Lang zoeken vanaf win2000/XP computer naar win9x

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Als ik vanaf mijn computer, die nu op XP (prof) draait, een win 9x computer aanklik in mijn netwerk duur het zoeken naar de beschikbare netwerkdrives heel lang.

Ook als ik er zoeen aanklik moet ik erg lang wachten. Van een XP naar win2000, XP naar XP, 2000 naar 2000 of win9x naar win9x doet het het wel normaal, dus je klikt en je zit erin.
Ik moet nou wel een seconde of 10 wachten. Als ik iets kopieer duurt het ff voordat ie begint maar uiteindelijk gaat wel op normale snelheid.

Wat heel raar is: Als ik van een 9x machine naar een 2000/XP ga doet alles het wel normaal andersom alleen niet.

Ik gebruik een 10mbit hub maar ook met een 100mbit switch doet het hetzelfde.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb precies hetzelfe probleem en ben er nog steeds niet achter wat het is.
mijn oplossing wordt teruggaan naar 2k, dan is de scsi performance ook weer zoals ie zijn moet tenminste.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat had te maken met een registry setting... 'K zoek em ff op en dan geef ik wel een yel.

[yel]
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=guide&dId=120&dPage=5

Tweak #10 - Speeding Up Share Viewing

This is a great tweak. Before I found it, I was always smashing my head against the table waiting to view shares on other computers. Basically, when you connect to another computer with Windows XP, it checks for any Scheduled tasks on that computer - a fairly useless task, but one that can add up to 30 seconds of waiting on the other end - not good! Fortunately, its fairly easy to disable this process. First, navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace in the Registry. Below that, there should be a key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. Just delete this, and after a restart, Windows will no longer check for scheduled tasks - mucho performance improvement!

[Edit] Werkt ook voor Win2K en verd#md goed...

Forget your fears...
...and want to know more...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb die reg setting al eens toegepast maar het werkt nog steeds niet naar behoren.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:12

radial

Watch out

Na aanleiding van dit topic ben ik eens ff wat gaan uitproberen had heb probleem nl ook.
Het volgende heb ik gedaan en het werkt zo op het eerste gezicht.

[reg code]
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Network\driveletter]
"RemotePath"="\\[b]compnaam[/b]\[b]mapnaam[/b]"
"UserName"="usernamew98\[b]passw98[/b]"
"ProviderName"="Microsoft Windows Network"
"ProviderType"=dword:00020000
"ConnectionType"=dword:00000001
"DeferFlags"=dword:00000004
[/reg code]

Tevens nog wat geprobeerd met scripts ed maar dat wou nog niet echt lukken.

20xSF170s - ozo

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Allemaal bedankt voor jullie meldingen. De oplossing voor mij was ff die reg sleutel verwijderen. Ik kan nu eindelijk snel op de win9x workstations komen thanks *D

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:12

radial

Watch out

Nog even laatste opmerking bij deze problemen combinatie xp - w98/w95 ben nog even verder gaan zoeken waarom het zolang duurt voordat de netwerkshares op de w98/w95 machines zo langzaam tevoorschijn komen.
Het heeft nl ook te maken met: Windows Task Scheduler

Door deze te disablen is het probleem nl ook opgelost, dit omdat windows als eerste gaat zoeken naar tasks die actief staan.

Door deze key
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
te verwijderen zou het opgelost moeten zijn dat windows daar niet naar opzoek gaat, maar dit blijkt dus maar gedeeltelijk het geval te zijn.

20xSF170s - ozo

Pagina: 1