Dynamisch javascript

Pagina: 1
Acties:

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Sinds enige tijd zoek ik naar een oplossing om een soort dynamisch javascript in een htmlpagina te prakken.

Het volgende is het geval; ik heb een form waar ik de gebruiker om een postcode, huisnummer, straat en plaats vraag. Zodra de gebruiker het veld 'postcode' verlaat, wordt er in een (onzichtbaar) frame een php-scriptje gestart, dat een javascriptje genereert dat straatnaam en woonplaats in het formulier al invult (postcodes-plaatsnamen zitten in MySQL database).

Dit werkt op zich prima, maar ik wil een oplossing zonder frames.

Een optie is om een tweede (onzichtbaar) window te openen waarin javascript zit om de velden in te vullen en vervolgens het window weer te sluiten, maar dat is te traag.

Alle postcodes in javascript in het formulier zetten is om begrijpelijke redenen geen optie.

Waar ik dus heel concreet naar op zoek ben is een manier om vanuit javascript (i.c.m. PHP) data uit een database te trekken en in een formulier te zetten, zonder frames en zonder extra windows.

Heeft er iemand ervaring met zo iets?

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Popup, Popunder, iframe, misschien met een document.write die dan weer een javascript voor jouw uitpoept?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je kan natuurlijk ook doen dat als je het postcode veld verlaat dat je dan een form submit, waardoor je een nieuwe pagina voor je neus krijgt die precies hetzelfde is, maar dan met de straatnaam en woonplaats ingevuld

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bigtree
Op maandag 29 april 2002 19:01 schreef .oisyn het volgende:
je kan natuurlijk ook doen dat als je het postcode veld verlaat dat je dan een form submit, waardoor je een nieuwe pagina voor je neus krijgt die precies hetzelfde is, maar dan met de straatnaam en woonplaats ingevuld
Dit is ook nog te traag. Het moet veel sneller kunnen vanuit javascript.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm, de data moet nog altijd uit de database gehaald worden, dus sneller kan het gewoon niet (tenzij de data zich al op de client bevindt)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bigtree
Ok, maar de *hele* pagina opnieuw opvragen en opbouwen is te traag. Dat wil ik dus vermijden.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 22:30

mulder

ik spuug op het trottoir

Dan kom je snel bij een iframe denk ik. Je moet of een post doen of alle data clientside hebben, wat je dus inderdaad niet wilt.

oogjes open, snaveltjes dicht

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
zonder frames zie ik ook geen oplossing..

• Janoz
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of je moet met flash of een applet gaan werken. HTML icm PHP en JavaScript heeft zo zijn beperkingen :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Met alleen html en javascript is het makkenlijkste als je een frame onderaan van 0px maakt, en daar alle data heen stuurt. Het frame zal via de functie innerHTML de validatie naar het bovenframe gooien :)
Pagina: 1