Toon posts:

Koelblok = Ontzettend heet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een amd duron 1,3ghz met een coolermaster ding die tot een amd XP 2000+

Computer viel net uit, ff gewacht opgestart bios zag ik temp 79 staan. Meteen uit gezet. Koelblok aangeraakt en heb me vingers echt zowat verbrand.

Heb er artic silver 3 tussen zitten, kan het zijn dat het niet goed verdeeld is?

Heb nu de cooler er af gehaald, laat hem nu ff een half uurtje af koelen. Ga hem dan met terpetine schoonmaken en opnieuw artic silver op doen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39
en je fan? werkt die wel?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je koelblok loeiheet is is dat juist een bewijs dat het met de warmteoverdracht cpu > heatsink wel goed zit. Denk eerder dat de fan op je koeler een beetje brak is ofzo :?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
als je heatsink heet wordt, lieverd, dan betekent dat dat de hitteafgifte/geleiding uitstekend is, mede dankzij het artic silver wat je aangebracht hebt.

Dit opnieuw aanbrengen zal geen verbetering geven.

Het probleem ligt hier nl niet aan de koelpasta of zelfs niet de connectie tussen cooler en cpu (die is uitstekend, getuige je verbrande vingers:-) maar eerder bij de ventilatie van je kast, en, waarschijnlijker, aan de ventilator op de cooler. Deze is niet in staat om het koelblokje voldoende van koude lucht te voorzien, dit kan zijn omdat het toerental te laag is, of de fan uberhaupt niet ontworpen is om grote hoeveelheden lucht te verplaatsen. Verders kan het dat je heatsinkje ondermaats is...

kortom, koop een betere cooler, of zorg dat je fan harder gaat draaien...veel harder, en zorg dat je kast kouder is.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Wat voor koelblok is het?
ik heb namelijk wel eens een NN blokje gehad wat wel goed warmte opnam, maar niet goed afgaf(lees heel veel flow nodig had om de hitte kwijt te raken.)

Ik moet beter lezen het is een cm en die geven de warmete meestal wel goed af ookal zijn het niet de beste blokjes.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je hebt een fan genomen voor XP processoren. Een fan die tot 2000+ XP aankan wilt niet zeggen dat ie ruim voldoende is voor een Duron 1,3 gig.
Xp's worden minder heet dus die fan is daarop afegestemd. Ik zou gewoon een Coolermaster fan nemen die tot Athlon 1.4 gig kan. Dan zit je goed !

dikzak

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Airflow is misschien verkeerd. Als de hete lucht de kast niet uitgaat zal je CPU doorfikken. Zorg ervoor dat de voeding de hete lucht van de CPU naar buiten kan blazen.

Verwijderd

cooler uberhaubt wel aan ???

Verwijderd

Topicstarter
Hmms, het is opgelost. Heb hem er afgehaald, schoongemaakt en nu loopt ie op 28C (duron 1,3ghz).

Denk dat ik hem of verkeerd monteerd had of de fan vergeten aan te sluiten aan de mobo

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Lol, ik houd het op dat laatste ;)

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:35

Bjorker

Cadillacs rule!

De warmte-afgifte was perfect. Dus er is geen andere conclusie mogelijk dan dat de fan niet aangesloten is geweest.
Nouja shit happens. Ben blij voor je dat het opgelost is. *D

Nope

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 10:57 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hmms, het is opgelost. Heb hem er afgehaald, schoongemaakt en nu loopt ie op 28C (duron 1,3ghz).

Denk dat ik hem of verkeerd monteerd had of de fan vergeten aan te sluiten aan de mobo
Mazzelaar, gelukkig voor je dat hij nog leeft. :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op dinsdag 30 april 2002 15:56 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Mazzelaar, gelukkig voor je dat hij nog leeft. :)
dat valt wel mee hoor hoe snel ze kapot gaan als je de fan niet aan hebt.

Tja als je je koeler er niet opzet issie binnen 3 sec doorgefikt |:(

specs

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op dinsdag 30 april 2002 00:21 schreef Chello200 het volgende:
Je hebt een fan genomen voor XP processoren. Een fan die tot 2000+ XP aankan wilt niet zeggen dat ie ruim voldoende is voor een Duron 1,3 gig.
Xp's worden minder heet dus die fan is daarop afegestemd. Ik zou gewoon een Coolermaster fan nemen die tot Athlon 1.4 gig kan. Dan zit je goed !
XP's minder heet??? Dat is je reinste onzin natuurlijk, de Durons worden over het algemeen genomen het minst warm van de AMD familie. De koeler die hij erop heeft zitten moet RUIM voldoende zijn voor de Duron.
Pagina: 1