Toon posts:

MaxBlast, paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar vraagjes over MaxBlast.

- Heeft het zin om een image te maken van een systeem dat MaxBlast gebruikt?
- Kun je MaxBlast weer (makkelijk) verwijderen door bijv. fdisk/mbr?
- Als ik een 40 gig schijf in een nieuwe pc hang neem ik aan dat MaxBlast geen invloed heeft op de bestanden?

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

onzin >:)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
vraagje: wat is maxblast?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2e ja
3e maxblast fungeert alleen als bios en herkent je hd en doet verder niks met de partities
gelul, ik kon maxblast helemaal niet weg krijgen met fdisk /mbr. 3. is ook gelul. wat maxblast namelijk bij mij deed was 1 grote partitie aanmaken, een soort fake partitie, waarin dan weer andere partities aangemaakt werden.

als ik met gdisk de schijf bekeek zag hij hem als 1 40GB partitie, en de enige manier om die troep er weer af te krijgen was alles er af gooien (gdisk 1 /del /all)

het verotte van maxblast was dat ik de partities op de schijf niet met ghost kon benaderen. exit maxblast voor mij.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

ja het is een tijdelijke oplossing staat ook op de site, dan zal ik het me verkeerd herinnerd hebben...biosflashen dan

* Reefer slaat zichzelf voor het hoofd

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

gewoon partition magic gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik moet het dus zien als een soort "eigen" bestandsformaat.

Dus als ik hem in een ander systeem hang kan ik ook niet de files erop bekijken?
Is MaxBlast ook weer makkelijk te verwijderen zodat je hem weer in een nieuw systeem kunt gebruiken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:32
Als je via MaxBlast van flop start, kan je de inhoud WEL ghosten.

Verwijderd

MaxBlast is makkelijke te verwijderen met behulp van dezelfde maxblast disketten. Er zit ook een optie tussen om de drive overlay er weer af te slopen.

Wat betreft het ghosten: je moet eerste de drive overlay drivers geladen hebben om de boel te kunnen benaderen. Dat kan, want maxblast geeft bij het opstarten altijd de optie om vanaf diskette op te starten. Je moet effe opletten en dan op de spatiebalk drukken, net als bij een bootable CD.

En partition manager gaat niet werken in plaats van maxblast want partition manager kijkt gewoon in de bios gegevens en zien dus een 8Gieg of 32 gieg schijf. Het is weer wel te gebruiken om partities aan te passen nadat maxblast is geladen.
Pagina: 1