Toon posts:

Raar floppy-station

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hele ouwe laptop gekocht (nog van voor de 296 chip) een toshiba t1200 (zal strax ff plaatje poste) nou wil dit floppystation geen gewone 1,44mb flopjes lezen alleen 740kb flopjes

zonder dit te weten heb ik hem geformat (een 20mb hd formatte YESSS >:) )

nou wil ik er dus een simpel OS-je opzetten win3.11 ofzo mar ik kan er geen floppy's infrotte waar ik dit op heb staan want mijn win3.11 staat op 1,44mb floppy's

hoe kan ik dit omzette

oftewel:
1. hoe maak ik in winXP een 740kb floppy van een 1,44mb floppy

2. hoe krijg ik dan 3.11 op die floppy's?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
doe in de commandprompt maar eens format/? . Daar staat hoe je ook "kleinere" floppy's kunt formatteren.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

floppies zijn 1,44Mb of 720Kb of 1,2Mb (mode3)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt win 3.11 inpakken op die floppy's en dan uitpakken op je hd en dan installeren, ik weet alleen niet of 20 mb daar genoeg voor is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe maak ik dan die floppy's in winXP kan nix anders formatte dan 1,44mb

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 21:11 schreef bobo1on1 het volgende:
Je kunt win 3.11 inpakken op die floppy's en dan uitpakken op je hd en dan installeren, ik weet alleen niet of 20 mb daar genoeg voor is.
Moet je natuurlijk wel floppy's nemen met een capaciteit van 720 kB (te herkennen aan één gat ipv twee onderaan), het lijkt me niet dat je van 1.44Mb floppy's door ze te formatteren 720 Kb kan maken. Je kan je HD toch ook niet kleiner maken door 'm 'kleiner' te formatteren??

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op maandag 29 april 2002 21:13 schreef PlaceR het volgende:
ja maar hoe maak ik dan die floppy's in winXP kan nix anders formatte dan 1,44mb
Plak een plakbandje over het rechtergaatje (dwz *niet* die waar het schuifje zit maar de ander), nu denkt de pc dat het een DD (720k) ipv HD (1.44M) schijfje is

woei... DD... this brings back memories... :P

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-04 17:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alsof je die nog ergens kunt kopen :)... Probeer anders ff het ene gaatje (dus niet die om hem readonly te maken, maar die andere) met een stukje tape af te plakken.. voila.. een dd disk ipv hd :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oh ja, da's waar ook... Man, tijd geleden!
Zo zag ik ook nog ergens dat je ook het tegenovergestelde kon doen, door in een 720'er een gaatje te boren. Goeie ouwe DOS-tijd... :)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• SH007
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 21:15 schreef Janoz het volgende:
Alsof je die nog ergens kunt kopen :)... Probeer anders ff het ene gaatje (dus niet die om hem readonly te maken, maar die andere) met een stukje tape af te plakken.. voila.. een dd disk ipv hd :)
Zo maakten we hier vroeger van DD floppen HD floppen(gewoon door een gaatje te boren :P) >:)

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik da ene gaatje afplak en dan met 1,44mb data erop in da gare floppystation stop kan hij die 1,44mb gewoon lezen of meot het er opnieuw opgezet worde???

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

To format HD as DD:
Format a: /u /f:720

En dan Yes.

Forget your fears...
...and want to know more...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
win3.11 kan niet op een 20mb schijf
dat wordt DOS =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
heeft er ooit opgestaan een versie van win3.1X heeft er ooit opgestaan dus het moet passe en mijn 3.11 staat op 10 flops dus

10X1.44=14,4mb

heb ik nog 5.6mb over YES

• SH007
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 21:26 schreef PlaceR het volgende:
dus als ik da ene gaatje afplak en dan met 1,44mb data erop in da gare floppystation stop kan hij die 1,44mb gewoon lezen of meot het er opnieuw opgezet worde???
dan moet ie er natuurlijk opnieu opgezet worden, de flop wordt immes half zo groot.

Verwijderd

Topicstarter
kut marja kan ik dan in xp doen herkent XP deze flops als ik ze in em neptop geformat heb en dan ik XP win3.11 vanaf die 1,44mb flops naar die 740kb flops kopieer??

Verwijderd

afplakken, formatte met bovengenoemd commando, en dan data erop.

Andere optie is de HDD eruit halen.

Weer een andere optie is 1 bootdisk 720KB, en dan via parallelle of seriele poort (nul modem) bestanden overzetten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windows 3.11 zal je niet lukken op een systeem wat ouder is dan een 386. Je zit vast aan Windows 3.1 of lager.

Verwijderd

Topicstarter
wil eigenlijk van da ding een database voor al mijn cd's maken welk besturingssysteem kan ik er dan het beste opzette???

of alleen dos en een proggie???

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

LINUX!

Ik heb eergisteren linux geinstalleerd op een 286, en het kan echt... believe it or not.

http://elks.sourceforge.net

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

:)
Pagina: 1