Toon posts:

nieuwsgroepen.. E-mailadres openbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien welke privacy-risico's er verbonden zijn aan het gebruiken van nieuwsgroepen...
Wanneer ik bijv met Outlook iets post in een groep, is dan bijvoorbeeld het mailadres dat ik in outlook geconfigureerd heb te achterhalen??

Ik overweeg nl eens wat te gaan rondneuzen op usenet waar ik nog helemaal geen ervaring mee heb..
Maar zou het toch wel heel vervelend vinden als mijn mailadres dagelijks wordt volgespamd omdat een of ander proggie dat op usenet heeft gevonden :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

mulder

ik spuug op het trottoir

Vaak doen mensen iets van pietje*nospam*@mail.com, dan kun mensen die je echt willen bereiken je gewoon mailen, en spammers (bots ed) kunnen er niks mee. tenzij die weer een betere filter hebben (...niet zo snel dus, ligt aan je anti-spam woordje)

oogjes open, snaveltjes dicht

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

-Stef-

Slainthe!

Je mailadres voor mail en news moet je apart instellen. Voor news kan je het maskeren of een phoney adres gebruiken. Aleen als je XS4ALL hebt is dat laatste ook geen garantie meer zoals men afgelopen 2 weken heeft kunnen merken. :(

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt..
Aleen als je XS4ALL hebt is dat laatste ook geen garantie meer zoals men afgelopen 2 weken heeft kunnen merken.
Ik heb nl wel mijn account geconfigureerd met eigen mailadres, maar nog nooit iets gepost op nieuwsgroep...
Sinds ongeveer twee weken krijg ik nu spam op ditzelfde adres...
Is dit wat je bedoelt in je reply?

Is het dan ook verstandiger om de nieuwsserver van XS4ALL niet meer te gebruiken?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Nee hoor. Dat ligft aan iets anders van ze. En het valt best mee maar sinds een week of 2 worden abonnees wat vaker gespammed dan anders. Lees alles hierover in de xs4all.general groep. Gewoon newszilla gebruiken. Da's met 5 TB best een aardige newsserver. :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 29 april 2002 21:00 schreef Eggplant het volgende:
Bedankt..
[..]

Ik heb nl wel mijn account geconfigureerd met eigen mailadres, maar nog nooit iets gepost op nieuwsgroep...
Sinds ongeveer twee weken krijg ik nu spam op ditzelfde adres...
Is dit wat je bedoelt in je reply?

Is het dan ook verstandiger om de nieuwsserver van XS4ALL niet meer te gebruiken?
Nee heeft niet daarmee te maken. Bovendien wil je newszilla niet missen. Even een kort stukje over dat spamgebeuren van de laatste tijd.
"Dat is helemaal niet zo moeilijk bij xs4all. Vanaf de /home directory die je
met een telnet sessie kan bereiken vind je alle usernamen die in gebruik
zijn en de alias file van de server schijnt ook al leesbaar te zijn. Kwestie
van even kopieren hè en er is beslist iemand die dat doet want ook ik kreeg
al mails naar boxen en aliassen die ik alleen nog maar had aangemaakt"
(bron: news:xs4all.adsl)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me slordig genoeg om maatregelen te eisen van XS en een nieuw mailadres >:)

/me heeft al een mailtje naar XS de deur uit doen gaan wanneer je dit leest

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

gewoon een hotmail accountje aanmaken anders

你还记得吗 记忆的炎夏

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47

vooghel

Cunning linguist

Ik heb een Hotmailaccount speciaal voor Usenet. Een keer in de zoveel tijd veeg ik daar alle spam uit, er komt toch zelden tot nooit een echt mailtje naartoe. Je zou wel je echte adres in je .sig kunnen zetten, die wordt door harvesting bots die mailadressen zoeken (bijna) nooit meegenomen (ze kijken alleen in de 'From:' en 'reply-to:').

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Pagina: 1