Toon posts:

pulldown over meerdere frames ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen of het überhaupt mogelijk is om een pulldown te maken die over meerdere frames "pulldowned"?

Ik ken het script van bratta wel maar daar kan je enkel van het ene frame naar het andere werken, maar niet van een topframe naar een frameset of iets desgelijks.. snappen jullie het nog? in iedergeval kan ik niet om de frameset heen zoals die nu is en dan moet het pulldownmenu over 3 frames heen :(

en nu nog even simpel.. zo dus :7 :
Afbeeldingslocatie: http://www.xoox.nl/tweakers/frames.gif

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb er laatst eentje gedownload... kant en klaar, werkte met .js files. Ik snap dat je er zelf veel aan wilt tweaken, maar ik zet toch even een linkje naar dat menuutje toe:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/index.htm

Door ene Ger Versluis, hier in de zaal toevallig? *echo* *echo*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Das helaas nie thelemaal wat ik zoek, dat scrip werk over 2 frames en heeft een 3e frame als target, net zoals die van bratta.com, maar ik moet de pulldown zelf over meerdere frames laten lopen :'(

Verwijderd

heb je een preview van om welke site het gaat?

ik kan me niet voorstellen dat je in dit geval niet beter gewoon 2 frames kan maken en daaronder alles met tabellen oid...

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen een photoshop doc, maar dat doet er ook niet toe :), het probleem is dat er een aantal pagina's van een een of ander standaard bedrijf komen waar ik niet in kan editen (staan op een andere server) om wat ruimte te crieeen tussen het menu en de tekst heb ik een frame onder het menu nodig. links onder heb ik een frame nodig voor een plaatje in te zetten aangezien ik die ook niet in die standaard pagina's kan verwerken :'(

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

www.dhtmlcentral.com coolmenus3 (niet 4 dus) is de enige die volgens mij iets met frames kan. Meerdere frames: denk niet dat dat zal lukken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Theoretisch gezien kan het; je moet echter dan wel je menu's in beide framesets definieren en aanspreken. Met positionering kan je ervoor zorgen dat het aansluit over de frames heen. Je frames mogen dan echter geen margins en geen scrollbars hebben.
Persoonlijk denk ik dat je dan beter naar een andere oplossing kunt gaan zoeken; bijvoorbeeld in plaats van frames je content in 2 verschillende div's zetten in 1 frame.

Intentionally left blank

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Op dinsdag 30 april 2002 02:14 schreef tuup het volgende:
heb alleen een photoshop doc, maar dat doet er ook niet toe :), het probleem is dat er een aantal pagina's van een een of ander standaard bedrijf komen waar ik niet in kan editen (staan op een andere server) om wat ruimte te crieeen tussen het menu en de tekst heb ik een frame onder het menu nodig. links onder heb ik een frame nodig voor een plaatje in te zetten aangezien ik die ook niet in die standaard pagina's kan verwerken :'(
Ook al heb je een menu wat dit kan, zal het in jou geval niet werken. Je krijgt immers een aantal pagina's van een ander bedrijf, ik neem dus even aan ook een domein) hier kun je met dhtml, javascript niks.

Op naar een nieuw ontwerp :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 10:55 schreef _DeWie_ het volgende:

Op naar een nieuw ontwerp :)
Idd, dan moet ik maar naar een noodoplossing zoeken, zal de klant leuk vinden >:)

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Kan je die pagina niet uit iframes opbouwen? Dan werkt het wel

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

Weet niet of je er iets aan hebt, maar kunt ook werken met een 'Frameless popup'. In uitvoering lijkt het een div maar is popup zonder alle toeters en bellen. Die kun je positioneren waar je wilt, en eventueel ook 'blurren' en 'focussen'. Kijk voor meer info :
http://www.codelifter.com/main/javascript/amazingframelesspopup1.html
Pagina: 1