MSI 6380, condensator geexplodeerd.....

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Zit ik lekker te surfen, hoor ik ineens een harde knal 8ter me..,
ik dus de kast van m'n andere computer opengemaakt..,
daar kwan het geluid namelijk vandaan..,
Zijn er 2 condensatoren geexplodeerd (gvd)......
Dat heb ik weer, schijt MSI spul, het is altijd (gvd) wat.....

Nou maar weer zoekken naar het bonnetje zodat hij in rep. kan (gvd)...
'k ben gelijk in een pestbui.... :(

Check foto.....

Overzicht...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1335948562

CloseUp...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1253517969

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
redelijk bekend probleem..
MSI geeft 3 jaar, maar niet aan pariculeren.
Daar zit ik dus nu ook mee, hij is ouder dan 1 jaar. De winkel geeft dus geen garantie
[edit]

Er is er hier een op GoT geweest die zelf die condensators heeft vervangen. Bij MSI doen ze precies het zelfde.
Dus als je het niet kan terug sturen moet je die dingen er af trekken, dan blijfen die pootjes staan en kan je makkelijk slodeeren. ( je kan het ook desoldeeren, maar dat gaat lastig op multilayer)

• digital8
Nee, dat moet geen probleem zijn hij is gekocht op 26-07-2001 dus dat zit wel goed...

Ik zit nu te wachten op de reply van Chicon Computers...

• digital8
Op maandag 29 april 2002 21:07 schreef leo2222 het volgende:
Er is er hier een op GoT geweest die zelf die condensators heeft vervangen. Bij MSI doen ze precies het zelfde.
Dus als je het niet kan terug sturen moet je die dingen er af trekken, dan blijfen die pootjes staan en kan je makkelijk slodeeren. ( je kan het ook desoldeeren, maar dat gaat lastig op multilayer)
Hmm.., da's altijd nog te probeeren, maar ik ga het iig eerst ff via de orgineele weg probeeren...

Verwijderd

Even no offence, maar dit soort flauwekul hoor ik de laatste tijd wel vaker van MSI, ieg veel vaker als bij andere merken. Dingen als lekkende biosbatterijen, mobo na 1 dag dood etc, noem het maar op. Is dit nog meer mensen opgevallen?

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:05

random

Lost his marbles

Op maandag 29 april 2002 23:28 schreef ThunderBert het volgende:
Even no offence, maar dit soort flauwekul hoor ik de laatste tijd wel vaker van MSI, ieg veel vaker als bij andere merken. Dingen als lekkende biosbatterijen, mobo na 1 dag dood etc, noem het maar op. Is dit nog meer mensen opgevallen?
Hier een tevreden MSI gebruiker (heb dus nog geen ontploffende mammaplankjes gehad). Ik ken ook meerdere mensen met MSI spullen die ook nog in hun originele volume gehandhaafd blijven ;)

Kan natuurlijk zijn dat dit een slechte serie is geweest.., in ieder geval knap lullig..

Puur om een opsomtopic te voorkomen met reactie's als: Blegh ! MSI Suxorz !

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Ik was vandaag bij een kennis om zijn nieuwe PC te installeren en een netwerkje aan te leggen. Deze PC had
een K7T266 Pro2 (MS-6380 v2.0) en leek eventjes goed te werken. Alleen midden in 3dmark liep de boel vast en wilde niet meer opstarten. Moederbord bleek kapot te zijn...
(Hij stond wel op een erg warm plaatsje moet ik zeggen, maar toch mag zoiets niet meteen stuk gaan lijkt me)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik wil niks zeggen hoor maar dat zijn exact dezelfde condensatoren als die bij mij geploft zijn! Van die groene dingen. Als je het merk noemt dan weet ik het weer! Het was een hele aparte waarde 2200 uF geloof ik. In ieder geval heb ik ze vervangen (combinatie van 2) en het werkt weer.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vreemd dat die dingen spontaan ontploffen, je zou dan toch ook denken dat er iets anders aan de hand moet zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 29 april 2002 21:07 schreef leo2222 het volgende:
redelijk bekend probleem..
MSI geeft 3 jaar, maar niet aan pariculeren.
Daar zit ik dus nu ook mee, hij is ouder dan 1 jaar. De winkel geeft dus geen garantie
Terug naar de winkel jij! Jij hebt niets te maken met die korte garantietermijn.

Volgens de wet mag een consument van een product verwachten dat het goed blijft functioneren gedurende een periode waarin je dat redelijkerwijs mag verwachten. Gaat er binnen die tijd iets kapot buiten jouw schuld om dan heb je recht op gratis vervanging of reparatie, *ongeacht* de garantietermijn die de winkel of fabrikant heeft opgegeven.

Bij mij ging eens een keer mijn Trust 17" monitor kapot, twee maanden na de garantietermijn van een jaar. Ik moest toen betalen voor reparatie, tenminste dat wilden ze. Dat weigerde ik, van een monitor mag je verwachten dat 'ie jaren en jaren meegaat. Ik ben dus naar een advocaat gestapt voor advies (gratis spreekuur, erg handig) en die zei dat ik gelijk had. Met dit advies van de advocaat terug naar de winkel gegaan, gedreigd met 'er werk van te maken', en voila gratis vervanging...

Kortom, laat je niet naaien!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[quote]
Op vrijdag 03 mei 2002 15:56 schreef Hielko het volgende:
Vreemd dat die dingen spontaan ontploffen, je zou dan toch ook denken dat er iets anders aan de hand moet zijn.
[/quote]

Inderdaad vreemd, geen rare dingen op je LPT poort ofzo?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Volg je m'n advies nog op, digital8?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Een motherboard fabrikant gaat volgens mij zo te werk:
1 Het maken van een prototype
2 Het product uit testen
3 Goedkopere onderdelen erop zetten zodat er meer winst op gemaakt kan worden.
4 Op de markt zetten.

En zo gaat het met wel meer electronica, ons kantoor verkoopt ook zulke producten.
Blijkbaar gaat MSI veel te ver in het goedkoper maken van motherboards. Ik heb al heel veel mb's in me handen gehad, nog nooit zo'n probleem gezien. (epox, Asus, Intel)
Maar volgens mij is zoiets wel te repareren, al er is er wel een topic over geweest dat ie dan bijna even brak weer terug komt :P

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik hoor ook redelijk vaak van mensen om me heen dat hun MSI-bordje niet compatibel is met andere hardware, of dat ie spontaan de brui geeft. Ik heb echter nog nooit last gehad met m'n msi-plankje en blijf dan ook zeker msi houden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• digital8
Op vrijdag 03 mei 2002 15:58 schreef Wildfire het volgende:

Terug naar de winkel jij! Jij hebt niets te maken met die korte garantietermijn.

Volgens de wet mag een consument van een product verwachten dat het goed blijft functioneren gedurende een periode waarin je dat redelijkerwijs mag verwachten. Gaat er binnen die tijd iets kapot buiten jouw schuld om dan heb je recht op gratis vervanging of reparatie, *ongeacht* de garantietermijn die de winkel of fabrikant heeft opgegeven.

Bij mij ging eens een keer mijn Trust 17" monitor kapot, twee maanden na de garantietermijn van een jaar. Ik moest toen betalen voor reparatie, tenminste dat wilden ze. Dat weigerde ik, van een monitor mag je verwachten dat 'ie jaren en jaren meegaat. Ik ben dus naar een advocaat gestapt voor advies (gratis spreekuur, erg handig) en die zei dat ik gelijk had. Met dit advies van de advocaat terug naar de winkel gegaan, gedreigd met 'er werk van te maken', en voila gratis vervanging...

Kortom, laat je niet naaien!
Sorry is was ff op een Lan.. :)

MaarEuh.., mijn mobo heeft nog gewoon garatie hoor.., hij is nog geen jaar oud, en zelfs al dan ging hij nog gewoon terug 3 jaar is 3 jaar, dus aanbieden voor rep. zullen ze hem...

Of de winkel het daar nou mee eens is of niet....

En uiteindelijk zou ik idd het zelf ook nog kunnen rep. maar dat is pas de laatste optie...

• digital8
Op vrijdag 03 mei 2002 16:03 schreef CrashOne het volgende:

Inderdaad vreemd, geen rare dingen op je LPT poort ofzo?
Nee, niet echt, een handmatige Printer Switch, maar dat kan het probleem niet zijn...

btw, dit zat in de pc...

AMD TB 1400,
MSI K7T266-Pro Raid,
1x256Mb Crusial Cas2,
Seagate 20Gig 7200rpm,
Zip100 Drive (intern),
32Speed (donno the name) CD Player,
DiskDrive,
SB Live 1024,
Viper550,
Miro PC-TVpro,
3Com905TX-B,
Fritz ISDN Card, (niet lachen meer als ISDN wordt het niet in dit dorp) :(
Dynalink 56k Modem, (niet lachen is voor GiroTel)

O ja, en alle koeling kwam rechtstreeks van de voeding op de NB-Fan na die kwam van het moederbord...

Maargoed ik heb tot nu toe alleen nog maar probs. met dit mobo gehad dus ik laat hem rep. en dan verkoop ik deze en koop ik er een andere ervoor terug...
Pagina: 1