Ik zit nou de halve dag al how-to's en tuts en oude topics ik begrijp op wel steeds meer (ik wist niet eens wat een DNS was
)
Maar ik ben er nog steeds niet helmaal uit...
Stel ik ga co-locaten bij trueserver of een andere prov. Ik zet daar een server neer. Ik wil daar virtual hosts op draaien. ik heb één domein : poep.nl.
Daar draait op www.poep.nl, maar ik wil daarbij honden.poep.nl op draaien en mensen.poep.nl
Goed ik snap nou wat ik bij apache moet in stellen:
<VirtualHost ***.***.***.*** (één ip)>
ServerName honden.poep.nl
DocumentRoot /var/www/html/honden
</VirtualHost>
en
ServerName mensen.poep.nl
DocumentRoot /var/www/html/mensen
</VirtualHost>
Maar wie zorgt er voor dat mensen.poep.nl naar dat zelfde ip gaat??? dat gaat toch niet automatisch???
volgens de dingen die ik gelezen heb moet dat een zogenaamd C-record zijn.
Maar wie is daarvoor verantwoordelijk? de gene die mijn domein gaat reggen of ik zelf
Ik hoop dat het tot zover duidelijk is... en iemand mij duidelijkheid kan verschaffen...
Maar ik ben er nog steeds niet helmaal uit...
Stel ik ga co-locaten bij trueserver of een andere prov. Ik zet daar een server neer. Ik wil daar virtual hosts op draaien. ik heb één domein : poep.nl.
Daar draait op www.poep.nl, maar ik wil daarbij honden.poep.nl op draaien en mensen.poep.nl
Goed ik snap nou wat ik bij apache moet in stellen:
ServerName honden.poep.nl
DocumentRoot /var/www/html/honden
</VirtualHost>
en
ServerName mensen.poep.nl
DocumentRoot /var/www/html/mensen
</VirtualHost>
Maar wie zorgt er voor dat mensen.poep.nl naar dat zelfde ip gaat??? dat gaat toch niet automatisch???
volgens de dingen die ik gelezen heb moet dat een zogenaamd C-record zijn.
Maar wie is daarvoor verantwoordelijk? de gene die mijn domein gaat reggen of ik zelf
Ik hoop dat het tot zover duidelijk is... en iemand mij duidelijkheid kan verschaffen...