Ik heb net even de snelheid van mijn nieuwe 256 MB Ridata Compact Flash kaartje proberen te testen. Ze gaven op dat dit 20 speed was. Nu was het maar iets duurder dan Dane Elec, dus ik heb de gok genomen.
Testprocedure:
* Compact Flash kaart in camera (Canon S30)
* Compact Flash kaart formateren
* Camera op de hoogste resolutie (2048*1536) met de fijnste compressie in JPEG formaat
* Camera op High Continuous mode (serie opname zonder lcd weergave)
* Tijd meten van het schrijven van de (na afdrukken) volle buffer (9 foto's) naar de Compact Flash kaart
Resultaten:
Meegeleverde 16 MB CF kaart van Canon (weet niet welk merk geheugen Canon gebruikt): 14 seconden
64 MB CF kaart van Sandisk: 12 seconden
256 MB CF kaart van Ridata: 5 seconden
Ik dacht eerst dat er iets niet goed gegaan was, maar na alle drie de kaarten nog een keer getest te hebben kwam ik op dezelfde resultaten. Is dit snelheidsverschil te verklaren door de snelheid van het geheugen, de grootte van de CF kaart of een combinatie van beide?
Testprocedure:
* Compact Flash kaart in camera (Canon S30)
* Compact Flash kaart formateren
* Camera op de hoogste resolutie (2048*1536) met de fijnste compressie in JPEG formaat
* Camera op High Continuous mode (serie opname zonder lcd weergave)
* Tijd meten van het schrijven van de (na afdrukken) volle buffer (9 foto's) naar de Compact Flash kaart
Resultaten:
Meegeleverde 16 MB CF kaart van Canon (weet niet welk merk geheugen Canon gebruikt): 14 seconden
64 MB CF kaart van Sandisk: 12 seconden
256 MB CF kaart van Ridata: 5 seconden
Ik dacht eerst dat er iets niet goed gegaan was, maar na alle drie de kaarten nog een keer getest te hebben kwam ik op dezelfde resultaten. Is dit snelheidsverschil te verklaren door de snelheid van het geheugen, de grootte van de CF kaart of een combinatie van beide?