Toon posts:

[photoshop] Transparante rechthoek *

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.web-con.nl/tutorials/photoshop/pixeltekst/pixeltekst5.gif

onder die 'web-con' is er zo een grijze balk met daar een tekst in , hoe doe je dit ? zal waarschijnlijk wel oer simpel zijn zeker ?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
grijze rechthoek met transparantie maken en een grijze lijn eromheen ? :?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 29 april 2002 20:15 schreef The_DarK het volgende:
http://www.web-con.nl/tutorials/photoshop/pixeltekst/pixeltekst5.gif

onder die 'web-con' is er zo een grijze balk met daar een tekst in , hoe doe je dit ? zal waarschijnlijk wel oer simpel zijn zeker ?
Maak een nieuwe layer, opacity 100, layer mode Normal
Maak een selectie ter grootte van die balk.
Vul hem met grijs
Dupliceer de layer

Onderste layer: zet de opacity op 50%
Bovenste layer: Ctrl-klik op de layer in het layer-menuutje
Je ziet een selectie verschijnen. Contract de selectie met 1 of 2 pixels. Druk nu op delete.
Houd de opacity van de bovenste layer op 100%.

Done :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

/me zou doen:

Maak nieuwe layer
Vul layer met grijs
Voeg vector mask (reveal all) toe aan layer (was eerst: clipping path)
Teken rechthoek (rectangle tool)
Stroke path (zorg dat je pencil de juiste brush+kleur bevat)
Zet opacity van de layer lager.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 29 april 2002 21:15 schreef Cheatah het volgende:
/me zou doen:

Maak nieuwe layer
Vul layer met grijs
Voeg vector mask (reveal all) toe aan layer (was eerst: clipping path)
Teken rechthoek (rectangle tool)
Stroke path (zorg dat je pencil de juiste brush+kleur bevat)
Zet opacity van de layer lager.
(moet er natuurlijk weer commentaar op geven)

Ik werk niet zo vaak met mask - afgezien van quickmask - maar moet je dan niet je selectie ofzo inverteren om al dat grijze buiten je rechthoek weer weg te krijgen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:19 schreef Dark Blue het volgende:

(moet er natuurlijk weer commentaar op geven)

Ik werk niet zo vaak met mask - afgezien van quickmask - maar moet je dan niet je selectie ofzo inverteren om al dat grijze buiten je rechthoek weer weg te krijgen?
Neeneenee :)

Vector zijn erg handig om te gebruiken als je technisch ogende dingetjes bouwt, zoals metalen paneltjes voor navigatie en dergelijken. Of kadertjes met tekst op foto's enzo.
Je kunt snel en gemakkelijk de vorm veranderen, terwijl layer styles (bevel, drop shadow, outer glow) direct meeveranderen met de vorm van je layer mask.

Je kunt met je shape tools en pen tool in de mask snijden, en dat kan met de 4 bekende boolean methoden:
add, subtract, intersect en exclude.

Je moet echt eens met vector masks (clipping paths in PS6) rommelen als je een strakke interface voor een website maakt.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 29 april 2002 21:29 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Neeneenee :)

Vector zijn erg handig om te gebruiken als je technisch ogende dingetjes bouwt, zoals metalen paneltjes voor navigatie en dergelijken. Of kadertjes met tekst op foto's enzo.
Je kunt snel en gemakkelijk de vorm veranderen, terwijl layer styles (bevel, drop shadow, outer glow) direct meeveranderen met de vorm van je layer mask.

Je kunt met je shape tools en pen tool in de mask snijden, en dat kan met de 4 bekende boolean methoden:
add, subtract, intersect en exclude.

Je moet echt eens met vector masks (clipping paths in PS6) rommelen als je een strakke interface voor een website maakt.
Daarom doe ik dus al mijn op-de-pixel-af werk in PSP...verhuis ik het daarna naar PS voor de mooie effects etc... want PS is nogal onnauwkeurig met pixels; hij antialiast altijd wel, en anders moet je weer erg inzoomen voordat je op een exact formaat een rechthoek kunt gaan slepen. Anyway, dat zijn mijn keuzes.

Ik snap niet echt wat jij dus met vectoren in PS doet, zit dat in PS6, 7? Ik ben nml. bij 5.5 blijven hangen ;)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:37 schreef Dark Blue oa het volgende:

Ik snap niet echt wat jij dus met vectoren in PS doet, zit dat in PS6, 7? Ik ben nml. bij 5.5 blijven hangen ;)
dat verklaart n hoop...
Cheatah heeft als ik t goed heb PS 6.
/me ook :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 29 april 2002 21:37 schreef Dark Blue het volgende:

[..]
want PS is nogal onnauwkeurig met pixels; hij antialiast altijd wel
De photoshop-Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/calandadam/master.gif wil je bij deze wijzen op het fenomeen 'pencil' en dat dat wat anders is dan brush. Je begrijpt natuurlijk wel dat Photoshop nooit het nummer-1 pakket kan zijn als het onnauwkeurig zou werken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 april 2002 17:13 schreef OzBoz het volgende:
De photoshop-[afbeelding] wil je bij deze wijzen op het fenomeen 'pencil' en dat dat wat anders is dan brush. Je begrijpt natuurlijk wel dat Photoshop nooit het nummer-1 pakket kan zijn als het onnauwkeurig zou werken.
"Het is een kloteprogramma want ik weet niet hoe het werkt" ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

[ff ot modus]
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/calandadam/master.gif rocks. Dat moest Yellow even kwijt :)
[/ff weer uit ot modus]

* Yellow|A om toch een meerwaarde te hebben in de discussie

Darkblue: sinds PS 6.0 gaat PS een stuk fijner om met vectoren. Ze hebben vector shapes geintroduceerd en dat scheelt nogal wat werk. Ronde hoekjes als meest simpele voorbeeld. De upgrade van 5.5 naar een versie hoger is het wel waard. (hint ;))

|{ brrr }] |

Verwijderd

ben het helemaal eens met exirion en ozboz natuurlijk :) ik wil ook zo'n king-smile
Pagina: 1