Fun while it lasted: World Community Grid!
moest je niet van een vliegdekschip opstijgen?Op maandag 29 april 2002 23:38 schreef scorpionv het volgende:
Vroeger (nou ja, een jaar of 10 geleden) had ik zo'n spelletje, dan moest je met een straaljager opstijgen van een basis, en dan alle vliegtuigen/bases ed van de vijand gaan vernietigen. Als je dan klaar was kwam er altijd: "Mission accomplished, return to base" knipperend in beeld. Het laatste level moest je een sterrenwerpend doodshoofd vernietigen.
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een oeroud spelletje, 386SX EGA tijdperk. Wie weet hoe het spel heet?
Nee, dat is Wings volgens mij, daar kon ik nooit landenOp maandag 29 april 2002 23:41 schreef apocrypha het volgende:
[..]
moest je niet van een vliegdekschip opstijgen?
maar nee, heb geen idee welk spel je bedoelt? was et ook zoon side-scrolling vliegspel als wings?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
oefening baart kunst mijn zoonOp maandag 29 april 2002 23:45 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Nee, dat is Wings volgens mij, daar kon ik nooit landen
heb em zelf ook nog gehad
is later zelfs nog ooit es gecloned naar de GameBoy
ik weet alleen de naam niet meer
maar dat was met een helicopter. en je moest mannetjes redden.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
There is no magic.
nostalgie is kewl...Op dinsdag 30 april 2002 00:19 schreef Alphega het volgende:
Hmm, waarom wil je dit eigenlijk weten. Wil je soms terug naar je roots?
Dit is van voor het begin van mijn computertijdperk, de oudste vliegtuigspelletjes die ik me kan herinneren zijn retalliator & xenonOp dinsdag 30 april 2002 00:21 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
nostalgie is kewl...
Dat is hem iig niet!Op dinsdag 30 april 2002 00:08 schreef Tampie2000 het volgende:
maar dat was met een helicopter. en je moest mannetjes redden.
Zaxxon weet ik niet, ik ga het eens opzoeken!
Is het dus ook niet, was een 2D spel. Zaxxon is wat primitieve 3D zo te zien.Op dinsdag 30 april 2002 00:08 schreef LAN het volgende:
zaxxon?
Beetje offtopic dan maarOp maandag 29 april 2002 23:45 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Nee, dat is Wings volgens mij, daar kon ik nooit landen
Wie weet hoe je daar op stijgt? Heb het spel al heel lang op m'n HD staan, maar veel verder dan vaart maken en in het water plonsen lukt me nog niet
Weet iemand nog met welke toetsen dat moet?
Ontopic: Het klinkt inderdaad een beetje als Sopwith, maar dat was niet echt een straaljager
Zal m'n collectie oude spelletjes zo wel eens doorlopen
Edit:
Triplane Turmoil of Armor Alley misschien?
hehe, had ook altijd hetzelfde probleem, ik vloog altijd maar 100m , heb maar 2 keer het land bereiktOp dinsdag 30 april 2002 00:32 schreef oVRoM het volgende:
[..]
Beetje offtopic dan maar
Wie weet hoe je daar op stijgt? Heb het spel al heel lang op m'n HD staan, maar veel verder dan vaart maken en in het water plonsen lukt me nog niet
Weet iemand nog met welke toetsen dat moet?
PSN: DutchTrickle PVoutput
waar haal je uberhaupt oude spellen weg?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ook niet, deze is weer te uitgebreid. Het was echt een heel basic spelletje, na 2 keer spelen snapte je het al, en toch was het reteverslavendOp dinsdag 30 april 2002 00:32 schreef oVRoM het volgende:
Triplane Turmoil of Armor Alley misschien?
There is no magic.
Weet je zeker dat het Jetstrike niet is? Weet 99% zeker dat je daar iets als "Mission complete, return to base" hebt...Op dinsdag 30 april 2002 00:59 schreef scorpionv het volgende:
Beiden nog steeds niet, helaasIk zit intussen op allerlei classic arcade sites te kijken, maar ik kan hem helaas niet vinden.
tis oud spel ..van in waaaaaaay out.
en ut heet : (trom roffelllll) JumpJet
en dat doodshoofd knalt uit elkaar in kleine stukkies.
en ja je kan als een gek op dat toetsenbord rossen zodat mama boos word ' HIJ HOEFT NIET STUK ! ' .. mjaja..grmbl.
(/me old school gamer
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Als die afbeelding van Jetstrike is, is Jetstrike het niet. 'Mijn' spel ging op een volledig zwarte achtergrond, volledig 2d, meer zoals Sopwith.Op dinsdag 30 april 2002 01:07 schreef oVRoM het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het Jetstrike niet is? Weet 99% zeker dat je daar iets als "Mission complete, return to base" hebt...
Jaaajajajajjajajajajahahhahahahajjajajajajja dat is hem! Geweldig bedankt allemaal, echt een cool spel was dat toen!Op dinsdag 30 april 2002 01:08 schreef sarcast het volgende:
allemaal fout.
en ja je kan als een gek op dat toetsenbord rossen zodat mama boos word ' HIJ HOEFT NIET STUK ! ' .. mjaja..grmbl.
(/me old school gamer)
En die opmerking over mama is so true, daarom moest ik altijd weer buiten gaan spelen
Jump Jet!!!!!! * oVRoM wordt wakker!Op dinsdag 30 april 2002 01:08 schreef sarcast het volgende:
allemaal fout.
(/me old school gamer)
Heb 'm hier nog wel op m'n PC staan, kan alleen geen screenshotjes maken. Spel werkt iig nog wel onder XP
daar kan je em downloaden.
(modjes tis freeware/shareware ..staat in de doc.)
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Eigen server dus kan beetje traag zijn.
There is no magic.
Hier is hij neer te halen, freeware.Op dinsdag 30 april 2002 01:13 schreef oVRoM het volgende:
[..]
Jump Jet!!!!!! * oVRoM wordt wakker!
Heb 'm hier nog wel op m'n PC staan, kan alleen geen screenshotjes maken. Spel werkt iig nog wel onder XP
Ik ben voorlopig even bezig mensen!
Lol, dus het is een clone van een nog ouder spelJumpJet
Jumpjet is a clone of the old 'Defender' game...
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hm... als ik dit teruglees lijkt het op de beschrijving van alle verticale scrollers ooit gemaakt... toch hoop ik dat iemand kan helpen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.