[Mandrake 8.2] Hostname instellen.

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik wil dus een beetje met Samba spelen, maar als ik dat met behulp van de met Mandrake meegeleverde wizard wil gaan doen, zegt ie dat het netwerk nog niet is geconfigureerd, en opent ie een wizard voor netwerkconfiguratie. :)

Ok, geen probleem, maar het eerst wat ie daarbij vraagt is een hostname, en wat ik ook invul, met of zonder punten, het lijkt nooit goed te zijn! :(

Kan iemand me uitleggen hoe zo'n hostname er ongeveer uit moet zien? :)

Verwijderd

Ik weet niets over Samba maar ik weet wel dat je hostname eruit mag zien zoals je zelf wilt..

Mijn hostname wordt automatisch aangemaakt (wanneer ip# veranderd) en ziet er zo uit: qn-xxx-xx-xxx-xxx (xxx is natuurlijk m'n ip# en qn staat voor QuickNet)

Maar er mogen voor zover ik weet geen comma's, punten, etc. en spaties worden gebruikt..

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Na lang klooien heb ik het gevonden, ik heb ook quicknet dus ik krijg ook automagisch een qn-xxx-xxx-xxx-xxx naam. :)

Wat ik dus moest intikken was computernaam.domein.qn-xxx-xxx-xxx-xxx waar de xxx zoals je al zei gelijk is aan het IP-adres. :)

Opgelost... eindelijk! :)

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Op dinsdag 30 april 2002 00:09 schreef highking het volgende:
Na lang klooien heb ik het gevonden, ik heb ook quicknet dus ik krijg ook automagisch een qn-xxx-xxx-xxx-xxx naam. :)
Domme vraag misschien, maar wat is quicknet?

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Op dinsdag 30 april 2002 00:37 schreef reinouts het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar wat is quicknet?
Een provider dacht ik.
www.quicknet.nl ;)