Uiteraard heb ik de search gebruikt, maar dit is niet echt een probleem dat je dagelijks tegen komt (helaas..)
Ik kan nu gaan uitleggen hoe mijn netwerk in elkaar zit, maar eigenlijk is het een lokaal probleem. Dus als ik de UTP kabel uit de netwerkkaart trek, is het probleem er nog.
Het probleem:
Als ik via "Mijn netwerklocaties" (of gewoon verkenner) vanaf MIJN PC naar MIJN EIGEN PC browse (dus naar een share, zoals "WINXP (C)", reageert dat scherm niet meer. Als ik dubbelklik op de printershare van mijn systeem, krijg ik wel de afdrukwachtrij te zien, dat werkt dus wel.
Als ik vanaf de andere XP machine in het netwerk naar mijn PC browse reageert dat scherm ook niet meer.
Ik moet het probleem dus duidelijk zoeken in mijn PC. Ik zal proberen duidelijk te maken hoe het netwerk is ingesteld:
- Netwerkkaarten: Realtek RTL8139 Fast Ethernet
- Onderdelen voor netwerk geinstalleerd:
- Client voor Microsoft netwerken
- Bestands- en printerdeling voor MS netwerken
- Internet Protocol (TCP/IP)
- De IP adressen zijn: 192.168.0.1 en 192.168.0.2
- Subnetmask op beide PC's 255.255.255.0
- Netwerktoegangsbeheer via IEEE 802.1X is uitgeschakeld
- Er staat geen Windows XP firewall aan
- Beide computers hebben dezelfde werkgroep naam
- Beide computers hebben een unieke computernaam
Wat ik al geprobeerd heb:
- Verschillende werkgroep en computernamen geprobeerd
- De "Wizard Netwerk Instellen" meerdere malen uitgevoerd.
- "Simpel bestanden delen" uitgezet
- Pingen naar beide IP adressen gaat goed, ook pingen naar 127.0.0.1 gaat goed.
- De netwerkkaart in een ander PCI slot geplaatst, en de hele verbinding opnieuw ingesteld
Eerst was dit
[topic=481146/1/25]
het probleem, en ik heb het idee dat ik iets verprutst heb doordat ik dat probleem wilde oplossen...
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest en dat iemand een oplossing heeft voor dit zeer irritante probleem..
EDIT:
Had net zo'n niet reagerend scherm (mijn netwerklocaties en dan browsen naar mn eigen schijf) open laten staan. Ik denk dat het 10 minuten heeft geduurd, maar ik kreeg WEL de inhoud van de schijf te zien! Weet iemand waarom dit 10 minuten moet duren? Alvast bedankt!
Ik kan nu gaan uitleggen hoe mijn netwerk in elkaar zit, maar eigenlijk is het een lokaal probleem. Dus als ik de UTP kabel uit de netwerkkaart trek, is het probleem er nog.
Het probleem:
Als ik via "Mijn netwerklocaties" (of gewoon verkenner) vanaf MIJN PC naar MIJN EIGEN PC browse (dus naar een share, zoals "WINXP (C)", reageert dat scherm niet meer. Als ik dubbelklik op de printershare van mijn systeem, krijg ik wel de afdrukwachtrij te zien, dat werkt dus wel.
Als ik vanaf de andere XP machine in het netwerk naar mijn PC browse reageert dat scherm ook niet meer.
Ik moet het probleem dus duidelijk zoeken in mijn PC. Ik zal proberen duidelijk te maken hoe het netwerk is ingesteld:
- Netwerkkaarten: Realtek RTL8139 Fast Ethernet
- Onderdelen voor netwerk geinstalleerd:
- Client voor Microsoft netwerken
- Bestands- en printerdeling voor MS netwerken
- Internet Protocol (TCP/IP)
- De IP adressen zijn: 192.168.0.1 en 192.168.0.2
- Subnetmask op beide PC's 255.255.255.0
- Netwerktoegangsbeheer via IEEE 802.1X is uitgeschakeld
- Er staat geen Windows XP firewall aan
- Beide computers hebben dezelfde werkgroep naam
- Beide computers hebben een unieke computernaam
Wat ik al geprobeerd heb:
- Verschillende werkgroep en computernamen geprobeerd
- De "Wizard Netwerk Instellen" meerdere malen uitgevoerd.
- "Simpel bestanden delen" uitgezet
- Pingen naar beide IP adressen gaat goed, ook pingen naar 127.0.0.1 gaat goed.
- De netwerkkaart in een ander PCI slot geplaatst, en de hele verbinding opnieuw ingesteld
Eerst was dit
[topic=481146/1/25]
het probleem, en ik heb het idee dat ik iets verprutst heb doordat ik dat probleem wilde oplossen...
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest en dat iemand een oplossing heeft voor dit zeer irritante probleem..
EDIT:
Had net zo'n niet reagerend scherm (mijn netwerklocaties en dan browsen naar mn eigen schijf) open laten staan. Ik denk dat het 10 minuten heeft geduurd, maar ik kreeg WEL de inhoud van de schijf te zien! Weet iemand waarom dit 10 minuten moet duren? Alvast bedankt!