Toon posts:

[php] ftp_connect: undefined function

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een scriptje geschreven waarmee je bestanden kunt uploaden. op mijn eigen server uploaden naar de ftp server werkt prima, maar zodra ik hetzelfde script draai bij mijn hosting provider (dwh.nl) krijg ik de volgende error:

Fatal error: Call to undefined function: ftp_connect() in /usr/local/apache/sites/site.nl/HTML/upload/index.php on line 21

het lijkt alsof de functie eruit is gesloopt of zo, of doe ik iets heel stoms? Server draait php 4.1.2 dus daar ligt het probleem niet. Zijn er workarounds misschien? (ja ik kan hem natuurlijk op een andere webserver draaien, dat snap ik :) )

Verwijderd

Waarschijnlijk is php zonder ftp support geinstalleerd. Kun je even controleren door met phpinfo() te kijken wat er wel en niet geinstalleerd is.
Heeft dus inderdaad niets met de versie van php te maken.
Je kunt er ook eigenlijk niets aan doen, buiten je provider lief aankijken of ze php willen herconfigureren met ftp support erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 01:29 schreef Paul het volgende:
Waarschijnlijk is php zonder ftp support geinstalleerd. Kun je even controleren door met phpinfo() te kijken wat er wel en niet geinstalleerd is.
Heeft dus inderdaad niets met de versie van php te maken.
Je kunt er ook eigenlijk niets aan doen, buiten je provider lief aankijken of ze php willen herconfigureren met ftp support erbij.
ja je hebt helemaal gelijk, ftp support staat er inderdaad niet in bij phpinfo(). damn, dat wordt verhuizen :)