Toon posts:

[ics] probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag internet delen voor 4 pc's.

Nu sta ik voor 2 keuzes: ik koop een sitecom router of ik laat een server (486) draaien met freesco erop ofzo (just like vrieskist, zie ocm).

Wat ik minder opvallend voor chello denken jullie en wat is jullie keus?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Je moet zelf kiezen wat je wil.
Dat kan je toch niet aan iemand anders overlaten ?

Een router moet je kopen dus dat zijn xtra kosten.
Echter die verbruikt minder stroom en heeft (meestal) een ingebouwde switch.
Neemt ook wat minder plaats in.

Freesco kost je waarschijnlijk veel minder :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Het geld daar gaat het niet om. Wat is het meest opvallend voor chello? Een router is natuurlijk wel goed maar ik heb nog wel wat oude mobo's enz liggen, dus het leek me ook wel een leuk idee om een servertje in miniformaat te maken >:)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is een router beter zichtbaar voor chello als een freesco servertje, of niet?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb hier nou zelf ook een computertje waar Freesco op draait, en dat ding is echt easy om te installeren. Effe een paar poortjes forwarden, en dan kan je ook files sturen via ICQ en FTP'tje draaien.
Draait hier bij mij op een P100 met 16 MB. Ik denk nog wel dat ik er ff een HD in zet, omdat ik diskettes nie zo vertrouw. Oftewel, er gaat nog wel een 100 MB schijfje inkomen.

Alleen wil ik het toch ook een keertje gaan proberen om dit zelf zo met Linux te gaan doen, met daarbij nog wat ruimte voor een FTP server erbij enzo.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 29 april 2002 20:17 schreef Srvmille_R het volgende:
Volgens mij is een router beter zichtbaar voor chello als een freesco servertje, of niet?
Gelieve -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
te gebruiken :P

Naar Chello hoef je niet veel te kijken.
Dat maakt weinig verschil uit.
Waarom zou een hardware router verschillend zijn dan een software router ?
Ze doen alle 2 gewoon NAT.
Dat verschil is miniem.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van een 486 (HP vectra m2 66mhz dx2) een leuke router gemaakt vandaag van mdf hout. Hij is lekker klein geworden en er zit een compacte 200watt voeding in en een 80x80mm fan. pic volgen zo spoedig mogelijk B-)

Verwijderd

koop die router :) doet het iig altijd en is lekker snel neergezet :)

Verwijderd

Topicstarter
die kan ik alsnog kopen, eerst ff software router tryen :)
Pagina: 1