[kde] 3 vraagjes na overstap van windows

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 12:39
Ik ben nu ongeveer een weekje overgestapt naar linux, en het bevalt me prima.
3 kleine vraagjes:
1: Ik gebruik op dit moment Kmail om mijn mail te ontvangen. Dat gaat prima, maar mail versturen gaat niet. Ik krijg de foutmelding: Relaying Denied van smtp.wanadoo.nl. Op zich niet zo vreemd, want ik heb ergens gezien dattie het ip 192.168.0.2 meegeeft. Klopt ook, want mijn werkstation zit achter een (linux) router. Kan ik Kmail instellen dattie het ip van m'n router pakt, ipv lokaal ip?
edit: ik heb zojuits Ximian Evolution gezien, en dat ziet er nog strakker uit. Alleen same problem, geen mail versturen :'(
2: Heeft kde een opstart map (dus een map waarin alle snelkoppelingen bij de start uitgevoerd worden, zoals IRC, Instand Messages Services etc.) Dus zowiets als in windhoos: start -> programma's -> opstaren
3: Weet iemand hoe je in linux je MSN Nickname kunt veranderen? (ik gebruik op dit moment Gaim)
edit: opgelost: Systeem -> protocol acties -> Set Friendly name

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 19:11 schreef EWS99 het volgende:
Ik ben nu ongeveer een weekje overgestapt naar linux, en het bevalt me prima.
3 kleine vraagjes:
1: Ik gebruik op dit moment Kmail om mijn mail te ontvangen. Dat gaat prima, maar mail versturen gaat niet. Ik krijg de foutmelding: Relaying Denied van smtp.wanadoo.nl. Op zich niet zo vreemd, want ik heb ergens gezien dattie het ip 192.168.0.2 meegeeft. Klopt ook, want mijn werkstation zit achter een (linux) router. Kan ik Kmail instellen dattie het ip van m'n router pakt, ipv lokaal ip?
edit: ik heb zojuits Ximian Evolution gezien, en dat ziet er nog strakker uit. Alleen same problem, geen mail versturen :'(
Vreemd, ik heb daar helemaal niets aan ingesteld en het werkt gewoon. Ik mag toch aannemen dat ook de servers bij Quicknet niet als open relay draaien...
2: Heeft kde een opstart map (dus een map waarin alle snelkoppelingen bij de start uitgevoerd worden, zoals IRC, Instand Messages Services etc.) Dus zowiets als in windhoos: start -> programma's -> opstaren
Kijk eens in ~/.kde/Autostart/, daar kun je allerlei opstartdingen kwijt. Gewoon even een bestand naartoe verslepen en voor 'make link' of iets dergelijks kiezen en het wordt in het vervolg opgestart.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Heb je wel de juiste mailserver ingevuld en niet de lokale machine (sendmail) of de server (linux router)? :?. :P.

• EWS99
smtp.wanadoo.nl
Vanalles geprobeerd, met of zonder auth. SSL, verschillende wachtwoord protocollen. Nix werkt :(
Kheb zelfs me eigen server ingesteld (die heeft ook smtp) maar die weigert ook alles buiten zijn domein.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Volgens mij ondersteund KDE session management, gewoon alle programma's opstarten zoals je ze wilt hebben en dan de sessie saven of bij het uitloggen aanvinken dat ie je sessie moet opslaan. (bij GNOME kan je instellen of hij het bij elke logout op moet slaan of alleen wanneer aangegeven, hoe dit met KDE precies gaat weet ik niet)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 29 april 2002 19:39 schreef Aaargh! het volgende:
(bij GNOME kan je instellen of hij het bij elke logout op moet slaan of alleen wanneer aangegeven, hoe dit met KDE precies gaat weet ik niet)
offtopic:
KDE doet min of meer hetzelfde. Het moet als het goed is zelfs mogelijk worden om verschillende profiles te kunnen opslaan, zodat je bijvoorbeeld met dezelfde gebruiker kunt kiezen bij het inloggen of je je laatste programmeer-sessie wilt hebben of toch liever je browse-en-mail-sessie :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

KDE ondersteund dat ook idd:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2809559169

• EWS99
Dat automagisch opstarten lukt nu wel, alleen ik kan nog geen email versturen :(
Weet iemand hier raad mee?

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 20:29 schreef paasklaas het volgende:
KDE ondersteund dat ook idd:
[afbeelding]
Tja... Linux is Multi-User...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:01 schreef EWS99 het volgende:
Dat automagisch opstarten lukt nu wel, alleen ik kan nog geen email versturen :(
Weet iemand hier raad mee?
En als je een ander mail-prog gebruikt? Wat voor OS draait je linux-server? Ik heb zelf ook wanadoo, achter een FreeSCO bak. Gewoon alles standaard ingesteld :)

IK heb even in KMail gekeken. Maak eens een nieuw send-profiel aan. SMTP -> dan gewoon smtp.wanadoo.nl -> password invoeren -> port 25 bij mij, laat maar staan -> bij beveiliging gewoon alles standaard laten.

Werkt dat ^^ ?

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:58

KDE heeft session mangement maar dat vind ik niet zo fijn. KDE heeft echter ook een Autostart map. Deze map zit
bij mij onder /home/bastiaan/.kde/Autostart [LET OP: er staat
een punt tussen /bastiaan/ en kde/]

In deze map kan je bestanden maken die automatisch starten
als KDE start. Ik heb bijvoorbeeld het bestand "knetload" dat
er zo uitziet:
-------------------------------------------------
[Desktop Entry]
Comment[C]=
Exec=knetload
Icon=
MimeType=
Name[C]=knetload
Path=
ServiceTypes=
SwallowExec=
SwallowTitle=
Terminal=false
TerminalOptions=
Type=Application
X-KDE-SubstituteUID=false
X-KDE-Username=
---------------------------------------------------

Dit start dan dit programma automatisch op.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je in KMail bestaande email-adressen ingevuld bij "configure->identity->general->Email Address" en "configure->identity->advanced->Reply-To Address"?

Welcome to the desert of the real.

• EWS99
Op donderdag 02 mei 2002 01:01 schreef Fatal-Error het volgende:

[..]

Heb je in KMail bestaande email-adressen ingevuld bij "configure->identity->general->Email Address" en "configure->identity->advanced->Reply-To Address"?
Jep, ik heb daar mijn eigen email adres staan
Op woensdag 01 mei 2002 22:07 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

En als je een ander mail-prog gebruikt? Wat voor OS draait je linux-server? Ik heb zelf ook wanadoo, achter een FreeSCO bak. Gewoon alles standaard ingesteld :)

IK heb even in KMail gekeken. Maak eens een nieuw send-profiel aan. SMTP -> dan gewoon smtp.wanadoo.nl -> password invoeren -> port 25 bij mij, laat maar staan -> bij beveiliging gewoon alles standaard laten.

Werkt dat ^^ ?
Ander mailprogsel heb ik ook al geprobeerd, namelijk Ximian Evolution.
Verder gebruik ik SuSE linux als router. Het rare is, dat het onder windhoos wel altijd gewerkt heeft

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 19:34 schreef EWS99 het volgende:
smtp.wanadoo.nl
<knip>
probeer voor de gein eens:

smtp.cablewanadoo.nl

zo heet ie bij mij

senden lukt bij mij met evolution soms niet meteen trouwens, vaak de 2e keer send drukken wel

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

ik heb zojuits Ximian Evolution gezien, en dat ziet er nog strakker uit.
Als je vooral kijkt naar het uiterlijk van software, dan moet je zeker eens kijken naar Mozilla Mail, dat er met het standaard meegeleverde 'Modern' theme al prachtig uitziet. Bovendien heeft het programma veel meer functies dan Evolution, op het gebied van mail dan. Bovendien is het een perfecte newsreader.

Hieronder even een screenshot. Geheel tegen mijn principes, heb ik even een spam-mailtje uit m'n trash gehaald, om te laten zien dat HTML-mail ook perfect gerendered wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2918816784

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 14:35 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Als je vooral kijkt naar het uiterlijk van software, dan moet je zeker eens kijken naar Mozilla Mail, dat er met het standaard meegeleverde 'Modern' theme al prachtig uitziet. Bovendien heeft het programma veel meer functies dan Evolution, op het gebied van mail dan. Bovendien is het een perfecte newsreader.

Hieronder even een screenshot. Geheel tegen mijn principes, heb ik even een spam-mailtje uit m'n trash gehaald, om te laten zien dat HTML-mail ook perfect gerendered wordt:
[afbeelding]
Ik vond Mozilla Mail alleen wat traag (met mappen openen). En je kunt i.t.t. kmail niet een attachment op een new bericht slepen. Maar misschien ligt dat aan KDE/GNOME.

• EWS99
Op woensdag 01 mei 2002 23:05 schreef tommy320 het volgende:

KDE heeft session mangement maar dat vind ik niet zo fijn.
Idd. Ik heb dat session management ook even geprobeerd, maar dat vind ik nix. Maar elke keer dat ik KDE opstart laadt hij automagisch die sessie. Hoe kan ik dat weer uitzetten?

Over dat mail:
Hele domme fout van mezelf. Ik moet mail.chello.nl gebruiken, ipv smtp.wanadoo.nl. Ik zit nl. bij chello, en haal nog steeds m'n mail bij wanadoo.

Pagina: 1