Toon posts:

Celeron 1100 met Asus TUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een celeron 1100 MHz met een Asus TUSL2-C moederbord. Wie heeft zijn proc in combinatie met deze mobo overgeclocked??? Hoe hoog kom je en met welke settings??
Ik kan mijn processor namelijk maar overclocken tot 1250 MHz dit moet volgens mij toch wel hoger kunnen.
Hiervoor had ik een Celeron 600 die ik zonder problemen op 900 MHz kon laten draaien.
Boven de 1250 MHz start hij niet meer op.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Kijk even hier http://www.overclockers.com in de 'CPU database'. Als het een Celeron met een Tualatin-Core is kun je het behoorlijk ver overklokken...

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 23:28 schreef vinniel het volgende:
Wie heeft er een celeron 1100 MHz met een Asus TUSL2-C moederbord. Wie heeft zijn proc in combinatie met deze mobo overgeclocked??? Hoe hoog kom je en met welke settings??
Ik kan mijn processor namelijk maar overclocken tot 1250 MHz dit moet volgens mij toch wel hoger kunnen.
Hiervoor had ik een Celeron 600 die ik zonder problemen op 900 MHz kon laten draaien.
Boven de 1250 MHz start hij niet meer op.
Is wel wat meer over te vinden hier op het forum, maar het moraal van het verhaal is dat je niet echt verder gaat komen, las ik tot mijn grote schrik :(

Edit:
Jij hebt natuurlijk een tualatin, ja dan lijkt mij dat er wel een paar mhz bij mogen! anyway succes

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Indien je een tualatin core hebt moet je nog veeeeeeeel verder kunnen komen.. daar hebben we op het werk de 1400 mhz ook wel mee gehaald... ik zelf heb dus de 1200 met tualatin op de tusl2-c en daar haal ik de 1566 mee.. op standaard vcore... dit zijn de oc results..

Afbeeldingslocatie: http://www.cybergeak.tmfweb.nl/nuts.JPG

Hoi.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m nu zover gekregen dat ie op 1287 MHz draait zonder problemen. :)
Nu kan ik de VCORE voltages instellen op 1 van de volgende mogelijkheden:

1.75 V
1.80 V
1.85 V
1.90 V
1.95 V
2.00 V
2.10 V

Wil dit zeggen dat ik mijn processor nog sneller kan laten lopen als ik een hogere VCORE instel???
Kan het trouwens kwaad om het eens te proberen om m op 2.10 V te laten lopen???

Verwijderd

zo te zien heb je een coppermine celeron 1100 in je handen, die zit aan het einde van "hoe hard die kan" dus dan kan je m niet ver overklokken..

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 15:31 schreef vinniel het volgende:
Ik heb m nu zover gekregen dat ie op 1287 MHz draait zonder problemen. :)
Nu kan ik de VCORE voltages instellen op 1 van de volgende mogelijkheden:

1.75 V
1.80 V
1.85 V
1.90 V
1.95 V
2.00 V
2.10 V

Wil dit zeggen dat ik mijn processor nog sneller kan laten lopen als ik een hogere VCORE instel???
Kan het trouwens kwaad om het eens te proberen om m op 2.10 V te laten lopen???
Niet om te zeiken hoor beste man, maar het fotum staat vol met dit soort vragen en dus ook de oplossingen! Handig toch!

Maar goed ik wil wel antwoord op je vraag geven hoor; Ja je moet zelfs je voltage omhoog gooien anders blijf je op die 12 nog wat hangen!
Meer V en je kunt je fsb dus weer omhoog gooien :) Meer V is dus ook meer warmte dus wel temp in de gaten houden!!!
Te heet is geen drama dan kapt ie er gewoon mee, dan dus weer je V naar beneden etc. etc. (hiermee is je V2.10 vraag ook wel beantwoord geloof ik ;) ) Succes
Pagina: 1