Toon posts:

computer loopt vast tijdens branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Lite-on 24x10x40x brander. Hiervoor had ik een HP9100i waar ik altijd veel problemen mee gehad heb.

Ik hoopte dat deze problemen verholpen zouden worden door een nieuwe brander. Dit blijkt niet het geval.

Nu het probleem: Tijdens het branden van een data-cd met Nero 5.5.6.3 loopt de pc elke keer vast als hij ongeveer voor een kwart gevorderd is met het brandproces.

Ik heb al geprobeerd andere cdrom's/hd's die voor het branden niet direct nodig zijn los te koppelen enz, maar dit helpt niks.

Ik heb de Lite-on brander ook al in een andere pc geprobeerd, en daar werkte die wel perfect.
Op mijn eigen pc werkt het onder windows98 wel allemaal perfect, dus het probleem zal em waarschijnlijk in windowsXP of een instelling in windowsXP zitten ?

Wie helpt, of heeft tips ??

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Is er voldoende voeding?
Wordt de tempertatuur niet te hoog in je case?
Zit je brander opgesloten tussen bijvoorbeeld twee hardeschijven of tussen een hardeschijf en een gewone cd-rom speler?

• Ernie_rules
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
Op maandag 29 april 2002 19:41 schreef _KORSTJE_ het volgende:

Nu het probleem: Tijdens het branden van een data-cd met Nero 5.5.6.3 loopt de pc elke keer vast als hij ongeveer voor een kwart gevorderd is met het brandproces.
Ik zou de nieuwe Nero ff downloaden, 5.5.8.0 als ik me niet vergis

...::Under Construction::...

Verwijderd

Wat voor cd-rom speler heb je in je pc hangen, ik had ook zulke problemen en het bleek dat het aan de lg cd-rom speler lag.

Verwijderd

Win XP als OS? En je wilt met Nero branden?
Al geprobeerd om het brandproggie van XP (Easy CD variant) uit te schakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 23:34 schreef mikel het volgende:
Andere brand programma's als Nero heb ik niet op me PC staan...
Kan je me misschien wel vertellen hoe ik het standaard brandprogramma wat in WindowsXP ingebakken zit uitschakel ?? Dit kan ik namelijk nergens vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 21:56 schreef Walm het volgende:
Wat voor cd-rom speler heb je in je pc hangen, ik had ook zulke problemen en het bleek dat het aan de lg cd-rom speler lag.
Ik had in me 1ste post al gezegd dat ik alle andere cd-roms had losgekoppeld, dus eerst goed lezen pls :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25

Reptile209

- gers -

Zit je brander op een andere (secondary) IDE kabel dan je harddisk? 'k Weenie of het helpt, maar:
Baet het niet, schaeden sal het oock niet!

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 21:56 schreef Walm het volgende:
Als je goed gelezen zou hebben, had je kunnen lezen dat ie het in het andere PC wel deed |:(

Verwijderd

Uitschakelen van het XP brandproggie.
1) Dubbelklik op "deze computer".
2) Vraag met je rechter muisknop de eigenschappen op van je brander.
3) Het laatste tabblad is opnemen. Verder spreekt het voor zich.

Verwijderd

Ga naar www.adaptec.com en zoek daar naar de laatste ASPI drivers. (4.60, IIRC). Bij zulke problemen helpt het vaak. Windows heeft geen ingebouwde ASPI laag. De meeste programma's sturen de branders zelf aan, maar deze drivers zijn vaak beter.

ASPI werd vroeger gebruikt om SCSI apparaten aan te sturen. Tegenwoordig worden ook IDE cd-spelers en branders met dit protocol aangestuurd. Windows XP heeft het niet ingebouwd, omdat MS een eigen, betere standaard heeft(volgens henzelf dan.) Zover ik weet is alleen FireBurner (een opensource progje) in staat dit MS protocol te gebruiken.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Op maandag 29 april 2002 23:34 schreef mikel het volgende:
is niet nodig, gewoon laatste versie nero (5.5.7.x of hoger) downloaden. De eerdere versies hebben problemen met XP.
Pagina: 1