Toon posts:

Vectra 486 ( niet lache ) Upgrade probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus een oude HP Vectra VL2 4/66 ( 486DX2 66 ( over te clocken op 75mhz WOW *D ) ) gekregen.

En tja je kent het wel... je krijg het in de vinger om te gaan klooien. Dus ik dacht ik maak dr een klein linux servertje van ( Al mijn computer draaien linux trouwens ) Zo gezegt zogedaan dat werkt allemaal MAAR er zit dus 8mb geheugen in ( 72pin ) en das is maar net genoeg dus uitbreiden die hap... heb ik dus eventjes 2x16 72 pins geritseld of geronseld hoe heet dat ook al weer >:) Allez, Ik dus die 2x16 erin zetten wat in principe zou moeten werken aangezien de specs zeggen dat er max. 64MB in kan. Fast Page wel te verstaan. (8>

Nou niet dus... als ik die 2x16mb erin zet doet hij niks behalve 3 biepjes ( ik gok even dat dat een geheugen probleem betekend ) en doet verder niks... doe ik er alleen 1x16 in ( waar ik ook mee kan leven ) dan start hij wel op maar ziet hij alleen 8mb. |:(

Dus mijn theorie over dat het geheugen niet werkt met de pc kan ik dus ook uit de deur smijten.

Ik heb alles geprobeerd wat ik kan bedenken maar goed.... toevallig is geheugen ... euhhhh computer geheugen niet mijn sterkste kant.

Weet iemand misschien een oplossing of uitleg?

O ja... die 2x16 zijn single-side...
Uitgebreidere specs van de Vectra zijn ook altijd welkom.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
pariteit?

edit:

Dit moet erin

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Heb precies dezelfde bak gehad (zo'n klein plat desktopje zonder 5,25 plek. Die werkte alleen maar met het originele hp geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 29 april 2002 23:40 schreef Phitorian het volgende:
Nou ik heb dus een oude HP Vectra VL2 4/66 ( 486DX2 66 ( over te clocken op 75mhz WOW *D ) ) gekregen.

En tja je kent het wel... je krijg het in de vinger om te gaan klooien. Dus ik dacht ik maak dr een klein linux servertje van ( Al mijn computer draaien linux trouwens ) Zo gezegt zogedaan dat werkt allemaal MAAR er zit dus 8mb geheugen in ( 72pin ) en das is maar net genoeg dus uitbreiden die hap... heb ik dus eventjes 2x16 72 pins geritseld of geronseld hoe heet dat ook al weer >:) Allez, Ik dus die 2x16 erin zetten wat in principe zou moeten werken aangezien de specs zeggen dat er max. 64MB in kan. Fast Page wel te verstaan. (8>

Nou niet dus... als ik die 2x16mb erin zet doet hij niks behalve 3 biepjes ( ik gok even dat dat een geheugen probleem betekend ) en doet verder niks... doe ik er alleen 1x16 in ( waar ik ook mee kan leven ) dan start hij wel op maar ziet hij alleen 8mb. |:(

Dus mijn theorie over dat het geheugen niet werkt met de pc kan ik dus ook uit de deur smijten.

Ik heb alles geprobeerd wat ik kan bedenken maar goed.... toevallig is geheugen ... euhhhh computer geheugen niet mijn sterkste kant.

Weet iemand misschien een oplossing of uitleg?

O ja... die 2x16 zijn single-side...
Uitgebreidere specs van de Vectra zijn ook altijd welkom.
Weet je zeker dat die twee SIMMs FP zijn en niet EDO :?

Als het EDO gevallen zijn, verklaart dat een hoop. Muv 1 of 2 chipsets (die je verdomd weinig ziet) vreten 486 mobos geen EDO.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel eens kunnen ja dat het EDOs zijn... heb geen flauw idee...heb ze uit een andere pc geplukt :-) zon pentium uit het eerste uur. Hmm ach ik bestel wel eventjes de ,,originele' chips...doe ik er meteen 64MB is...

Die site www.geheugen.com die kon ik ;-) was ik in het begin al tegen gekomen op www.support.vectra.hp.com ( als ik het goed heb ) stond ook vrij veel.

:-D bedankt voor de snelle reply

<ADD>

Heb nu nog even die 72 pins modules even opgezocht...zal de technische gegevens jullie besparen maar is inderdaad EDO RAM. Vind toch apart dat de eerst 8MB wel werken.

</ADD>

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb ook een vectra alleen met een p1 200 er in
maar er zitten bij mij 6 banken in
waarvan er 2 allen singel side geheugen kunnen hebben
(staat er ook bij op het mobo)
mischien heb je er wat aan

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 april 2002 03:14 schreef Phitorian het volgende:
Zou wel eens kunnen ja dat het EDOs zijn... heb geen flauw idee...heb ze uit een andere pc geplukt :-) zon pentium uit het eerste uur. Hmm ach ik bestel wel eventjes de ,,originele' chips...doe ik er meteen 64MB is...

Die site www.geheugen.com die kon ik ;-) was ik in het begin al tegen gekomen op www.support.vectra.hp.com ( als ik het goed heb ) stond ook vrij veel.

:-D bedankt voor de snelle reply

<ADD>

Heb nu nog even die 72 pins modules even opgezocht...zal de technische gegevens jullie besparen maar is inderdaad EDO RAM. Vind toch apart dat de eerst 8MB wel werken.

</ADD>
Hoezo apart dat die eerste 8MB werken :?

Dat zijn gewoon FP modules. Je hebt 72p SIMMs in zowel EDO als FP smaken, het verschil zit'm enkel op de chips op de modules.

* dion_b heeft iig 64MB aan Partiy FP in z'n server, die zou zeker niet de 104MB EDO slikken die in z'n router zit- al zijn het allemaal 72p modules.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1