:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::
In 98 draait ie hier vrij aardig, onder XP heb ik het nog niet echt getest.
http://publish.uwo.ca/~jdrexler/ttdpatch/doc.html
How do I run TTD/TTDPatch on Windows NT/2000/XP?
Only the Windows version of TTD works at this time. You have this version if you see the "Fish UK" logo at the title screen.
You need TTDPatch 1.8 or later
You need to enable the Windows 2000 patches. Simply put the line "win2k on" in the file ttdpatch.cfg.
If you have problems running the game fullscreen, or if you have no music/sound, try setting ttdpatchw.exe (and/or TTD itself) to run in Windows 95 compatibility mode (see below). For information on the compatibility mode in Windows 2000, read the related Microsoft support article.
If you get a message saying "Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD! $", you forgot to tell TTDPatch to apply the Windows 2000 patches (either run "ttdpatchw -2" or put "win2k on" in the configuration file.)
If you get the message, "Create process failed", you need to delete the file TTDLOADW.OVL and run TTDPatch again. If you still get that message, try reinstalling TTD.
niet Railrood Tycoon 2
btw ik heb ook problemen met Transport tycoon onder XP
geen beeld, maar ik heb ook nog de dos versie van deluxe
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Verwijderd
deze propt men tijdens het opstarten in de daarvoor bestemde gleuf.
na een tijdje w88 kom je in de goeie oude dos-prompt.
daar gaat men doormiddel van het commando cd naar de desbetreffende map waar het spel staat....
daar roept men het opstartbestand, .exe of .bat aan en men kan spelen.
voor eventuele muis problemen kijk hier :
[topic=482201/1/25]
Een overzicht van alle stappen:
• Download Koop TTD 4 Windows
• Download de laatste alpha van de TTDPatch
• Install TTDWindows door setup te draaien
• Open regedit en ga naar
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fish Technology Group\Transport Tycoon Deluxe]
• Dubbelklik op HDPath en klik dan gewoon weer op "OK"
• Extract latestw.zip naar de dir waar je TTDWin hebt geinstalled
• Ga naar DOS prompt en typ in: "ttdpatchw -W ttdpatch.cfg"
• Edit/notepad ttdpatch.cfg
• Voeg de optie "win2k on" toe (als die er nog niet in staat)
• Draai eventueel TTconfig.exe
• Ga naar de properties van ttdpatchw.exe, en dan naar het tabblad "Compatibility"
• Stel de compatibility in op Windows 95. Heb je Win2k, kijk hier.
• Run ttdpatchw.exe
• Have fun!
(c) copyright 2002 oVRoM
[edit]
vergat de copyright toe te voegen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
wordt lastig met NTFS dude.....Op dinsdag 30 april 2002 11:38 schreef NTO het volgende:
uhm men neme een win98/95 opstartdisk.
deze propt men tijdens het opstarten in de daarvoor bestemde gleuf.
na een tijdje w88 kom je in de goeie oude dos-prompt.
daar gaat men doormiddel van het commando cd naar de desbetreffende map waar het spel staat....
daar roept men het opstartbestand, .exe of .bat aan en men kan spelen.
voor eventuele muis problemen kijk hier :
[topic=482201/1/25]
trouwens het werkt nu perfect!! FULLSCREEN! met oldschool midi geluid!
YESS!!
thanx!!!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hej das * oVRoM copyright 2002 oVRoM he!Op dinsdag 30 april 2002 11:44 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Op de volgende manier zou het moeten werken:
• Download de laatste alpha van de TTDPatch
• Install TTDWindows door setup te draaien
• Open regedit en ga naar
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fish Technology Group\Transport Tycoon Deluxe]
• Dubbelklik op HDPath en klik dan gewoon weer op "OK"
• Extract latestw.zip naar de dir waar je TTDWin hebt geinstalled
• Ga naar DOS prompt en typ in: "ttdpatchw -W ttdpatch.cfg"
• Edit/notepad ttdpatch.cfg
• Voeg de optie "win2k on" toe (als die er nog niet in staat)
• Draai eventueel TTconfig.exe
• Ga naar de properties van ttdpatchw.exe, en dan naar het tabblad "Compatibility"
• Stel de compatibility in op Windows 95. Heb je Win2k, kijk hier.
• Run ttdpatchw.exe
• Have fun!
Enniewee; als je een foutmelding krijgt die te snel weer weg is, kun je eens proberen om 'm via de DOS prompt op te starten, misschien dat de foutmelding dan blijft staan...
trouwens, als ik de originele TTDLX voor dos heb, is TTD4windows dan niet gewoon legaal te downloaden voor mij?Op dinsdag 30 april 2002 11:44 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Op de volgende manier zou het moeten werken:
neeOp dinsdag 30 april 2002 13:14 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
trouwens, als ik de originele TTDLX voor dos heb, is TTD4windows dan niet gewoon legaal te downloaden voor mij?
maar wel illegaal te downen

blup
Copyrights zijn toegevoegd, hopelijk krijg ik geen boeteOp dinsdag 30 april 2002 13:02 schreef oVRoM het volgende:
[..]
Hej das * LoekieLeeuw copyright 2002 oVRoM he!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Ik krijg TT4win alleen fullscreen als ik met Application Compatibility browse naar 'C:\MPS\TTWin95\ttdpatchw.exe' en em op windows 95 zet.
Maar nou moet ik dat dus elke keer doen als ik wil TT'en
Is er een manier om em die instellingen te laten onthouden:?
anders open ik een nieuw topic hoor
Probeer is naar die ttdpatchw.exe te gaan en dan met de rechtermuis erop klikken. Kies voor properties.Op woensdag 01 mei 2002 08:51 schreef Tampie2000 het volgende:
nog ff een vraagje;
Ik krijg TT4win alleen fullscreen als ik met Application Compatibility browse naar 'C:\MPS\TTWin95\ttdpatchw.exe' en em op windows 95 zet.
Maar nou moet ik dat dus elke keer doen als ik wil TT'en
Is er een manier om em die instellingen te laten onthouden:?
Dan tab-blad compatibility. Vink ff aan run this program in compatibility mode for win95.
Dat staat er bij mij nietOp vrijdag 03 mei 2002 16:33 schreef LoekieLeeuw het volgende:
[..]
Probeer is naar die ttdpatchw.exe te gaan en dan met de rechtermuis erop klikken. Kies voor properties.
Dan tab-blad compatibility. Vink ff aan run this program in compatibility mode for win95.
Ik draai Win2k...
Oh sorry ik d8 dat je winxp draaide.Op zaterdag 04 mei 2002 11:45 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Dat staat er bij mij niet
Ik draai Win2k...
Dan weet ik zo ook geen oplossing voor je probleem.
Moet zeggen dat deze ttd patch voor Windows goed werkt. Ik was al helemaal onaangenaam verrast toen het hier niet meer werkte onder 2K en XP.
OkOp zaterdag 04 mei 2002 23:53 schreef Tuinhark het volgende:
Wat staat er niet bij? W95? Of het hele tabblad 'Compatibility'? In gevalle dat laatste, check hier: [topic=231719]
Moet zeggen dat deze ttd patch voor Windows goed werkt. Ik was al helemaal onaangenaam verrast toen het hier niet meer werkte onder 2K en XP.
ik heb slayerui.dll geregd. Daarna heb ik een snelkoppeling gemaakt van ttdpatchw.exe. In de properties van die snelkoppeling komt inderdaad een tabblad compatibility tevoorschijn.
Als ik die op windows 95(of NT4, maakt nix uit) zet, dan is TTD niet fullscreen.
Voor alle duidelijkheid; Ik heb de win2k support tools geinstalleerd. Daarin zit een tooltje( genaamd Application Compatibility Tool) waarmee TTD wél fullscreen wil. Nadeel van deze manier is dat ik elke keer eerst dat tooltje moet opstarten en dan in dat tooltje naar de dir van TTD moet browsen.
Dus het werkt wel, maar ik wil het sneller doen...
Ja ik weet het, ben veeleisend