[server] standalone

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
ik ga waarschijnlijk binnenkort een server in huis plaatsen
en daarbij denk ik als stalplaats aan de meterkast of gangkast. Kortom hij moet standalone kunnen functioneren het is een p2 300 met een 3gb hdd en komt nog een 20 bij in verder met 64mb sdram en 2 netkaarten via utp.
nou wil ik het zo doen, 1netkaart voor inet en de 2de voor local dus gewoon delen via proxy progje wat ik nu ook gebruik. Verder een filewall en pc-anywhere voor remote control vanaf mijn eigen pc, alleen nu het probleem kan ik zonder problemen de monitor ,ramplank, en muisje weglaten ook wanneer ik hem via remote(pc anywhere) laat rebooten.

Er mogen dus maar 3 kabel wegkomen 2xutp en 1x stroom.

hebben jullie verder nog tips alles welkom
oja hij gaat draaien op win2k is dit misschien ook een probleem voor een 300megahertz

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
kzou voor win2k nog 64 (of meer) ram erbij zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

Reptile209

- gers -

Bij het resetten gaat dat ding wel enorm lopen muiten over het missen van een keyboard, maar dat kan je grotendeels in het bios uitzetten. Verder is het (uit ervaring) geen probleem. Laat er wel een videokaart inzitten voor 't geval dat je er nog eens een monitor aan wil prikken... scheelt een boel geschroef >:)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

tja en zoveel moeite/geld kost het ook niet om gewoon het toetsenbord eraan te laten hangen natuurlijk..

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:15
Op dinsdag 30 april 2002 08:25 schreef tyl het volgende:
tja en zoveel moeite/geld kost het ook niet om gewoon het toetsenbord eraan te laten hangen natuurlijk..
Nee, zoiets kost ook geen moeite en veel geld maar wel ruimte ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 30 april 2002 07:59 schreef Reptile209 het volgende:
Bij het resetten gaat dat ding wel enorm lopen muiten over het missen van een keyboard, maar dat kan je grotendeels in het bios uitzetten.
Als je dat eenmaal gedaan hebt loopt win2k ook niet te zieken (9x wel, bijvoorbeeld)
Je komt alleen zo nu en dan een melding tegen in je event log dat er geen keyboard is gevonden (en zelfs die update polling interval kun je zelf in je registry instellen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
het kan he.. maar voor de zekerheid heb ik een toetsenboard bij de hand die ik kan inpluggen... en hij doet het dan wel, en in de bios heb ik toetsenboord testen uitgezet, dus dat scheelt. Ik heb wel een serieele muis, erop aangesloten. En ook heb ik een beeldscherm ergens in een kast verstopt, (13 "" IBM, wie heeft ze nog :P ) zodat ik altijd nog kan kijken als ik er via VNC niet meer in kom..

• shure-fan
toetsenbord kost inderdaad veel geld en ruimte, dus dat doe ik niet, alleen de kast zelf. En ik ben ook nog van plan om er nog 64md sdram erin te zetten.

maar win2k geeft niet veel problemen kwa toetsenbord als ik em dus uitzet in de bios. (en zo'n 13"ibm monitor heb ik ook nog wel ergens liggen maar ga ik niet aansluiten) ik ga dus geen complete pc stallen alleen de kast

Verwijderd

W2k server heeft ook zoiets als een remote adminstrator mode. dan heb je ook geen pc any-where nodig. :)

• shure-fan
ik heb alleen de pro versie van 2000 en ga geen w2kserver aanschaffen

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Hmmmmm,

Ik heb hier precies hetzelfde gedaan. UTP kabeltje naar de meterkast gelegd, pc erin gestopt (Dual P2-300, 256mb ram), verder geen TB of muis eraan en remote administrator geinstalleerd.

Werkt prima als je server een vast IP-adres heeft hoor. Dan kun je gewoon connecten naar die server, ook na een reboot.

In het BIOS heb ik gewoon "HALT ON ALL ERRORS" uit gezet. Ik krijg bij het opstarten wel dat 1 service or driver failed is, maar dat boeit niet.

Oh ja, zonder videokaart wou mijn pc niet booten, dus die zit er wel in!
Pagina: 1