Toon posts:

Server draaien op @home netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou zo gek of mag ik nu met mn 2e ip een server gaan draaien?????
De Kabelinternetdienst is bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een server in verbinding met de Kabelinternetdienst te draaien of om op andere wijze (bijv. middels routers) een server te draaien, met uitzondering van de gebruikers die meerdere IP-adressen hebben aangevraagd.
[url] http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_maart2002.html [/url]

Verwijderd

uit de voorwaarden Blijkt van wel, voor de zekerheid zou ik even een mail sturen naar @home?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet toch een server hebben die voor het netwerk zorgt :P

Verwijderd

Topicstarter
hahaha die's leuk jah, maar volgens mij zou ik nou gewoon mijn eigen mailserver enzo kunnen draaien. 1tje die niet constant eruit ligt :p

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Huh apart ;)

Maar uhm, je mag ook gewoon een server draaien hoor, nou ja officieel niet maar ze doen er niet moeilijk over.

Verwijderd

Topicstarter
het wordt gedoogd, dat klopt, maar hier staat toch dat het legaal is en dat het gewoon mag? (dus met toestemming)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Hier draait al een mooi tijdje een webserver. Nog nooit wat van gehoord

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Zou wel tijd worden dat je een server mag draaien. Gewoon net als bij Adsl daar mag het ook gewoon.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op dinsdag 30 april 2002 18:51 schreef maontje het volgende:
Zou wel tijd worden dat je een server mag draaien. Gewoon net als bij Adsl daar mag het ook gewoon.
Ja maar bij kabel moet je je lijn met meerdere mensen delen, bij ADSL niet! :)

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
de generatie 3 kabel modems niet meer.. die werken volgens het principe als adsl van huis tot wijkkast ieder een apart snoertje met een aparte verbinding... ze kunnen je dus ook per huis afsluiten :(

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

hey dit wist ik nog niet. Dus als je een 2e ip koopt mag het wel legaal. :7

Voor de rest: ah server draaien mag eigenlijk niet. Maar als je geen overlast veroorzaakt en niemand klaagt erover, gedogen ze het.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 02:51 schreef Rintje het volgende:
Ben ik nou zo gek of mag ik nu met mn 2e ip een server gaan draaien?????
[..]

[url] http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_maart2002.html [/url]
ja dit mag dus :-)

dus gewoon doen lijkt mij

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Volgens de voorwaarden mag het, dus kunnen ze je nix maken..

Verwijderd

zolang de traffic niet TE hoog ligt mag je eigen server hebben en kunnen ze je weinig maken maar als traffic TE hoog ligt wordt je voor enkele dagen afgesloten of krijg je een gele kaart. Dit wordt gedaan als jouw traffic het verkeer in de wijk teveel beinvloed (te veel up of down). (dit is al enkele keren voorgekomen :( )

Verwijderd

Ahum. Er is een erratum verschenen:
Persoonlijk, niet commercieel gebruik

De correcte tekst van de derde alinea luidt:
De Kabelinternetdienst is bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een server in verbinding met de Kabelinternetdienst te draaien of om op andere wijze (bijv. middels routers) een server te draaien.

http://voorwaarden.home.nl/err_aanv_vw_maart2002.html
Jammer dan :'(

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zo lang ze het blijven gedogen is er toch niks aan de hand, mits je het niet te veel verkeer genereert.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

@home zeurt niet ze weten niet eens wat voor netwerk ze zelf hebben laat staan dat ze gaan zeuren over servers

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:05 schreef BaseFreak het volgende:
@home zeurt niet ze weten niet eens wat voor netwerk ze zelf hebben laat staan dat ze gaan zeuren over servers
tja, dit vindt ik een beetje ERG kort door de bocht, ze weten dondersgoed wat voor een netwerk ze hebben en wat de staat van dit netwerk is, alleen is soms de communicatie met derden slecht en duurt het soms een tijd voordat er op sommige plaatsen in het netwerk wordt geinvesteerd, ivm de kosten, vooral mill en hoogezand

Verwijderd

Topicstarter
Damn waarom bestaan al die kut erata's toch

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op dinsdag 30 april 2002 19:04 schreef Octopus het volgende:

[..]

Ja maar bij kabel moet je je lijn met meerdere mensen delen, bij ADSL niet! :)
Das waar maar ik haal met mijn kabelaansluitng al ruim 1.5 jaar een snelheid van 325Kilobyte/sec en dat is mooi. In de tussen tijd zijn er bij mij in de straat een 20 aansluitingen bijgekomen dus dat verhaaltje gaat niet echt op. :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:43 schreef maontje het volgende:

[..]

Das waar maar ik haal met mijn kabelaansluitng al ruim 1.5 jaar een snelheid van 325Kilobyte/sec en dat is mooi. In de tussen tijd zijn er bij mij in de straat een 20 aansluitingen bijgekomen dus dat verhaaltje gaat niet echt op. :9
toch is het zo. maar het @home netwerk is gewoon er goed in sommige plaatsen en het kan zijn dat die anderen op een andere verdeel kast zitten

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:42 schreef BaseFreak het volgende:

[..]

toch is het zo. maar het @home netwerk is gewoon er goed in sommige plaatsen en het kan zijn dat die anderen op een andere verdeel kast zitten
Tuurlijk een andere verdeelkast, misschien handig om 't ff uit te leggen :'( :'( :'( :'(

Per gebied/regio is het @homenetwerk verdeeld in HCX-en
bijv. HCX1.denhaag...... binnen een HCX zijn er weer verdeling gemaakt naar kaarten. (HCX1.denhaag kaart 1/8)
Elke aansluiting komt op een kaart (dmv een node) en vanuit hier gaat het naar het @homenetwerk. Elke kaart heeft een managementsysteem. Dus tuurlijk zitten ze op een andere verdeelkast. Als zo'n managementsysteem defect of niet meer capabel genoeg is (bijv. door het aantal gebruikers) heeft dat gevolgen voor je verbinding, soms traag/helemaal geen, ruis oid. (dit is dan wel heel kort en simpel uitgelegd)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:05 schreef BaseFreak het volgende:
hahahaha inderdaad ja hahaha.... LOL :)

ik draai al 1 jaar een servertje met w2k server en domein en nooit iets gehoord van @home hoor.
Pagina: 1