Toon posts:

Sony DAV-S800 (DVD) + Sony Trinitron (TV)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met de handleidingen erbij krijg ik het niet voor elkaar het geluid van de televisie op de DVD set te krijgen.
TV: Sony Wega Trinitron KV-32FX65
DVD: Sony DAV-S800

Heeft iemand enig idee of dit wel kan en zo ja: hoe?

Patrick

Verwijderd

De audio output van je tv dmv een tulp naar tulp snoertje (stereo) aan te sluiten naar je video in van je DAVS-800.

Heb je dat al ? En hoor je niks ?

Dan in het menu van je tv de output naar de line out hoger zetten, niet te hoog dan krijg je nl. vervorming.
80% is meestal voldoende om een goed geluid te krijgen, zonder dat je je versterker helemaal open hoeft te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eerlijk gezegd (yep hifi newbie:))

die tulip stekkers heb ik inderdaad.
Die gaan dan via de scartuitgang met een verloopstekkertje naar de video 1 in. Maar ik hoor inderdaad helemaal niks.

Wat je in het menu bedoelt snap ik ook niet helemaal, want die optie heb ik nog niet gevonden geloof ik.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:22 schreef FourEyes het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eerlijk gezegd (yep hifi newbie:))
Ja, dat had ik al door. :D
Op maandag 29 april 2002 21:22 schreef FourEyes het volgende:

die tulip stekkers heb ik inderdaad.
Die gaan dan via de scartuitgang met een verloopstekkertje naar de video 1 in. Maar ik hoor inderdaad helemaal niks.
Je tv heeft geen scart naar tulp verloopstekker nodig!! |:( D'r zitten 2 tulp uitgangen op, een rood, de ander wit (duuuh).
Sluit daar je Tulp kabel op met de juiste kleuren. :+
En sluit dit dan weer op de aux, video1-in op je dafsetje.
Wat je in het menu bedoelt snap ik ook niet helemaal, want die optie heb ik nog niet gevonden geloof ik.
In het menu kom je een symbool tegen --> ♫, een muziek toontje, ik meen de 3-de optie van het menu op het OSD van je TV.
Daar ga je "in" dan kies je voor hoofdtelefoon uitgangsniveau of voor lineout-niveau.
Sony hanteert helaas vage namen voor die uitgang, zet het balkje van die uitgang zoals in mijn eerdere reply tot ongeveer 80%.

Dan zie je ongeveer [========__]

LET ER WEL OP DAT JE DE JUISTE BRON/SOURCE op je versterker selecteerd, deze komt overeen met je naam op de aansluiting achterop.

Anders, gewoon nog maar ff de handleiding lezen. Tis een kreng dat weet ik maar er is uit te komen.
Zelf voor nOObs, alhoewel...................... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt!

Het werkt, en nu maar snel 5.1 uitzendingen hopelijk!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:45 schreef FourEyes het volgende:
Hey bedankt!

Het werkt, en nu maar snel 5.1 uitzendingen hopelijk!
Die zijn er niet, tenzij je een geschikte schotelontvanger bezit met een Dolby digital uitgang, en een daarbij behorend abbonnement op een zender die dat uitzend.

Nu zul je bij sommige films dolby prologic kunnen beluisteren en dat is eigenlijk technisch gesproken geen 5.1 eerder 3.1 :+

Maar dat is een hele andere discussie.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
wat dacht je van dts op sommige dvds, dat kicked best wel kont hoor :D
Pagina: 1