www.dannyhiemstra.nl
Met iptraf (gewoon 'iptraf' starten, of 'iptraf -d <interface>') kun je zien hoeveel up/downstream je op het moment genereert.
Met 'ifconfig' kun je zien hoeveel verkeer je al hebt verzonden/ontvangen.
Er zijn trouwens kant-en-klare paketten die grafiekjes maken van bandbreedte gebruik... Zoek maar eens op mrtg.
Er zijn trouwens kant-en-klare paketten die grafiekjes maken van bandbreedte gebruik... Zoek maar eens op mrtg.
Verwijderd
Het enige probleem is (iig hier) is dat na 32(?)gb de metertjes weer op 0 springen, is daar een oplossing voor?Op dinsdag 30 april 2002 05:35 schreef deadinspace het volgende:
Met iptraf (gewoon 'iptraf' starten, of 'iptraf -d <interface>') kun je zien hoeveel up/downstream je op het moment genereert.
Verwijderd
Je kunt ook ipac-ng proberen
Werkt perfect hiero
(Precies per user bijhouden, per poort ed
)
Je zou om het uur of zo een scriptje kunnen laten kijken of de huidige waarde kleiner is dan die van een uur geleden. Zo ja, dan tel je 32GB op bij het totaal. Dat werkt prima zolang je niet meer dan 32GB per uur verstuurt (en iets zegt me dat je dat niet haaltOp dinsdag 30 april 2002 15:05 schreef Terr het volgende:
Het enige probleem is (iig hier) is dat na 32(?)gb de metertjes weer op 0 springen, is daar een oplossing voor?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Dat kan met mrtg (grafiekjes), of iptraf (verbindingen bespeuren). Voorbeeld mrtgOp dinsdag 30 april 2002 05:10 schreef FireFoxx het volgende:
Ik heb nu een leuke server opgezet onder RH 7.1
En nu wil ik via een (het liefst voor de console) proggie zien hoeveel kb/s up en down ik ga
En dat kan weer met ipac-ng, en daar zijn evt. ook weer grafiekjes van te maken.en hoeveel GB er geupt en gedowned is..
weet iemand hoe ik dit kan doen?
Pagina: 1