Toon posts:

Monitor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig met een paar downloads en ondertussen ging ik effe tv kijken.
Ik verveelde me en ging effe een vriend bellen.
Dus tijdens 't gesprek ging ik even achter de pc zitten om te kijken of het downloaden al klaar was.
Ik ging zitten en op ongeveer hetzelfde moment gaat het beeld uit en verdwijnt er een fel lichtpuntje in het midden van het scherm.
Het lampje bleef groen dus de monitor stond niet op standby.
Even later zag ik ook rook erachter uit komen dus ik heb toen snel de stekker eruit getrokken.
Ik heb 'em toen opengeschroefd en gekeken of ik iets ongewoons kon zien maar ik heb niks kunnen vinden.
Na 'em weer dichtgeschroefd te hebben heb ik nog een poging gewaagd om te kijken of de monitor het weer deed.
Dus stroom erop en proberen aan te zetten maar er gebeurt niks.
Als er stroom op staat dan hoor je een soort piepend/tikkend geluid, net of er een wieltje draait dat een beetje aanloopt maar dan piepend/tikkend (hopelijk is dat begrijpend genoeg)

Is de monitor echt kapot en wordt het tijd voor een nieuwe of kan er misschien nog iets gerepareerd worden?

Hier wat info:
  • - 15' LG Studioworks 57i - Manufactured in: 1997 - Ongeveer 4-5 jaar in gebruik

Verwijderd

Aaaaaaaaaa tikkend geluid zeg je |:( Mijnes doet dat sinds vandaag ook erug hard!

ps: Het is niet echt een behulpzame post maar misschien kun je er wat troost uit halen dat de mijne ook gaat sterven ;) (de jouwe is wel dood gok ik)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:09 schreef didaaf het volgende:
Aaaaaaaaaa tikkend geluid zeg je |:( Mijnes doet dat sinds vandaag ook erug hard!

ps: Het is niet echt een behulpzame post maar misschien kun je er wat troost uit halen dat de mijne ook gaat sterven ;) (de jouwe is wel dood gok ik)
De mijne ging het pas doen nadat 'ie uit ging.
Dus misschien valt het nog mee bij jou.

Verwijderd

Gezien de leeftijd van je monitor en het formaat ervan is het slimmer om een nieuwe te kopen dan om hem te laten maken, reken zo'n 40 Euro's uurloon minimaal + onderdelen, zit ja al snel op 100 Euro's en dan heb je nog steeds een 5 jaar oude monitor :)

Verwijderd

Ja die is kapot, het is je lijntrafo.. Hij kan niet meer genoeg spanning opwekken om het electronenkanon van stroom te voorzien en heeft het toen maar helemaal begeven. Jammer. ( Kan wel gerepareerd worden meestal).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:20 schreef brooker het volgende:
Ja die is kapot, het is je lijntrafo.. Hij kan niet meer genoeg spanning opwekken om het electronenkanon van stroom te voorzien en heeft het toen maar helemaal begeven. Jammer. ( Kan wel gerepareerd worden meestal).
Hoeveel zou dat gaan kosten denk je?
En kan dat bij de locale electroboer?

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 02:12 schreef Emphelator het volgende:
De mijne ging het pas doen nadat 'ie uit ging.
Dus misschien valt het nog mee bij jou.
Nah ik denk niet dat ie het gaat overleven! Hij gaf de laatste maanden al af en toe een tikkie maar dat was volgens mij gewoon een automatische degauss oid :? Maar die tikken die er nu uitkomen klinken echt om te huilen, en dan zo'n leuk licht trillend beeld erbij :'( Ik ben alvast opzoek naar een nieuwe! Zal wel de philips uit de wehkamp worden, ik heb momenteel niet echt bijster veel munten. (geeft niet ik vind dat wel een mooie)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:21 schreef didaaf het volgende:

[..]

Nah ik denk niet dat ie het gaat overleven! Hij gaf de laatste maanden al af en toe een tikkie maar dat was volgens mij gewoon een automatische degauss oid :? Maar die tikken die er nu uitkomen klinken echt om te huilen, en dan zo'n leuk licht trillend beeld erbij :'( Ik ben alvast opzoek naar een nieuwe! Zal wel de philips uit de wehkamp worden, ik heb momenteel niet echt bijster veel munten. (geeft niet ik vind dat wel een mooie)
Zijn ze een beetje goedkoop daar?
Want 't probleem is dat morgen de oude pc van m'n pa hierkomt met een 17' monitor maar m'n zusje vind 'em te groot.
Ik heb dus een deal gemaakt met haar dat zij de 15' van mij krijgt en ik dus die 17'.
Dus eigenlijk had de monitor een paar dagen later kapot moeten gaan.
Maar als het niet gerepareed kan worden of als dat te duur wordt, wordt het toch tijd voor een nieuwe.

Verwijderd

Als je em toch weg gaat geven neem je toch een simpele of een gebruikte? Kost weining, zie pricewatch en V&A

Verwijderd

Er staan er maar 2 in. Een 107T21 17 inch voor €329,-
en een tft 150S 15 inch voor €579,-

Je kunt natuurlijk ook in delen betalen 8-)

Verwijderd

Waarom nou weer TFT opeens? Hij had toch echt een crt volgens mij |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:37 schreef Sjonjoop het volgende:
Ja, het is een CRT.

Verwijderd

Als je hier nu ff kijkt ben je goedkoper uit dan een of ander postorder bedrijfje wat in kleding handeld

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/6

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/51?Query=&Action=&Order=Prijs

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 02:37 schreef Sjonjoop het volgende:
Ik geef alleen maar aan welke monitors er uit de wehkamp te bestellen zijn, das dus voor de duidelijkheid één normale 17 inch en een tft schermpie! |:( :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:40 schreef Sjonjoop het volgende:
Als je hier nu ff kijkt ben je goedkoper uit dan een of ander postorder bedrijfje wat in kleding handeld

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/6

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/51?Query=&Action=&Order=Prijs
Daar was ik net aan 't kijken, 't gaat erom dat het een werkende CRT 15' monitor is met een maximum resolutie van 1024x768.
Die monitor wordt toch van m'n zusje dus zolang ze er maar op kan MSN'en en een beetje muziek luisteren.

Verwijderd

Als ik jou was en jouw zus mijn zus kreeg ze gewoon een gebruikte, als je een niet al te oude neemt zal die die
resolutie wel trekken. "Model+specs" zoeken op google levert meestal een overzichtje op van wat ie allemaal kan. Ik zie in de V&A bv Philips monitoren voor 45, geen slechte koop denk ik en al gaat ie maar een jaar mee, jammer voor haar :9

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 02:51 schreef Sjonjoop het volgende:
Als ik jou was en jouw zus mijn zus kreeg ze gewoon een gebruikte, als je een niet al te oude neemt zal die die
resolutie wel trekken. "Model+specs" zoeken op google levert meestal een overzichtje op van wat ie allemaal kan. Ik zie in de V&A bv Philips monitoren voor 45, geen slechte koop denk ik en al gaat ie maar een jaar mee, jammer voor haar :9
Ze krijgt idd ook een gebruikte.
Die Philips monitor van 45,- is niet echt een optie.
De verkoper woont in Leeuwarden en ik vlakbij Rotterdam en ik heb geen auto.
Maar deze is misschien ook wel wat (Oss is dichterbij dan Leeuwarden) voor 25,-.
Ik weet zelf niet zoveel van monitoren maar als jij er wat meer kennis van hebt, zou je effe willen oordelen of het een beetje een goeie is?

Thanx

Verwijderd

Hier .. hier staat dat ie 1024x768 aan zou moeten kunnen, ik zou diegene gewoon mailen en even checken of dat klopt, wel lekker goedkoop iig ;) Ik ga slapen, succes ermee!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hmm.. piepen en tikken...

Tikken is vaak een rotte voeding.
Piepen is out of sync.

Je monitor kan dan de frequentie van het ingangssignaal niet locken.

Maar beide tegelijk... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 03:15 schreef Rempage0611 het volgende:
Hmm.. piepen en tikken...

Tikken is vaak een rotte voeding.
Piepen is out of sync.

Je monitor kan dan de frequentie van het ingangssignaal niet locken.

Maar beide tegelijk... :?
Het is eigenlijk meer een piepend geluid.
Maar out of sync is het waarschijnlijk niet want de monitor gaat niet eens meer aan (zelfs niet op standby).
Pagina: 1