Ik heb thuis een router staan die ik net heb verplaatst van mijn broertjes kamer naar mijn kamer en nu doet ineens het internet het op mijn broertjes computer het niet meer. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Ik heb verschillende poorten geprobeerd, andere kabels, andere netwerkkaarten, cpu-namen verwisseld. Niets helpt. Zet ik nu mijn comp op zijn kamer doet hij het wel, zet ik de router weer op zijn kamer doet ie het ook. Het kan ook niet aan de stroomtoevoer liggen of zoiets. Ik snap er niets meer van. Wie kan mij helpen???
Verwijderd
k, deze heb ik ook.
Werkt het LAN vanaf die pc ook niet of werkt alleen Internet niet?
Jouw broertjes pc werkt wel vanaf jouw kamer en dan in zijn kamer router?
Werkt het LAN vanaf die pc ook niet of werkt alleen Internet niet?
Jouw broertjes pc werkt wel vanaf jouw kamer en dan in zijn kamer router?
Ik heb alleen de router verplaatst en toen werkte het hele netwerk met mijn broertjes pc niet meer. Bij mij alles perfect. Ik kan dus nu ook niet tegen hem gamen of zo. We hebben niets veranderd aan de settings van de computers of router.
Werkt: mijn pc op broertjes kamer
mijn pc op mijn kamer
router op mijn broertjes kamer (maar dan kan ik
internet niet aansluiten)
Werkt niet: alle andere mogelijke manieren
Werkt: mijn pc op broertjes kamer
mijn pc op mijn kamer
router op mijn broertjes kamer (maar dan kan ik
internet niet aansluiten)
Werkt niet: alle andere mogelijke manieren
heb je de router al eens gereset en dan opnieuw ingesteld?
kaduh? weet je niet hoe dat moet of wat bedoel je hiermee?Op dinsdag 30 april 2002 01:24 schreef MeisterHim het volgende:
kaduh
Ja tuurlijk heb ik dat al gedaan, ik heb alles wat in me opkwam al geprobeerd en snap er geen ene reet van, vooral omdat als ik de router weer op zijn kamer zet hij het wel weer doet.
hoe heb je het een en ander dan aangesloten, graag tot in het kleinste detail vermelden, wellicht dat daar iets niet goed in is. Ik zou haast zeggen dat je iets niet goed aansluit als je die router verplaatst.
Internet kabel in de WAN-poort zoals ik eerder ook had en het wel deed, internet werkt bij mij ook en het staat zo in de handleiding vermeld. Mijn comp in poort 2 en mijn broertjes comp in poort 1 zoals daarvoor ook.
Heb ook verschillende poorten geprobeerd met beide pc's met zelfde resultaat: mijne doet het prima, zijne helemaal niet.
Heb ook verschillende poorten geprobeerd met beide pc's met zelfde resultaat: mijne doet het prima, zijne helemaal niet.
maar de router maakt de internetverbinding wel gewoon met de provider of lukt dat ook niet? Heb jij soms in de pc van je broertje een vast ip-adres ingesteld o.i.d.??
Nee dat is niet vast ingesteld. En wat bedoel je precies met die provider? Heb voor info @HOME kabelinternet.
de router moet de verbinding maken met de internetprovider. Zet jij soms via de pc van je broertje de verbinding op met @home? De router moet de verbinding maken en die verbinding deelt ie vervolgens.
Kijk eens op de helpdeskpagina's van xs4all, daar staat precies uitgelegd hoe je die router moet instellen
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win98.html
Kijk eens op de helpdeskpagina's van xs4all, daar staat precies uitgelegd hoe je die router moet instellen
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win98.html
Je gebruikt dus in beide gevallen de DHCP server van de router ?
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
OK alles stond al zoals aangegeven op die site alleen die ipcheck werkt niet omdat de pc geen verbinding kan maken met de router, maar aan de kabel ligt het dus niet.
maar dan klopt er dus iets niet in je verbinding tussen router en pc, heb je de instelling in internet explorer wel goed staan?? dus verbinding maken via een LAN???
Ja, maar die zijn ook niet veranderd. Eerst deed alles het, het enige wat ik eigenlijk gedaan heb is de router verplaatsen.
maar ik snap niet dat jij die routerinstellingen niet kunt bereiken, dan moet er ergens iets fout zitten met de instellingen van of de router of van de computer.
Dan moet het dus in de computer zitten want ik kan toch gewoon op internet? Via mijn computer kan ik ook wel in de instelling van de router kijken maar daar staat dus ook al alles goed ingesteld.
Verwijderd
Weet je dat zeker? Krijg je niet een of andere aardlus doordat je je router op een andere groep aansluit? Zijn je pc's geaard?Op dinsdag 30 april 2002 01:00 schreef MeisterHim het volgende:
Het kan ook niet aan de stroomtoevoer liggen of zoiets.
Ja, maar dit is ook niet veranderd. Bovendien deed alles het eerst wel en door alleen de router te verplaatsen doet het netwerk het ineens niet meer.
Verwijderd
Maar sluit je je router bij het verplaatsen niet op een andere contactdoos aan, en misschien ook wel op een andere groep? Misschien dat daar wat mee is?Op dinsdag 30 april 2002 13:15 schreef MeisterHim het volgende:
Ja, maar dit is ook niet veranderd. Bovendien deed alles het eerst wel en door alleen de router te verplaatsen doet het netwerk het ineens niet meer.
Hmm, nee het is de zelfde groep en ik heb nu ook verschillende stekkers geprobeerd mbv een verlengsnoer maar hij doet het nog steeds niet.
het moet toch in de bekabeling zitten lijkt mij, anders kan dat toch niet wat er bij jou gebeurt. zit er geen kink in de kabel ofzo die soms wel en soms geen contact maakt?
nee, een gewone straight kabel geen crosskabel.Op dinsdag 30 april 2002 20:10 schreef PassY het volgende:
crosskabel ???
Het zit hem niet in de kabel want ik heb andere geprobeerd die het ook niet deden maar bij mijn pc deden die het dan wel. Conclusie: ligt niet aan de kabel.
Verwijderd
netwerk kaart in de andere pc overleden ?? zou kunne naturulijk je gaat er niet van uit maar de mogelijkheid is er
Nope, heb ook andere netwerkkaart erin gehad maar hij deed het nog steeds niet (netwerkkaart ook in andere pc getest, deed wel).
simpel:
je hebt 1 ding veranderd, en daardoor werkt het niet meer.
verander dat ene ding terug, en het werkt weer.
right?
zo niet -> dan is er dus iets beschadigd.
Het lijkt me sterk dat de pc van je broertje beschadigt als je de router verplaatst. Maar dat de router beschadigt van het verplaatsen... da's natuurlijk best een optie.. ik weet niet *hoe* jij dat ding verplaatst hebt
Dus -> ga d'r mee terug naar de winkel en vraag een nieuwe. (garantie) Of bel je provider op, van wie je dat ding ook maar gekregen hebt.
Is d'r niet iets kapot gegaan? -> Dan heb je in eerste instantie dus blijkbaar meer dan 1 ding veranderd. Denk dan nog ff goed terug of het verplaatsen van die router wel het enige is dat je gedaan hebt. Als je nog een ander klein stiekum settinkje kunt herinneren dat je *ook* veranderd hebt oid....
dan ligt het daar vast aan
succes
je hebt 1 ding veranderd, en daardoor werkt het niet meer.
verander dat ene ding terug, en het werkt weer.
right?
zo niet -> dan is er dus iets beschadigd.
Het lijkt me sterk dat de pc van je broertje beschadigt als je de router verplaatst. Maar dat de router beschadigt van het verplaatsen... da's natuurlijk best een optie.. ik weet niet *hoe* jij dat ding verplaatst hebt
Dus -> ga d'r mee terug naar de winkel en vraag een nieuwe. (garantie) Of bel je provider op, van wie je dat ding ook maar gekregen hebt.
Is d'r niet iets kapot gegaan? -> Dan heb je in eerste instantie dus blijkbaar meer dan 1 ding veranderd. Denk dan nog ff goed terug of het verplaatsen van die router wel het enige is dat je gedaan hebt. Als je nog een ander klein stiekum settinkje kunt herinneren dat je *ook* veranderd hebt oid....
dan ligt het daar vast aan
succes
Verwijderd
Oke, je hebt dus een aantal opties.... (correct me if I'm wrong!)Op dinsdag 30 april 2002 01:42 schreef MeisterHim het volgende:
Internet kabel in de WAN-poort zoals ik eerder ook had en het wel deed, internet werkt bij mij ook en het staat zo in de handleiding vermeld. Mijn comp in poort 2 en mijn broertjes comp in poort 1 zoals daarvoor ook.
1) Router staat bij je broertje op de kamer
- Internetkabel in WAN poort
- Kabel van je broertje in poort 1
- jou kabel in poort 2
> Jullie kunnen BEIDE internetten
> Juliie kunnen tegen elkaar gamen
Resultaat: ALLES werkt! (toch
2) Router staat bij jou op de kamer
- Internetkabel in WAN poort
- Kabel van je broetje (NOG STEEDS!!) in poort 1
- jou kabel in poort 2
> Jij kan internetten en je broetje NIET
> Jullie kunnen NIET gamen (toch
Als je ALLEEN jou PC op de kamer van je broetje zet (dus jou PC zit dan op poort 1 ipv 2) kan jij opeens WEL internetten.
Kunnen jullie WEL gamen als je vervolgens de PC van je broertje op jou kamer zet
Of kan die PC van je broertje in deze opstelling (op jou kamer dus!) internetten?
Als deze laatste situatie dan wel werkt, moet er toch ergens een kabel probleem zijn tussen de router die op jou kamer staat en de aansluiting naar zijn PC op zijn kamer.
Ik hoor je nu al denken "Waarom doet mijn PC het dan wel?"
Daar kan ik zo op dit moment geen antwoord op geven, maar het is de enige conclusie die ik op dit moment kan trekken.
In principe kan je een netwerkverbinding tot stand krijgen met maar 4 aders (2 voor TX en 2 voor RX) van de in totaal 8.
En als nu jou netwerkkaart daar WEL tegen kan en die van je broertje NIET, kan daar dus het probleem zitten.
Je hebt dus nog een optie om de PC's weer terug te zetten op ieder z'n eigen kamer en de router op jou kamer, en vervolgens alleen de netwerkkaarten om te ruilen om te kijken of die verbinding dan wel goed werkt.
En anders kan je ook proberen om JOU PC op poort 1 te zetten en die van je broertje op poort 2 en dan kijken wat er dan gebeurd.
Als het dan nog niet werkt .......
Verwijderd
Een nieuwe watOp woensdag 01 mei 2002 00:36 schreef BaseFreak het volgende:
dan is er nog een optie koop een nieuwe
Je weet nog steeds niet WAAR de oorzaak ligt!
Kabel?
Router?
Netwerkkaart?
alles nieuw 
dan heb je vast wat er maar kapot is ook wel vervangen
dan heb je vast wat er maar kapot is ook wel vervangen
Verwijderd
als je hem weer terugzet, werkt ie dan (spontaan) wel weer?
lampje van de betreffende poort werkt wel? van je broertjes computer kan je de router wel pingen?
lampje van de betreffende poort werkt wel? van je broertjes computer kan je de router wel pingen?
oudarakker snapt de situatie. Als ik dus die router weer terug zet doet hij het opeens wel weer alleen kan ik de internetkabel er dan niet indoen omdat die niet op mijn broertjes kamer meer ligt. Dat netwerkkaart verwisselen gaat een beetje moeilijk omdat hij het onboard heeft maar ik heb wel een andere netwerkkaart in zijn pc gehad maar toen deed het nog steeds niet. Ik zal eens zijn pc op mijn kamer zetten, eens kijken of die het dan doet, alleen weet ik dan nog niet waar het probleem zit.
Staan de instellingen van je netwerk kaart dan wel goed? Goede TCP-IP instellingen? DHCP? Welke OS gebruik je? Want 9x verknoeit soms wel eens wat.
Branden de lampjes op de router wel als de computers aanstaan?
Branden de lampjes op de router wel als de computers aanstaan?
As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.
Alle instellingen staan wel goed, op beide pc's staat Windows XP en hij krijgt wel een signaal maar niet het goede. In de handleiding staat ook niet wat het betekent. Misschien weet iemand het. Normaal geeft hij constant groen maar nu groen-oranje-uit-groen-oranje-uit enz.
Verwijderd
Lijkt wel heel erg op een rotte kabel verbinding! (sluiting tussen de aders)Op woensdag 01 mei 2002 11:36 schreef MeisterHim het volgende:
Normaal geeft hij constant groen maar nu groen-oranje-uit-groen-oranje-uit enz.
Kijk eens op de site van Draytek of bel ze anders eens op.In de handleiding staat ook niet wat het betekent. Misschien weet iemand het.
Zou het misschien kunnen liggen aan de lengte van de kabel? Ik heb nu de pc van m'n broertje op mijn kamer gezet doet hij het. Nog eens gekeken met een andere, lange, kabel doet hij het niet meer. De kabel die er loopt is ongeveer 10 a 20 meter. Alleen vind ik het dan wel raar dat hij het dan wel met mijn pc doet. Kan dat anders aan het moederbord liggen?
Verwijderd
Als je bij de PC met een onboardkaart, een andere netwerkaart bijplaatst, zet je dan wel in het bios de onboardkaart uit? zomaar een gedachte.
Heb net even uitgeprobeerd of er verbinding is als je de kabels van pc1 en pc2 in de vigor omwisseld dus pc1 op poort2 en pc2 op poort1 bij mij werkt alles dan nog
pingen,delen en internet.
Heb net even uitgeprobeerd of er verbinding is als je de kabels van pc1 en pc2 in de vigor omwisseld dus pc1 op poort2 en pc2 op poort1 bij mij werkt alles dan nog
pingen,delen en internet.
Verwijderd
In de verste verte niet.... Dan moet je kabel geloof ik al langer dan 180 meter zijn wil de lengte een probleem worden.Op woensdag 01 mei 2002 13:09 schreef MeisterHim het volgende:
Zou het misschien kunnen liggen aan de lengte van de kabel? Ik heb nu de pc van m'n broertje op mijn kamer gezet doet hij het. Nog eens gekeken met een andere, lange, kabel doet hij het niet meer. De kabel die er loopt is ongeveer 10 a 20 meter.
UTP = 100 meterOp woensdag 01 mei 2002 23:16 schreef oudakker het volgende:
[..]
In de verste verte niet.... Dan moet je kabel geloof ik al langer dan 180 meter zijn wil de lengte een probleem worden.
BNC (coax) = 185 meter
As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.
Nou ik heb die kabel maar eens getest met een apparaat van onze zaak en het blijkt dus toch aan de kabel te liggen, al wist die netwerktechneut niet waar het probleem precies zat. Ga ik maar eens een nieuwe kabel leggen. Hij rade me Belden aan om als kabel te gebruiken. Zal wel snor zitten.
Nou doet dat ding het nog steeds niet. Hij geeft precies hetzelfde signaal. Het enige waar het volgens mij nu nog aan kan liggen is de lengte van de kabel.
Verwijderd
Het zou natuurlijk kunnen dat 1 van de netwerkkaartjes niet met grote langte kabels/meer ruis etc om kan gaan, zie je wel eens bij de cheapo modellen. (dit probleem hebben ze bij mij op school nu ook, ik neem maandag een andere NIC voor ze mee om ffies te testen). Succes
Verwijderd
Ik zou eens proberen te kijken om de snelheid van je netwerkkaart te verranderen, IPV van 100 FullDuplex, naar 10 HalfDuplex...misschien werkt dat 
GRTZ,
Carlito
GRTZ,
Carlito
Hmm ja zal ik eens proberen, maar moet je alleen ff vertellen hoe ik dat moet doen.
En mocht dat niet werken, zal ik nog eens mijn kaart in zijn computer stoppen.
En mocht dat niet werken, zal ik nog eens mijn kaart in zijn computer stoppen.
Als je 100 kan instellen is ie 100 kan het niet is ie hut nietOp vrijdag 03 mei 2002 20:57 schreef MeisterHim het volgende:
Ik heb het al gevonden maar het werkt nog steeds niet dusssssss. Zal mijn kaartje eens proberen. Weet iemand overgens of het kaarte van essent een 10 of een 10/100 Mbit is?
Verwijderd
Volgens mij, is er maar een oplossing, alles terug zetten zoals het was, dus met alle pc's verbinding hebben en op
het i-net kunnen. ( je bent nu 4 dagen aan het Kl**za**en)
en ziet door de bomen het bos niet meer;-) ook mede door
alle aanwijzigingen. Als alles weer werkt, ga je stap voor stap de veranderingen toepassen, en zul je het probleem
waarschijnlijk zelf tegen komen, en kunnen oplossen.
Dit mede gezien je laatste melding,( ik heb het gevonden
maar het werkt nog niet, duuuss)
O,ja de Quote is niet juist, voor dat iedereen gaat zeuren.
het i-net kunnen. ( je bent nu 4 dagen aan het Kl**za**en)
en ziet door de bomen het bos niet meer;-) ook mede door
alle aanwijzigingen. Als alles weer werkt, ga je stap voor stap de veranderingen toepassen, en zul je het probleem
waarschijnlijk zelf tegen komen, en kunnen oplossen.
Dit mede gezien je laatste melding,( ik heb het gevonden
maar het werkt nog niet, duuuss)
O,ja de Quote is niet juist, voor dat iedereen gaat zeuren.
Pagina: 1