Toon posts:

Vonken slaan uit kast 486 bij afsluiten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus eenmalig gebeurd want hij doet het niet meer. Erg sneu want is pc van mijn 12-jarig broertje. Ik heb al ff gekeken maar er is niets te zien, alleen te ruiken. De voeding is niet open te maken want is gepopnageld en niet geschroefd.

Ook aan de andere onderdelen is niets te zien, ik weet dus voor 90% zeker dat het aan de voeding ligt. Ik heb de pc nog eens aangezet maar er kwam geen enkele reactie.

Is het aannemelijk dat er nu ook andere onderdelen stuk zijn? Dit voor ik een andere voeding ga zoeken...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 07:53
Wat bedoel je met: "Vonken slaan uit kast 486 bij afsluiten" ?
Wat gebeurde er precies?

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer 10 minuten puteren sloot hij de pc af, komt er dus een scherm met C:\ en toen dus uitgedrukt. Is een pc met win95 die in eerst in 3.11 opstart en dan door kan naar win95. Bij uitgaan pc schoten er vonken uit de ventialtie-gaten van de kast, aan de bovenkant.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 20:23 schreef JeeDee het volgende:
Na ongeveer 10 minuten puteren sloot hij de pc af, komt er dus een scherm met C:\ en toen dus uitgedrukt. Is een pc met win95 die in eerst in 3.11 opstart en dan door kan naar win95. Bij uitgaan pc schoten er vonken uit de ventialtie-gaten van de kast, aan de bovenkant.
dan was volgens mij de voeding niet lekker meer, zoek maar vast een andere

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:23

Xanax959

relax...

Voeding voor een 486 moet je niet al te duur aan kunnen komen, liggen vaak in bakken van kringloopwinkels voor een schijntje, al gebruik je die alleen maar om te testen en koop je later een nieuwe voeding.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
tsja, kan dat nog uit bij een 486?

edit; had bericht hierboven net niet gelezen

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan het geen stofbrandje zijn geweest??? Of misschien statische electriciteit????

Verwijderd

[topic=450668/39] hier is misschien wel wat voeding voor je te vinden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 20:43 schreef ThatsMe het volgende:
[topic=450668/39] hier is misschien wel wat voeding voor je te vinden.
Mja hier kan je het proberen, anders kan je desnoods nog even een gevraagd-advertentie plaatsen in V&A, wat je zoekt is w.s een AT-voeding trouwens, altijd handig om te weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 20:40 schreef DRaakje het volgende:
kan het geen stofbrandje zijn geweest??? Of misschien statische electriciteit????
Denk het niet, zat wel veel stof in, maar pc zou toch ook weer aan moeten gaan dan? Zekering in groep is niet gesprongen dus ligt aan pc.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 20:55 schreef JeeDee het volgende:

[..]

Denk het niet, zat wel veel stof in, maar pc zou toch ook weer aan moeten gaan dan? Zekering in groep is niet gesprongen dus ligt aan pc.
Mja, maar in de voeding is er dus wel iets doorgebrand/flink aan de gang geweest aangezien daar dus de vonken uit sloegen. Stof als oorzaak lijkt me trouwens een beetje sterk, ook omdat het precies op het moment is dat jij de pc uitzette.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
stof kan altijd nog hoor. Breek die voeding gewoon eens open en kijk eens.
Ik heb nog wel een voeding hier ligge hoor. Mag je zo hebben voor 5 euro =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Tis zon langwerpige voeding die van de ene naar de andere kant loopt, desktopkast van IBM.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Reken maar dat de voeding over z'n nek is gegaan. Gebeurde bij m'n XT ook (jaar of 5 geleden ;)); helaas was bij mij ook meteen de rest gekookt, maar dat hoeft niet persé zo te zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 29 april 2002 20:14 schreef JeeDee het volgende:
Dit is dus eenmalig gebeurd want hij doet het niet meer. Erg sneu want is pc van mijn 12-jarig broertje. Ik heb al ff gekeken maar er is niets te zien, alleen te ruiken. De voeding is niet open te maken want is gepopnageld en niet geschroefd.
t voor ik een andere voeding ga zoeken...
Kom op man! :( voeding niet open te maken..., je pakt een ijzerboor en ragt zo die hele popnagel aan gort! >:), Ben jij nou een tweaker? NFI

Kan best een condensator geknapt zijn, geeft soms een beetje vuurwerk.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Gewoon voeding weggooien en vervangen. Niet mee gaan prutsen, dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opleveren.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 29 april 2002 22:37 schreef D302T het volgende:
Gewoon voeding weggooien en vervangen. Niet mee gaan prutsen, dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opleveren.
Nou het zou best kunnen dat het een zekering was (wel een wat gare dan :7)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Nah vonken bij een zekering lijkt me stug, gewoon nieuwe voeding kopen en hopen dat ie het doet voor je broertje, anders zit ie bij jou de hele dag :D

Verwijderd

Topicstarter
Als ik besluit dat ik die voeding eruit ga halen, dan weet ik echt wel hoe ik een popnagel klein krijg hoor :)

Alleen als je ff in de voeding wilt kijken is een schroefje net wat handiger, vandaar.

Maar ik zit ff te denken of het niet handiger is om direct een PI/PII te kopen zonder monitor, muis en toetsenbord. Staat nl niets belangrijks op die pc, en een PI/PII kan wat meer, heeft al een cd-rom, kan modempje in enz. Maar ja, hij is van mijn broertje (12 jaar) en voor hem zijn die kosten relatief hoog he.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Dan doe jij toch even lief en betaal je een gedeelte mee :)
Doe ik bij me broertjes ook altijd *D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Shit, een IBM... Is voeding vervangen misschien nog lastig ook (alhoewel...hadden wel standaard AT aansluiting bij P1 borden. Bij 386 niet en 486 weet ik dus niet).

Nou ja, HD en floppy enzo kun je er wellicht nog uit halen, mem denk ik ook nog... Nieuwe kast kopen, nieuw mobo (IBM mobo past naar mijn ervaring niet in standaard kast) nieuwe vid kaart (bij IBM onboard naar ervaring). Eventueel nieuwe proc (al kun je een 486 gewoon overzetten). P1 is wel een stuk sneller, dat wel. Kost in V&A niet zoveel meer denk ik..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 29 april 2002 22:01 schreef JeeDee het volgende:
Tis zon langwerpige voeding die van de ene naar de andere kant loopt, desktopkast van IBM.
Misschien heb ik er wel eentje voor je- ik heb nl een IBM PS/2 model 70 (ook desktop), waarvan de onboard MCGA dood als een pier is, maar de voeding doet het prima.

Je hebt je modelnr er niet bijgezet, zoek anders ff zelf uit of mijn voeding in jouw kast zou passen (zowel qua wattage als fysieke afmetingen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding vanaf voorkant gemeten:

breedte=55mm
hoogte=90mm
diepte=340mm

Wattage: max output=118W

Code: 3305-12-001

• Webcrusader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03-2025

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Probleem heb ik ook gehad andere voeding erin en hij deed het weer,mijn voeding koste 3 euro bij een computer zaak

Verwijderd

Topicstarter
Das behoorlijk wat minder dan een PI/PII :)

Hopelijk is de rest van de hardware niet overleden, maar dan heeft de voeding iig niet teveel gekost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 april 2002 12:07 schreef JeeDee het volgende:
Das behoorlijk wat minder dan een PI/PII :)

Hopelijk is de rest van de hardware niet overleden, maar dan heeft de voeding iig niet teveel gekost.
Zoals gezegd, zoek ff bij IBM of de maten van mijn PS/2 voeding hetzelfde is (ding zit helemaal onderop de stapel en ik ga'm niet ontmanten zonder erg goede reden, dus jij mag lekker zoeken)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod, maar een autoreis naar jouw woonplaats kost me meer dan 3 Euro, mocht een andere voeding zo duur zijn.
Pagina: 1