Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
mmm... misschien even handig om te beschrijven om wat voor internet aansluiting het gaat, zit nogal wat verschil in namelijk.
ehh oeps 
Gaat om kabel van Kabelfoon (what's in a name
.
Terayon moden via nic, andere nic is voor netwerk namelijk maar dat is niet belangrijk.
Gaat om kabel van Kabelfoon (what's in a name
Terayon moden via nic, andere nic is voor netwerk namelijk maar dat is niet belangrijk.
Verwijderd
log eens in als root, typ het commando ifconfig en post de output daarvan... en dan met name de details van de netwerkkaart waar het om gaat...
waar moet ik dat commando precies intypen?
Ik heb echt totaal geen verstand van linux namelijk...
Overigens bij het opstarten geeft die eth0 failed maar ik zie helemaal niks over eth1.
Ik heb echt totaal geen verstand van linux namelijk...
Overigens bij het opstarten geeft die eth0 failed maar ik zie helemaal niks over eth1.
Verwijderd
Bedenk eerst om welke kaart het gaat. De eerste kaart is de kaart het meest dicht bij de voeding. De eerste netwerkkaart is eth0, de 2e is eth1, de 3e eth2 enz (nogmaals: dit geldt dus alleen voor netwerkkaarten. Ik heb het dus over de 1e, 2e en 3e netwerkkaart). Open een console. Dit doe je door op een icoon in je 'taakbalk' te klikken dat een schermpje voorstelt. Er wordt een 'dos-achtig' venster geopend. Je typt in:
Er wordt gevraagd om het root password. Geef dat ding het root password en typ daarna 'ifconfig ethx', waarbij je ethx vervangt door de naam van de netwerkkaart waar het om gaat, bijvoorbeeld eth0. De output die ifconfig vervolgens geeft post je hier in dit topic...
code:
1
| su - |
Er wordt gevraagd om het root password. Geef dat ding het root password en typ daarna 'ifconfig ethx', waarbij je ethx vervangt door de naam van de netwerkkaart waar het om gaat, bijvoorbeeld eth0. De output die ifconfig vervolgens geeft post je hier in dit topic...
Heb het hele handel opnieuw geinstaleerd en het werkt schijbaar nu.
Deze reply is getypt onder linux redhat 7.2.
ps: Ben ik nu ook cool???

Overigens zie ik dat ik heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel te leren heb....
Deze reply is getypt onder linux redhat 7.2.
ps: Ben ik nu ook cool???
Overigens zie ik dat ik heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel te leren heb....
Verwijderd
alles opnieuw geinstalleerd? ...doe dat nou niet
- nergens voor nodig, is geen windhoos
- elk probleem is wel op te lossen, je moet gewoon goed zoeken... nee... is dus absoluut niet kewl
(uiteraard wel kewl dat je linux gebruikt
)... nou... success verder met linux 
boektipje: Linux LPI Certification in a nutshell (of zo) van O'Reilly... leer je (om even in jouw woorden te spreken) heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel van...
en kijk ook eens op linuxdoc.org... (linux documentation project)
boektipje: Linux LPI Certification in a nutshell (of zo) van O'Reilly... leer je (om even in jouw woorden te spreken) heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel van...
Heb teveel lopen klooien ermee en het was niet helemaal naar mijn zin geinstaleerd.
Anyway bedankt voor je hulp, en dat ik een goede boek nodig heb mag duidelijk wezen.
tnx bro
Anyway bedankt voor je hulp, en dat ik een goede boek nodig heb mag duidelijk wezen.
tnx bro
Pagina: 1