3D Prophet 8500 LE +driverupdate

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Nou ik heb het volgende probleem, misschien kan me iemand helpen die hetzelfde heeft ondervonden...

Ik heb de volgende videokaart een 3D Prophet 8500 LE. Windows XP herkende hem direct een heeft m dus met de standaart drivers geinstalleert. Geen problemen zover.
Daarna ben ik gaan zoeken naar de officieele drivers (zaten bij de kaart op een cdrom) op internet, voor een eventueele nieuwere versie. Via de site van Hercules vond ik de volgende file: 3DPFDX8500LE_XP_766.exe. De nieuwste voor mijn kaart onder XP dus.
Nou alles geinstalleert, en alles doet het goed, behalve het volgende:
Als ik een video-bestand (avi, mpeg) in de mediaplayer (of andere players, zoals PowerDVD) afspeel, krijg ik alleen beeld op de TV of op de Monitor. Voorheen kreeg ik gewoon beeld op beide.
Het rare is dat ik gewoon wel de desktop etc op de tv zie, maar geen videobeeld.
Zet ik bepaalde instellingen om, dan zie ik wel het videobeeld op de TV, maar weer niet op de monitor, appart gaat dus wel, maar tegelijkertijd niet. En dat laatste kon wel voordat ik de update deet.
Weet iemand een oplossing...(jah ik kan natuurlijk weer teruggaan naar de oude instellinge, maar ik wil toch de nieuwe drivers behouden).

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Niemand??

euh...ja

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

inXs

known as inXs

apart dat winXP al standaard drivers installeerd. Dat doet ie bij mij dus echt niet voor me radeon :) Maar kijk anders hier ff en haal de nieuwste reference drivers ff:
http://www.guru3d.com/files/

superB

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb nog geen TV aan mijn uitgang gehangen, alleen ik had wel iets anders.

Met de originele drivers (die met de kaart meegeleverd werden) speelde PowerDVD perfect DVD's af, alleen met de nieuwste drivers liep het weer als vanouds (K6-2 500 MHz met een Geforce 2 MX 400...... :r :r :r :r dus) :(

Ik heb de originele drivers maar weer teruggezet, en nu loopt het wel weer goed :) Maar het blijft wel vaag...

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Hercules drivers zit die theater mode niet in, die moet je hebben. Installeer gewoon de ATI drivers ;) daar ziet video er ook beter uit. de hercules drivers geven op normaal formaat een beetje hoekig videobeeld.

Effe een andere vraag, ik heb dezelfde kaart. Als ik de TV-out of DVI inschakel dan verspringt mijn beeld op mijn pc monitor 2cm naar rechts :( heb jij dit ook ?

Zo nee dan ruil ik mijn kaart in!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Euh nee bij mij verspringt t scherm niet hoor, het flikkert, blitst wel even, 0.10 sec als je de modus omzet, maar het beeld verschuift echt niet... Ik heb t alleen kunnen proberen met de Tv en Monitor, ik heb nog niets aan de DVI-uitgang gehangen, dus daarvan weet ik t niet.

Btw welke Ati drivers zijn dat dan, en waar kan ik ze vinden??

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Zijn t deze drivers: wxp_8500_6_13_10_3286.exe van Ati wat je bedoelde??

euh...ja

• inXs

inXs

known as inXs

Op woensdag 01 mei 2002 00:12 schreef Rfce het volgende:
Zijn t deze drivers: wxp_8500_6_13_10_3286.exe van Ati wat je bedoelde??
deze eigenlijk: 6.13.10.6058 kan je van die pagina halen die ik je net gaf.

superB

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
OK thnx, zal strax ff proberen als ik thuis ben, die ene wat k net zei, deed het idd niet, Card not compatable, maar goed.

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 00:37 schreef bl!kje het volgende:

[..]

deze eigenlijk: 6.13.10.6058 kan je van die pagina halen die ik je net gaf.
Nou na t installeren van die drivers (ging dus wel), liep het systeem helemaal vast na de reboot, dus zodra het inlogscherm van XP zou moeten komen.... nou na t terugzetten van de vorige config deed ie t natuurlijk weer.
Maarjah die drivers zijn dus geen optie.
Nu heb k zelf nog ff rondgezocht, zijn deze niets???:
wxp-ref-768-020313m-3013c.exe (ook van Ati)

Nog iets, moet ik niet eerst de oude drivers uninstallen/verwijderen, want nu heb ik nogal wat dubbele opties van Ati bij de instellingen van t bureaoblad staan.
Zo jah, hoe doe ik dat??

euh...ja

• inXs

inXs

known as inXs

Op woensdag 01 mei 2002 23:58 schreef Rfce het volgende:

[..]

Nou na t installeren van die drivers (ging dus wel), liep het systeem helemaal vast na de reboot, dus zodra het inlogscherm van XP zou moeten komen.... nou na t terugzetten van de vorige config deed ie t natuurlijk weer.
Maarjah die drivers zijn dus geen optie.
Nu heb k zelf nog ff rondgezocht, zijn deze niets???:
wxp-ref-768-020313m-3013c.exe (ook van Ati)

Nog iets, moet ik niet eerst de oude drivers uninstallen/verwijderen, want nu heb ik nogal wat dubbele opties van Ati bij de instellingen van t bureaoblad staan.
Zo jah, hoe doe ik dat??
mmzz apart, ik raad je trouwens niet aan om drivers van ATI zelf te nemen eigenlijk. Ik heb precies dezelfde kaart als jou en ik heb altijd gekl**t met ati drivers.. Die drivers die ik je gaf werken hier perfect.. mzz apart.... Heb je wel goede drivers voor monitor geinstalleerd?? Misschien wou ie bij die drivers wel je monitor op een te hoge frequentie instellen waardoor je scherm dus zwart wordt als je winXP inkomt. En idd in veilige modus ofzo is de frequentie lager waardoor het wel werkt.

superB

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Jah ok dat van die monitor, dat kan wel zijn, had ik nog niet aan gedacht.... maar weet je toevallig ook hoe ik dan die oude drivers wegkrijg?? Hij heeft nu volgensmij vanalles dubbel geinstalleert.

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
bl!kje, als je dezelfde kaart hebt, kun je me dan vertellen hoe je precies en welke drivers je hebt geinstalleert... Kun je dan ook tegelijkertijd media bestanen op TV en Monitor kijken?? Met de originele drivers v/d CD gaat dat nl wel, maar met de nieuwe updates lukt dat dus niet :S

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
bl!kje ??? Geen antwoord ??

euh...ja

• inXs

inXs

known as inXs

Op zondag 05 mei 2002 16:01 schreef Rfce het volgende:
bl!kje ??? Geen antwoord ??
Sorry ik was in Eindhoven en net weer thuis :) Hier staat wat over het removen van drivers: http://docs.us.dell.com/docs/video/mmga4/trouble.htm
en deze heb ik dus: 6.13.10.6058 deze drivers en ze werken perfect. Ik had gewoon eerst de oude drivers (van de cd) gebruikt en daarna meteen deze erover heen gezet. En het werkte als een zonnetje. Ik kan ook tegelijk media bestanden op me tv en pc bekijken. Werkt allemaal perfect. Kan ik gewoon allemaal instellen.

superB

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
OK THNX, dat ga nu eerst ook doen, alles verwijderen, en opnieuw installeren.

euh...ja

Pagina: 1