Intel 845 chipset en AGP kaarten compatible?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Mijn vriendin heeft pas een "MSI 845D Ultra" moederbord gekocht. Nu zit daar op de AGP poort een stikker met de tekst: "Please use only 1.5V AGP cards to avoid permanent damage to this mainboard".

Wat betekent dit? Ik wist tot nu toe niet dat er issues bestonden met voltages en videokaarten. Ik heb pas zelf mijn systeem in elkaar gezet en daarbij heb ik me totaal niet met AGP voltages bezig gehouden.

Welke kaart heeft welk voltage? Is b.v. een Geforce256 DDR kaart, die we er op wilden zetten, hier compatible mee? Op de site van Asus is helemaal niets te vinden over voltages.

Verwijderd

Van Asuskaarten in ieder geval de V3800 en hoger, staat in mijn Asus P4T-E boekje. Dat zal bij jou ook wel zo zijn. Heb je geen handleiding bij dat bord gekregen ? Daar MOET het in staan, anders kan je nog wel eens wat om zeep helpen namelijk. :)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Daar kunnen gewoon alle AGP kaarten op behalve een aantal SiS305 kaarten *
Normaal gesproken geeft de inkeping op de connector van de kaart aan of het een 3,3v of een 1,5v AGP kaart is.
Sommige kaarten hebben ook 2 inkepingen, die kunnen zowel op 3,3v als 1,5v draaien.
Echter, die eerder genoemde SiS kaart heeft wél de inkeping voor in 1,5v AGP sloten, maar is tóch een alleen 3.3v kaart. Omdat het een 3,3v kaart is is op de kaart de voedingslijn (vdcc) en de 3,3v lijn aan elkaar gelijk. Steek je die kaart op een 1,5v bord (waar ie door de foute connector gewoon inpast) dan wordt de 1,5v lijn kortgesloten aan de 3,3v lijn, en blaas je je chipset naar de eeuwige jachtvelden.

Vandaar die sticker, die zat er bij mij ook op (Asus P4B, ook met 845 chipset)

--
[sup]* kaarten die erop passen dus, een 3,3v kaart past niet in het AGP slot. (behalve bovenstaand geval dus)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik geloof ook dat Voodoo kaarten niet op zo'n mobo kunnen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het goed is, past een niet 1.5 Volt kaart niet in je AGP slot. Ik meen dat er enkele uitzonderingen waren, maar die zijn vrij schaars.

Moderne kaarten (geforce2+), daarvan weet ik zeker dat het geen probleem is, van de geforce1 weet ik het niet zeker (waarschijnlijk wel)

Verwijderd

3,3 volt kaarten waren dat volgens mij , dat waren zoals al gezegt vaak Sis kaarten maar er zijn ook andere (exotische) gevallen die ook niet werken en je moederbord kunnen beschadigen....maar als je een standaard kaartje koopt (Nvidia , Ati , St) dan lijkt mij dit geen probleem.

Operations had het dus al uitgebreider uitgelegt..
Pagina: 1