[GF4] nView geeft geen beeld door over tv-out !!

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Als ik met nView probeer om beeld over de tv-out naar m'n tv te brengen geeft ie gewoon zwart beeld. Hij zit goed aangesloten want hij geeft weleens haperingen als ik aan de instellingen klooi. De kabel is ook goed want die heb ik gebruikt met de tv-out bij m'n vorige kaartje. Alles staat perfect ingesteld. Wat kan ik doen? Oh ja tvtool heeft nog geen ondersteuning voor m'n GF4.

Verwijderd

Dit is een mij bekende frustratie !! Ik ben van een g450 dh overgestapt naar een gf4 ti mooi beeld met games maar de divx output mogelijkheden naar de tv zijn niet zo superieur als die van Matrox. De tvtool werkt nie, crack waren zowiezo moeilijk te vinden. Dus wat blijft er nog over?? Ik wil FULLSCREEN (zonder randen) divx films kijken . . ... wat is de oplossing :?

• Da-WiZZy0n
Op maandag 29 april 2002 19:28 schreef Conar het volgende:
Dit is een mij bekende frustratie !! Ik ben van een g450 dh overgestapt naar een gf4 ti mooi beeld met games maar de divx output mogelijkheden naar de tv zijn niet zo superieur als die van Matrox. De tvtool werkt nie, crack waren zowiezo moeilijk te vinden. Dus wat blijft er nog over?? Ik wil FULLSCREEN (zonder randen) divx films kijken . . ... wat is de oplossing :?
Werkt bij jou nView ook niet ?

Edit: Trouwens tvtool heeft nog geen ondersteuning voor GF4 dus zul jij ook moeten w88 waarschijnlijk als er geen mensen meer zijn die een oplossing hebben

Verwijderd

Het is alom bekend dat nVidia slechtere TV-Out kwaliteit heeft dan Matrox en ATi. Daar moet je dus niet van op kijken..

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik heb een Asus V8460 en ik gebruik de laatste drivers 28.90 en bij mij werk NView perfect! TV-beeld is super!! Strak, mooi van kleur.

Wanneer het niet goed aangesloten is, is de kloon-functie gedissabled en kun je deze niet selecteren.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
Probleem is dat NView het beeld niet vullend kan maken omdat het geen overscan ondersteunt zoals TVTool.

De maker van TVTool heeft nu zelf ook een GF4 en is bezig zijn programma aan te passen. Hopelijk komt er snel een beta, want ik wil weer DivX'en op m'n TV kijken :)

O ja, voor zo'n handig tooltje als TVTool kun je net zo goed betalen, kost maar 10 Euro en je hebt updates for life...

• Brakius
Hoezo kan NView niet volledig opvullen? Je kunt bij eigenschappen van beeldscherm, instellingen, geadvenceerd, Geforce eigenschappen, aanvullende eigenschappen, overlay instellingen toch instellen dat je een 4:3 etc instellen?

Ik heb nu zo dat ik een avi kijk op mijn monitor scherm in het klein, dat dit in 4:3 formaat op de tv gedraaid wordt.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:28

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 30 april 2002 00:12 schreef Mr Magic het volgende:
bla

O ja, voor zo'n handig tooltje als TVTool kun je net zo goed betalen, kost maar 10 Euro en je hebt updates for life...
je weet hoe ze zijn in Nederland he? :7

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 08:14 schreef Brakius het volgende:
Hoezo kan NView niet volledig opvullen? Je kunt bij eigenschappen van beeldscherm, instellingen, geadvenceerd, Geforce eigenschappen, aanvullende eigenschappen, overlay instellingen toch instellen dat je een 4:3 etc instellen?

Ik heb nu zo dat ik een avi kijk op mijn monitor scherm in het klein, dat dit in 4:3 formaat op de tv gedraaid wordt.
Nee, die 4:3 is gewoon de verhouding horizontale tegenover verticale afmetingen. 16:9 is dan een breedbeeld TV.

Om een volledig scherm vullend beeld te hebben op TV, moet er een 'overscan' instelling zijn, maar daarvoor moet je naar eeb ATI kaart.

T'is luiheid van NVidia, als ze wilden konden ze het gewoon in de driver als optie zetten. >:)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 11:54 schreef Hooi het volgende:

T'is luiheid van NVidia, als ze wilden konden ze het gewoon in de driver als optie zetten. >:)
Yup, als er een tvtool is waarom wordt dat niet standaard in de drivers gebakken, scheelt weer een boel knaken >:)

Verder is het beeld wel goed en de output redelijk instelbaar alleen die balken, t schijnt dat mensen daar razend kwaad om kunnen worden &^%@#O)!!!(*#@ ik ben misleid,!! :)

• Brakius
Oh, please pleeg geen zelfmoord. Er zijn ook mensen die niet tegen breedbeeld-uitzendingen kunnen!

• Da-WiZZy0n
Op maandag 29 april 2002 20:08 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Het is alom bekend dat nVidia slechtere TV-Out kwaliteit heeft dan Matrox en ATi. Daar moet je dus niet van op kijken..
Het is niet de kwaliteit, het beeld is gewoon ZWART. Dus ik krijg niet eens de kans de kwaliteit te zien :), maar de Conexant chip die erop zit bij mij zou een hele goeie kwaliteit moeten geven.

• Da-WiZZy0n
Jongens jongens het gaat me niet om zwarte balken ofzo, maar het beeld is gewoon zwart ik zie niks hij doet het NIET. Ik heb de detonator 28.90 en als ik gewoon alles instel bij nView en het staat goed en hij detecteerd de tv ook, maar het beeld blijft ZWART :). Ik weet ook zeker dat het goed zit aangesloten! Tvtool werkt niet want die ondersteunt nog geen GF4 :(. Dus wat kan ik doen?

• Da-WiZZy0n
Op maandag 29 april 2002 19:28 schreef Conar het volgende:
HOE KRIJG JIJ TV OUT ??? plz I have 2 know :)

Verwijderd

topictitel aangepast zodat het duidelijk is dat het om een GF4 gaat :P

• Da-WiZZy0n
Op dinsdag 30 april 2002 22:55 schreef Courage het volgende:
topictitel aangepast zodat het duidelijk is dat het om een GF4 gaat :P
K is goed :)

• Da-WiZZy0n
Komen er nog posts ik heb echt zin om ff een divx-je te kijken op m'n breedbeeld :(

jaja beetje ongeduldig ben ik wel :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 23:49 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Komen er nog posts ik heb echt zin om ff een divx-je te kijken op m'n breedbeeld :(

jaja beetje ongeduldig ben ik wel :)
mmmh, 'k heb zo 123 niets bijzonders hoeven doen, driver versie 277 & run!! more 2 come, sleep now!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

nView zuigt... om het te kunnen gebruiken moet ik m'n Detonators opnieuw installeren, alleen dan kan ik 1024x768 of lager kiezen op m'n tweede beeldscherm (TV)...

Kom op TV-Tool...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Da-WiZZy0n
Op woensdag 01 mei 2002 10:36 schreef Brian Dickens het volgende:
nView zuigt... om het te kunnen gebruiken moet ik m'n Detonators opnieuw installeren, alleen dan kan ik 1024x768 of lager kiezen op m'n tweede beeldscherm (TV)...

Kom op TV-Tool...
Ja wanneer komt er nou eens GF4 support op dat tooltje :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 01 mei 2002 12:03 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Ja wanneer komt er nou eens GF4 support op dat tooltje :(
't Is nogal lullig ja, aangezien nView bij mij alleen werkt na een herinstallatie van de Detonators. Daarna niet meer want dan is de minimum-resolutie die ik kan selecteren 1280x1024, niet echt praktisch voor m'n TV (die geeft dan maar een gedeelte van de desktop weer)

• Da-WiZZy0n
Op woensdag 01 mei 2002 12:58 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

't Is nogal lullig ja, aangezien nView bij mij alleen werkt na een herinstallatie van de Detonators. Daarna niet meer want dan is de minimum-resolutie die ik kan selecteren 1280x1024, niet echt praktisch voor m'n TV (die geeft dan maar een gedeelte van de desktop weer)
Bij mij heeft ie GVD :'( wel goeie nview maar geeft ie alleen een godvergeten zwart scherm door GRRRR!!! Ik kan dus (GRR) geen enkel scherm doorkrijgen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jezus wat een kutzooi

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yep, we zijn echt aan TV-Tool toe dus... :)

Verwijderd

Krijgt Tvtool uiteindelijk wel ondersteuning voor zowel gf4MX als TI? Ik bedoel, kunnen ze het progietje zo maken dat je geen chip nodig hebt? Ik heb zelf n.l een Leadtek geforce 4MX 440. En die heeft dus ook die kleine balkjes met nview, vind ik gewoon zonde.

Nog ff een vraagje, hoe kan het dat ik een soort streep door mijn beeld heen heb met de tv-out? horizontaal en in het midden. Je ziet hem vooral als het beeld van boven naar beneden wordt bewogen in een film.

• Brakius
De horizontale opbouwlijnen (stoterende beelden wanneer veel beweging is) heb ik zelf opgelost door bij de aanvullende eigenschappen van de Geforce4, overlay instellingen in te stellen.

Verwijderd

wat stel je dan precies in? En hoe helpt dit het stotteren te voorkomen? Hoe kan het trouwens dat het beeld op de tv zo flikkert. Net alsof het niet hoger dan 60HZ kan. Ik heb hier ook al van alles aan geprobeerd. Wat is hier de juiste oplossing voor dan?

• misterpro
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

nen TV bolt nooit aan meer dan 60Hz, kan da gewoon nie (tenzij ge nen hele goeie hebt, ma standaard is da nooit meer dan 60Hz)

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zucht... ik ga vanavond de nieuwe Enterprise kijken, dus ik moet wederom opnieuw de Detonators installeren... :(

TV-Tool... waar blijf je??? :'(

• Da-WiZZy0n
Het is trouwens gelukt, het kabeltje (speciaal asus kabel) om te splitten tussen composite & s-video was kapot. Maar je kon ook gewoon de s-video kabel gelijk aansluiten. Die kabel die kapot was had alleen een paar pinnetjes extra voor de composite dus gewoon s-video kreeg je ook in de kaart. Alleen heb ik nou wel balkjes aan de zijkanten :(. Dus dat word gewoon w88 op tvtooltje.

• Da-WiZZy0n
Op woensdag 01 mei 2002 19:19 schreef misterpro het volgende:
nen TV bolt nooit aan meer dan 60Hz, kan da gewoon nie (tenzij ge nen hele goeie hebt, ma standaard is da nooit meer dan 60Hz)
Nee 60 hz is maximaal, met geen enkele tv kun je 100hz oversturen. Als de tv 100hz is wil dat zeggen dat ie er zelf 100 hz van maakt, het word nog steeds doorgegeven als 50/60hz.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
Bij mij werkt het perfect.
Kabeltje van TV-Out naar de videorecorder en die zit weer op de TV aangesloten. Doet het meteen, nooit geen problemen. Heb een ASUS V8440, dus de Ti4400 i.t.t. jouw Ti4600.

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 03 mei 2002 13:27 schreef Phreak het volgende:
Bij mij werkt het perfect.
Kabeltje van TV-Out naar de videorecorder en die zit weer op de TV aangesloten. Doet het meteen, nooit geen problemen. Heb een ASUS V8440, dus de Ti4400 i.t.t. jouw Ti4600.
Ja maar bij mij zit er een speciaal kabeltje bij als je die aansluit heb je weer 2 aansluitingen die op dat kabeltje zitten, dat is via composite of s-video. Maar dat kabeltje is dus kapot, tenminste alleen composite doet het daarmee. Maar de grap is, je kunt ook gelijk de s-video aansluiten op de video kaart. Dus dan werkt het wel, zo is het me ook gelukt. Het is een beetje moeilijk uit te leggen.

Edit: Ik kan pics van dat kabeltje maken als jullie dat willen ??

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
Ik heb een videokaart met tv-out. De vorige kaart was een gf2 mx waar geen tv-out opzat. Ik heb een paar kabeltjes erbij gekregen, maar ik heb dus totaal geen ervaring met tv-out en hoe ik dat kan gebruiken, ik heb de handleiding die bij de kaart zat doorgelezen en de faq gebruikt maar daar stond niets over in.

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
Sorry ik heb het al gevonden.
Pagina: 1