Hercules 3D Prophet II MX OEM vs. RETAIL

Pagina: 1
Acties:

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 10:06

Thorne

Forrester

Topicstarter
Vraagje,

Weet iemand of de OEM versie (met 166MHz geheugen) even goed is over te klokken als de Retail versie (met 183MHz. geheugen)?

Met de laatste houdt het feest op bij +/- 200MHz, maar is dat ook zo met de OEM?

Het scheelt maar twee geeltjes ik weet het, maar toch...

Thanx

>specs<

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Thorne,

eigenlijk zeg je het zelf al, als het ene geheugen standaard op 166 loopt, en het andere op 183, dan is het toch wel waarschijnlijk dat het snellere geheugen ook een betere kwaliteit heeft. Ja dus, er is een behoorlijk verschil hiertussen. De retail kan je echt veel verder overklokken dan de OEM, en hij moet ook wel meer kunnen dan 200, 220 als top zal vaker het geval zijn. Dit verschilt natuurlijk per kaart.De een kan net wat herder als de andere.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de OEM's halen ook allemaal 200 mhz vele zelfs 210. gewoon de OEM kope dus

• ks_choice
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Mijn retail loopt op 214/214 dat is wel zo'n beetje het maximum zonder extra koeling bij mij, geloof ik.

Pecunia non olet

Verwijderd

Ik heb ook een OEM. Die loopt gewoon op 220/210 met slotcooler. No problemo

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
In de meeste reviews (lees allemaal) worden de retail-versies getest, dus ik moet nou wel afgaan op wat jullie ervaringen zijn...

Zou Hercules dus eigenlijk maar 1 kaart maken en die ene in een zakje smijten met brakke settings en de andere in een doosje met mooiere settings (qua kloksnelheid)?

Het zou helpen om te weten wat voor geheugen er precies op die OEM dingen zitten.

Anyone?

>specs<

Verwijderd

Op OEM zitten 7.0 ns geheugen.
en op de retail 5.5 ns.

• Thorne

Thorne

Forrester

Topicstarter
Dan wordt het dus een Retail, thanx