Toon posts:

[lfs] Grootte beeldscherm in Gnome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Gnome onder Xfree4.2.0 (en Windowmaker) in combinatie met een Geforce2 kaart. Het beeld is te groot, dus als ik met de muis aan de randen kom "scrollt" het beeld weg, en verdwijnen de vensters buiten beeld. Ook is alleen de bovenste of de onderste balk te zien. Wie weet hoe ik de grootte moet aanpassen?

Ik heb xvidtune al geprobeerd en diverse instellingen in de XF86Config. De resolutie heeft geen invloed. De nieuwste nividia drivers zijn geinstalleerd.

Thanx

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13

JaQ

probeer eens voor de grap ctrl+alt+plus-toets (bij je numerieke gedeelte van je toetsenbord), of ctrl+alt+mintoets.
Ik kan op die manier mijn beeld "scrollable" maken. (onder RH7.1 tenminste)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee verander ik de resolutie, maar het heeft verder geen invloed op de grootte.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In je /etc/X11/XF86Config-4 staat waarschijnlijk een virtuele grootte gedefinieerd die niet gelijk is aan je werkelijke formaat. Je zou eens kunnen kijken of je daar het goede kunt wijzigen (de manpage van dat bestand is bijzonder goed)j, als het niet lukt moet je even de inhoud van dat bestand en van je /var/log/XFree86.0.log posten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie was er geen virtuele grootte gegeven. Later heb ik wel een virtuele resolutie van 1600 1200 bij een resolutie van 1280 x 768 opgegeven, maar dat had geen effect. Ik zal de Man-page effe (nog een keer) doorworstelen, en daarna (eventueel) de gegevens posten.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
code:
1
2
3
4
5
6
Subsection "Display"
      Depth  24
      Modes  "1024x768" "640x480" "800x600" "1280x1024"
      ViewPort    0 0
      Virtual 1024 768
EndSubsection

Als je in de Subsection "Display" die je op dit moment gebruikt een optie Virtual met daarachter de resolutie (zoals in het voorbeeld) zet zou het goed moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Yes!!!

Eindelijk een normaal beeld in Gnome bedankt! :)
Pagina: 1