Port/passive & @Home

Pagina: 1
Acties:

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier wat problemen met mijn kabelverbinding:
Mijn servertje is heel moeilijk te bereiken (onzichtbaar van buitenaf)
Als ik wil downloaden van pubs, dan komt het vaak voor dat ik helemaal niet can connecten, of geen directory listing kan krijgen. (dit zijn gegarandeerd werkende pubs) Soms wil het nog wel eens werken als ik passive mode aanzet
Ik merk sinds kort dat ik met direct connect alleen in passive mode kan connecten.

Is er nu wat aan mijn kabelverbinding veranderd of zo? want ik heb dit probleem al een maandje of twee, en ik heb mijn XP al een paar keer vers geinstalleerd.
Dus is het een foutje van @home?
Is mijn Netwerkkaart brak? (gewoon downen en uppen gaat gewoon goed van http: servers)

Ik vind het niet leuk, iemand een idee?

Verwijderd

Ik neem aan dat je het over het progrm. Direct connect hebt?? Zet dit gewoon in passive mode en dan werk het perfect. Je mist zo alleen enkel mogelijkheden van het progrm.

Greetz MasterJH

Vroeger was ik schizofreen, maar tegenwoordig gaat het een stuk beter met ons...

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ja direct connect doet het wel in passive. Dat gebruikte ik alleen maar even als voorbeeldje.

Maar eigenlijk gaat het over mijn verbinding in het algemeen.
Ik heb dus veel problemen met het inloggen op (public) ftp servers. (fxp en zo >:) ).
Bij het listen van de directories blijft ie vaak hangen.

En ook mijn eigen servertje is bijna onbereikbaar.

• bruudt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 21:38
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds anderhalve week kan ik FTP-sites vaak alleen maar in PASSIVE mode benaderen (anders zie ik de directories niet. Ook vallen FTP-verbindingen regelmatig weg. Als ik dan in IE een pagina opvraag, wordt het downloaden van een FTP-site weer hervat. Het lijkt wel of het FTP-verkeer iedere keer aangeslingerd moet worden. Heeeeeeel raar!!!

Hulp = welkom!