreef roelandstoter het volgende:
Net mijn moederbord omgebouwd in een andere case.. Het is een Aopen die helemaal zwart is (mobo dan he).. Maar nu doet tie niks meer... :(

Normaal brandt er een lampje op (rood) zodat hij aangeeft dat alles goed werkt, nu niet meer, maar de fans draaien wel...

Probleem in deze is dat ik het PCB niet kan checken op zwarte banen, want de hele PCB is zwart !! >:)

Kheb het gevoel dat of de CPU is overleden of het mobo... iemand nog een idee ??
Draait je proc fan ook? En als hij draait, krijgt hij zijn stroom van het mobo?
Anders zit misschien de voedingskabel niet goed vast in je mobo :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 09:42 schreef roelandstoter het volgende:

zwart gespoten :?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
Op dinsdag 30 april 2002 11:24 schreef mast3r het volgende:

[..]

zwart gespoten :?
dat hele Aopen moederbord is zwart... :)

maar ik zou het ook niet weten, als je processor koeler wel draait dan vind ik dat wel raar dan krijgt het moederbord toch wel stroom :?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Op dinsdag 30 april 2002 11:31 schreef ^MRT het volgende:

[..]

dat hele Aopen moederbord is zwart... :)

maar ik zou het ook niet weten, als je processor koeler wel draait dan vind ik dat wel raar dan krijgt het moederbord toch wel stroom :?
Nou dan is de 12 volt baantjes in je mobo nog wel OK maar als een ander baantjes van een ander voltages je kast raakt dan gaat dat niet werken.
Dus eerst ff controleren of hij werkt wanneer hij niet in je kast zit dus los op een tafel (zorg wel voor dat je iets wat niet stroom laat gaan (rubber, etc) er tussen hebt).

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

move.to PMG

Verwijderd

Is je voeding wel sterk genoeg uit de andere kast? Dat probleem heb ik eens gehad toen mijn voeding opgeblazen was na het OC'en (iets van 4x ofzo eigenlijk). Ff je voedingsconnector opnieuw inpluggen, extra fans, drives ed afkoppellen, alles op defaulth waarde booten door BIOS reset, alle aansluitingen behalve aan/uitknop er ff afhalen en andere het mobo er ff opnieuw inzetten, schroefjes minder ver in je drives schroeven (kan te lang zijn, is heel irri foutje) etc. Probeer maar wat.

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties al geprobeerd,... gewoon los op de tafel draait de cpu fan en dat is het dan... ik ben bang dat hij toch ergens contact heeft gemaakt... shit.. nou ja, maar weer een nieuw mobo dan...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
das zon aopen limited edition of niet, met de engeneers erop enzo... mooi bordje. waarom doen ze dat niet vaker ipv die lompe rode mobo's enzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op dinsdag 30 april 2002 12:42 schreef P5ycho het volgende:
das zon aopen limited edition of niet, met de engeneers erop enzo... mooi bordje. waarom doen ze dat niet vaker ipv die lompe rode mobo's enzo.
Enzo :)
Lekker nuttig :D

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar een engineer bord,.. het is een AK73... totaal geen overklok mogelijkheden, alles standaard,.. eigenlijk sowieso al een k*t bord....

Klopt het dat Aopen de laatste 3 jaar gewoon een beetje heeft lopen klooien met die borden van hen ?? Vroeger was mijn AX5T geweldig te overklokken en rete stabiel en dit AK73 bordje,... hmmm... laat ik het zo zeggen... goed is anders..
Pagina: 1