Folding@Home / Distributed Folding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik vroeg me af wat precies het verschil tussen de 2 is. Kan iemand mij dat misschien uitleggen? In de faqs kwam ik niet echt verder.

Na jaren RC5 toch maar weer is wat anders :)

PS. Momenteel heb ik de text version Folding@Home lopen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Op maandag 29 april 2002 23:13 schreef wimpie het volgende:
Momenteel heb ik de text version Folding@Home lopen.
Houden zo! :)

[ontopic]
Wat het verschil precies is, weet ik niet... Ik heb gewoon ooit voor F@H gekozen omdat het voor een goed doel was.
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 29 april 2002 23:24 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

Houden zo! :)
Precies!

Bij Folding @ Home gebruiken onderzoekers van de stanford universiteit in amerika distributed computing voor het onderzoeken van daadwerkelijke problemen waar ze mee worstelen. Dus als zij van een bepaald eiwit in het menselijk lichaam willen achterhalen hoe het vouw-proces gebeurt dan bouwen ze een simultatie (eiwit+water molekulen), en voeren die aan het gedistribueerde netwerk, waarna ze na een paar weken/maanden een simulatie voltooid hebben.

Wat ze bij D.Folding doen is gewoon rekenen en op die manier een 'database' bouwen van eiwit vouwsels. Maar wat er met die database gebeurt daar heb je geen inzicht in, en het zou kunnen dat ze die bijvoorbeeld gaan verkopen ofzo. Dat terwijl wij de inputs voor de database leveren en alleen maar kosten voor ze maken, ik zag dat niet zo zitten. NOFI, trouwens, dit is voor mij gewoon beweegreden om F@H te doen.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Gezien de nogal eenzijdige info-verstrekking over deze projecten zou ik eigenlijk het standpunt van DFolding moeten verdedigen. Maar ja, ik ga naar bed en iedereen moet doen wat ie moet doen dus blijf lekker F@H doen.

Beide teams kunnen hulp gebruiken, want de dailystandings zijn lager dan de overall standings en dat betekent zakken geblazen :(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op dinsdag 30 april 2002 23:53 schreef Mobster het volgende:
Beide teams kunnen hulp gebruiken, want de dailystandings zijn lager dan de overall standings en dat betekent zakken geblazen :(
idd, Het gaat de laatste tijd niet zo heel best op het eiwitten vouwen gebied.