Inet op LAN via WLAN

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De titel is al een beetje duidelijk, ik wil een beetje advies als dat kan.

Donderdag is er een (privé) LAN-party en daar willen we graag ook kunnen internetten. We houden het is de garage en diegene heeft geen internet (alleen analoog telefoon). Dus willen we dat even via onze verbinding laten lopen (moet toch kunnen 3 daagjes :7).

Het verkeer moet dan nogal 'geroute' worden, ik heb hier even een schema-tje:

COAX-Antenne aansluiting
| 1 meter COAX
COM21
| 30 meter utp
ROUTER (468|8 freesco flop op 468-er met 3 nic's)
| |
| *-Client 1 (ze moeten bij mij thuis ook nog kunnen inetten :P)
| 10 meter utp
SERVER (nouja p75|32, met USB poort voor WLAN)
| Wireless 100 meter
LAPTOP (AMD475|92 staat voor het raam om het Wireless-verkeer weer door te sturen)
| UTP 50 meter
In switch.
|
Clients (13)

Het verkeer moet dan verscheidene keren worden 'doorgeroute'. Op de server staat Win2k, dus die kan het wel doorrouten maar op die laptop heb ik nog geen software kan ik daar gewoon ICS voor gebruiken of moet ik op beide systemen een 'profressioneel' proggramma installeren zoals Winroute.

Misschien gaat de kabel vanaf de laptop nog in een server o de lan die ook DHCP gaat doen e.d..

Maar het is dus de vraag of we dan nog redelijk kunnen inetten: Gezien WLAN, na 25 meter 5.5 mBit is dus max 69 kb/sec. 50% effectief dus dat wordt denk ik dan 30 kb/sec in de practijk als maximum dus dat komt neer op een beetje hoog uitgevallen ISDN snelheid. De nic in de laptop is 100 mBit en de nic's in de router en server 10 mBit (kabelmodem ook)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Cheapest solution is inderdaad ICS gebruiken "bij het raam".

Bij het raam bedoel ik dan de laptop, zodat deze ip adressen in de 192.168.0.x range uit kan delen naar je 13 clients.

Je server met USB moet je laten routeren, peace of cake.

Je zou je "ROUTER" en "SERVER" ook in 1 kunnen stoppen om eeh stroom te besparen (het nut ontgaat me even).
Met Routing & Remote Access Service kom je volgens mij heel ver (ik heb 2 nics 100 mbit + 1 wireless Compaql WL210 op mn W2K Datacenter).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 11:31 schreef Systeemprutser het volgende:
Cheapest solution is inderdaad ICS gebruiken "bij het raam".

Bij het raam bedoel ik dan de laptop, zodat deze ip adressen in de 192.168.0.x range uit kan delen naar je 13 clients.

Je server met USB moet je laten routeren, peace of cake.

Je zou je "ROUTER" en "SERVER" ook in 1 kunnen stoppen om eeh stroom te besparen (het nut ontgaat me even).
Met Routing & Remote Access Service kom je volgens mij heel ver (ik heb 2 nics 100 mbit + 1 wireless Compaql WL210 op mn W2K Datacenter).
Oke, ik heb het Sitecom Netwerk Kit 2, zal dat ook goed gaan?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wel een leuke casus.. zo te zien is het te doen.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik kan de site van sitecom.nl/com niet zo snel vinden.

Wireless of niet: het is prima mogelijk!