4.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Ik heb hier nu de Creative FourPointSurround FPS1600.. Maar om hier nou over naar huis te schrijven.. Neuh lijkt me niet.. Na een update van een live, naar een Audigy player retail, ga je toch meer letten op die boxen.. Ik ben dan ook opzoek naar een goeie vervanging van die Creative dingen.. Ik wil het eigenlijk wel houden op een 4.1 set.. Nu heb ik al gekeken naar bv

-de klipsch promedia 4.1 (die me toch wel koel leken)
-vergelijking van : Creative Labs Inspire 5700, Creative Labs FPS 1600, Creative Labs Inspire 5300, Cambridge SoundWorks Megaworks 510D, Altec Lansing 641, Altec Lansing 4100, Logitech Z-560, Logitech Z-540, Abit SP-60, Hercules XPS 510, Labtec Arena 530, Philips A3600, Videologic ZXR-500. (http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020325/index.html)

Nou heb ik het idee, dat je met een goeie versterker + boxen een beter geluid kan krijgen dan dat deze setjes je kunnen geven.. En dan voor niet al teveel geld meer als deze setjes.. Ik ben totaal geen audiofiel.. En ik ga er niet al te gekke dingen mee doen, behalve een lekker muziekie luisteren, dvd's kijken en games spelen.. Ik wil het dus wel op een 4.1 of 5.1 systeempje houden..

Hebben jullie misschien een idee.. (ik heb al tijdje zitten zoeken hier, dus ga svp niet zitten miepen met search en al die crap..)

| I've got permission to color outside the lines |

• Raymann19
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik zou persoonlijk voor de Logitech Z 560 gaan. Is echt top geluid, harde bas, mooie hoge, midden en lage tonen. De prijs is ook heel redelijk, ik heb er totaal 272,50 euro voor betaald bij alternate.

• BenJoep
Op maandag 29 april 2002 22:19 schreef Raymann19 het volgende:
Ik zou persoonlijk voor de Logitech Z 560 gaan. Is echt top geluid, harde bas, mooie hoge, midden en lage tonen. De prijs is ook heel redelijk, ik heb er totaal 272,50 euro voor betaald bij alternate.
M3D, or Matrix Surround Sound, is a system that is supposed to enable a sound card with only one stereo output to produce good quality 3D Surround sound by redirecting environment and background sound to the rear speaker. Having tested the system in 2-point mode with an Audigy, we can conclude that this objective is partially attained. Still, I'm not as enthusiastic as Logitech and Labtec (inventor and developer of M3D), who claim to provide "realistic surround sound in a 3D arrangement." In the M3D Matrix Surround Sound tests on a DVD (with "Matrix" and "Alien vs Predator 2"), at best we just got slightly muffled stereo panning on the rear speakers. In fact, this system does not seem outstandingly useful. None of the recent sound cards have only one output, and the 3D sound technologies developed by Sensaura or Creative Labs can reproduce 3D sound with just two speakers in a much more conclusive way. Furthermore, a user who has $200 to invest in a sound system should logically be able to spend about four times less on, say, a Hercules Fortissimo II sound card.
Daarom lijkt me dat niet zown goed idee..

Ik wil wel een redelijk zuiver geluid hebben.. Als ik hier me stereo erbij aanzet, dan krijg je een zown veel mooier geluid.. Ik mis gewoon een hoop midden / lage tonen ofzow met die pc-speakers, dus daarom de vraag ofdat je met een versterker en "echte" boxen niet een beter setje voor ongeveer hetzelfde geld kan maken..

Verwijderd

'k heb afgelopen zaterdag bij Alternate de Logitech Z540 gekocht, ter vervanging van Soundworks CSW200;(en een Audigy Player - ter vervanging van m'n Guillemot ISIS/ivm geen drivers voor XP :( ), en dat voor het luttele bedrag van EUR 79,-; ok gaat niet zo hard als de Z560 maar 't scheelt je wel ff een bom duiten. Prima geluid zowel in games als m'n mp3'tjes. De buren waren niet blij wanneer ik in GPL mijn klassieke Ferrari V12 op 11.000rpm over Monza heen jaag >:)

• Raymann19
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10-2025
De Logitech Z 560 levert echt wel redelijk zuiver geluid. Hij valt zeker te vergelijken met de Klipsch 4.1 zo niet beter, zie de onderstaande link:

http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Logitech_Z560/reviews.html

• BenJoep
Op maandag 29 april 2002 22:35 schreef Raymann19 het volgende:
De Logitech Z 560 levert echt wel redelijk zuiver geluid. Hij valt zeker te vergelijken met de Klipsch 4.1 zo niet beter, zie de onderstaande link:

http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Logitech_Z560/reviews.html
Ik ga kiek doen, maareuh we hebben het nu nog over pc-setjes ;).. De vraag was ofdat je niet een beter setje zelf samen kan stellen met onderdelen..

Verwijderd

jbl maakt ook pc speakertjes!

en jbl is een echte speakerproducent

• BenJoep
Op maandag 29 april 2002 23:04 schreef Anthrax het volgende:
jbl maakt ook pc speakertjes!

en jbl is een echte speakerproducent
http://www.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SCS135SI&SerId=SCS

Dit ziet er wel heel geil uit.. Ff checken naar reviews.. :) En naar de prijs natuurlijk.. Mmz bedenk me net dat hier geen versterker inzit.. Hebben ze ook echt pc speakers??

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Zit momenteel erg twijfelen tussen de z-540, z-560 en de Inspire 5300 (dan moet ik wel een 5.1 kaart kopen).
Eigenlijk is die 540 qua specs goed genoeg voor mij, maar ik vind hem best lelijk, em die knopjes zitten ook vast aan de speakers.
De 560 is echt tiptoppie, supergeluid, mooi afgewerkt, maar alleen de prijs :(
En de Inspire 5300, tjaa.. tis 5.1 maar dat moet ik wel een nieuwe geluidskaar kopen en daar heb ik ook geen zin in.
Moeilijke keuze dus!

• BenJoep
Op dinsdag 30 april 2002 00:05 schreef O.D.Smolik het volgende:
Zit momenteel erg twijfelen tussen de z-540, z-560 en de Inspire 5300 (dan moet ik wel een 5.1 kaart kopen).
Eigenlijk is die 540 qua specs goed genoeg voor mij, maar ik vind hem best lelijk, em die knopjes zitten ook vast aan de speakers.
En de Inspire 5300, tjaa.. tis 5.1 maar dat moet ik wel een nieuwe geluidskaar kopen en daar heb ik ook geen zin in.
Moeilijke keuze dus!
We can separate sound systems into two price groups. For the "entry-level" group, the choice is between the Inspire 5300, the Creative Labs FPS 1600, the Logitech Z-540 and the Videologic ZXR-500. We definitely preferred the Z-540, which has the best quality/price ratio in the test even though it is only a 4.1. As for the bigger, more expensive systems, three of them stand out: the MegaWorks 510D, the 641 and the Z-560. If money isn't an issue, then you can go for the 510D with your eyes closed, though the other two will still give you pleasure. Of these three giants, the best quality/price ratio is the Z-560. For design and sweet sound, the winner is the Altec Lansing 641.
zou ik toch gaan voor die Z-540 als ik het zo lees.. Ik vind persoonlijk die Lansing 641 toch wel heel erg mooi.. En is volgens de test ook goed..
Afbeeldingslocatie: http://www.joep.zlib.nl/altec641a.jpg

Maarjah er zijn toch wel meer mensen die een mening hebben over deze speakers.. Of misschien nog een paar goeie aanvoegingen hebben.. Ik kom er toch echt niet uit.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 00:05 schreef O.D.Smolik het volgende:
Moeilijke keuze dus!
Je hoeft niet speciaal een 5.1 geluidskaart te kopen, voor een 5300 set. Die kan ook van 4-kanaals-geluid 5.1-geluid maken. Staat op de doos en werkte bij mij ook. Ik heb een TerraTec DMX XFire 1024 gehad waar ik dat mee heb getest.(Heb nu een audigy platinum >:)).

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Op dinsdag 30 april 2002 00:18 schreef Joep het volgende:

[..]
[..]

zou ik toch gaan voor die Z-540 als ik het zo lees.. Ik vind persoonlijk die Lansing 641 toch wel heel erg mooi.. En is volgens de test ook goed..
-plaatje-
Zit je weer met de prijs hè :+
€ 319.00 - ± Fl. 700,-

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Damn, ik heb echt alle reviews zitten lezen maar ben er nog steeds niet uit. Geld is er wel, maar is het wel normaal om zon dikke 200 geuro's aan pcspeakers uit te geven?

• JvdW
Op dinsdag 30 april 2002 09:12 schreef O.D.Smolik het volgende:
Damn, ik heb echt alle reviews zitten lezen maar ben er nog steeds niet uit. Geld is er wel, maar is het wel normaal om zon dikke 200 geuro's aan pcspeakers uit te geven?
Ehm ja, tis natuurlijk maar net wat je zelf wilt ;)
Zoals Joep als zei is de Altec Lansing 641 wel een goed en leuk setje :)

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Op dinsdag 30 april 2002 08:00 schreef TeslaMaster het volgende:

[..]

Je hoeft niet speciaal een 5.1 geluidskaart te kopen, voor een 5300 set. Die kan ook van 4-kanaals-geluid 5.1-geluid maken. Staat op de doos en werkte bij mij ook. Ik heb een TerraTec DMX XFire 1024 gehad waar ik dat mee heb getest.(Heb nu een audigy platinum >:)).
OWja, hoe doe je dat?Leg es uit?

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Gewoon alles wat mono is opgenomen over de front speaker over de centerspeaker gooien oid..

Dit is btw _NIET_ het officiele 5.1 geluid wat bijv. bij een DVD zit...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• BenJoep
De prijs is wat mij betreft niet zow boeiend.. Ik wil gewoon een goed paar boxen die nog wel een tijdje meekunnen.. Het is toch meestal het laatste wat ik aan me comp upgrade, dus vind het nu wel weer is tijd.. :) Is er nou niet 1 die er met kop en schouders bovenuit springt?? :?

Nog ff wat reviews van inspire5700:
http://www.deviantpc.com/reviews/inspire5700/
http://www.digit-life.com/articles/inspire5700vsdtt3500/
Het lijkt me een leuk setje, maar heb het idee dat die boxjes identiek zijn qua speakers als die ik nu heb.. Of is dat niet zow..

• BenJoep
En toch blijven er twijfels, heeft er dan echt niemand een setje waar die zow blij is dat die me ok kan praten dat te gaan kopen?? :?

(jah dat lees je goed, dit is een ordinaire kick ;))

• JvdW
Op dinsdag 30 april 2002 20:23 schreef Joep het volgende:
En toch blijven er twijfels, heeft er dan echt niemand een setje waar die zow blij is dat die me ok kan praten dat te gaan kopen?? :?

(jah dat lees je goed, dit is een ordinaire kick ;))
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13363197#13363197 Afbeeldingslocatie: http://forum.nielsonline.com/images/smilies/mondhouden.gif

• BenJoep
Op dinsdag 30 april 2002 22:54 schreef Westereinder het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13363197#13363197 [afbeelding]
Hehe jah ik wil natuurlijk wel andere meningen horen.. Aan 1 tot nu toe heb ik ook geen donder natuurlijk.. :) Tanx voor je advies in elkgeval.. :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als t wat meer mag kosten
Afbeeldingslocatie: http://aego2.acoustic-energy.co.uk/aego5/group_shot.jpg

http://aego2.acoustic-energy.co.uk/aego5/aego5.html

hoewel ik zelf een stel normale monitor speakers zou prefereren (actief of met losse amp)

Videologic Sirocco is ook wel aardig

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

En zijn de tweakers al uit welke hij/zij gaat nemen? :)

• BenJoep
Ff bij alternate zitten kijken, ik vond deze wel netjes..

VideoLogic Sirocco Crossfire 3D
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/kvzl10.html

Dus denk dat ik binnenkort ff langs alternate ga, om is aan volume knopjes enzow te gaan slingeren..

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Goede keuze

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik zelf zou toch echt gaan voor de Logitch Z560,... ga ik denk ik over 1 maandje ofzo kopen,... prijs iets gezakt hoop ik... Ik heb over dit setje vele reviews gelezen, overal kwam die goed uit de test, en vaak als beste,...
Kijk maar bij die link van neoseekers... als die sites geven een 8 of hoger!! en prijs valt best mee...

greetz amrulez

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Nouja, ik heb voor me zelf besloten dat ik de Z-560 pas ga kopen. Als hij onder of net rond de 200 euro zit.
Duur is het nog steeds, want voor me blijft en is nog steeds pcspeakers, ook al zit ik er redelijk vaak achter!
(Als ze nou dat hele THX sjit logo niet hadden of lieten goedkeuren, was hij volgens mij veel goedkoper geweest :( )
Pagina: 1