Toon posts:

Vraag: een goede PProxy Logfile Analyzer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai mijn PerProxy op een Windows NT machine.

Ik zoek een goed werkende LogFile Analyzer om mijn koeien te monitoren, op basis van de logfiles.

GrazeStats is niet voldoende, omdat ik door mijn schijfkoppelingen heen ben.

Ik heb al verschillende proggies geprobeerd (via de download links op distributed.net), maar ik krijg overal óf foutmeldingen, óf Doctor Watsons.

Iemand nog nuttige tips? Eventueel kan ik nog iets installeren op een W2k of een ME-bak.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Waarom gebruik je niet het Perl scriptje om je logs overzichtelijk in HTML te krijgen?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Tja,

1) dan moet ik eerst Perl hebben (dat lukt me wel)
2) dan moet ik het script downen (ook dat lukt me)
3) dan moet ik dat aanpassen (wordt al minder)
4) dan moet ik Perl gaan leren

Laat maar, daar ben ik nog wel een weekje mee bezig, ziet er wel lekker uit, maar duurt me te lang.

Ik kijk wel weer verder ;(

Verwijderd

Waarom wil jij het perl script aanpassen? Ik heb zelf nu al een paar keer ppstats opgezet, maar nog nooit het perl script aan hoeven passen (misschien 1 regeltje in commentaar zetten aan het begin van de file).

Verwijderd

Kan je GrazeStats niet gebruiken en dan gewoon het netwerkpath opgeven, \\compu\distributed.net\dnetc.log ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 22:36 schreef Gecko het volgende:
Waarom wil jij het perl script aanpassen? Ik heb zelf nu al een paar keer ppstats opgezet, maar nog nooit het perl script aan hoeven passen (misschien 1 regeltje in commentaar zetten aan het begin van de file).[/quote]Nou, ik heb het script voor ppstats, ik heb perl neergehaald en als eerste (na het aanpassen van de noodzakelijke parameters) dhet script ge-debugged: één en al foutmeldingen.
Daar kan ik helamaal niets mee, ik snap geen fl*kker van perl.

Het kan ook zijn dat ik een totaal verkeerd per script heb natuurlijk.

Over GrazeStats gesproken: ik had er met mijn stomme kop nooit aan gedacht dat ik bij logfile ook het UNC pad kon gebruiken, dat werkt dus!

Ik wil in ieder geval kunnen zien:

1) of al mijn koeien staan te knagen
2) wat hun performance is
3) wat mijn dagelijkse hoeveelheid is

De combinatie van de RC5 Monitor die HTML output genereerd en GrazeStats kan ik in ieder geval een stuk verder.

Dank jullie voor de nuttige tips (als ik ooit blokjes over hou *kuch*, dan weet ik jullie te vinden ;))

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 09:14 schreef I alone het volgende:
Kan je GrazeStats niet gebruiken en dan gewoon het netwerkpath opgeven, \\compu\distributed.net\dnetc.log ofzo??[/quote]Had ik met mijn stomme kop niet aan gedacht, ik dacht ergens gezien te hebben dat je een schijfkoppeling moest hebben (en na 26 houd dat op), maar inderdaad:

\\compu\c$\progdir\mooh\bladiebla.log

werkt ook!

Thnx!
Pagina: 1