Geforce3 Troubles

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd met een vervelend probleem. Ik heb ik januari een nieuw Mobo gekregen (me vorige was kaduuk gegaan). Tis een Msi K7-turbo. Sindsdien heb ik problemen met met Geforce3. Elke keer als ik Quake, UT of iets anders opstart, draait ie voor 5 min. lekker daarna loopt ie gewoon vast (lees: word uit het spel getrapt). als ik ga voelen is de heatsink van het videogeheugen erg warm. het rae is dat ik met me vorige videokaart (ook Geforce 3 alleen minder koeling) nooit problemen heb gehad, op het zelfde type moederbord. Wie o Wie weet een oplossing.

Ik hebt al verschillende OS'en, Drivers, 4 in 1 drivers geprobeerd etc. Maar ik denk dat me AGP slot te veel stroom krijgt waardoor die kaart te warm word, maar ik zie geen jumper oid. om het voltage te veranderen. :'(

Specs:

*AMD Athlon 1,2 Ghz
*512 mb RAM
*MSI Geforce3 met 64 mb RAM (2nd revision, dus met extra heatsinks standaard)
*MSI K7turbo mobo
* SB Live! platinum
* 40 Gb HD

Blaat...

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

misschien kan je in je bios een voltage instellen voor je agp port??Of staat je bussnelheid te hoog?? Geef eens iets meer informatie aub, heb je wat overclocked?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Nix overgeclocked, 4x AGP, 128 mb aparture size, alles default. kan in de bios geen voltage veranderen, alleen monitoren. De 28.11 Drivers van nvidia zitten er momenteel op, onder win98se.

Blaat...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hoe zijn de voeding waarden na een potje gamen?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hmm nu ff duidelijk, je hebt het hier dus over 2 verschillende videokaarten?? 1tje die afkapt na 5 minuten en eentje die het wel altijd heeft gedaan (met mindere koeling), mag ik vragen of je die kaart nieuw hebt gekocht??Weet je de clocksnelheden van die kaart die steeds afkapt?? Kan je voeding het wel aan??GF3 trekt veel stroom en een betere koeling meestal ook. Leg het nog eens een keer duidelijk uit, want je begint over een nieuw moederbord en je eindigt met 2 videokaarten op hetzelfde moederbord??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
NOpe 1 nieuwe (2 weken oud) Geforce3 met 64MB geheugen, de vorige is kaduuk gegaan, maar diie had in combinatie met me oude moederbord (dezelfde als er nu in zit, geen problemen.

Toen ging het moederbord kapot, daar hebt ik een nieuwe voor gekocht, excact dezelfde (viel onder de garantie).

dat nieuwe moederbord in combinatie met me oude geforce3 kreeg dus problemen, wat leidde tot een kapotte videocard (nog meer garantiewerk).

Nu dus nieuw mobo en nieuwe geforce3 (met meer koeling). En dezelfde problemen.

Voltage's na potje gamen (en dus een vastloper):

Vcore: 1,75V
3,3 V : 3,41V
5 V: 4,95V
12V: 12,42

CPU temp: 50 graden
System temp: 24 graden

edit:

150 Watt voeding, en dat ging dus prima met het oude Mobo en videokaart)

Blaat...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

nou aan de voltages ligt het niet volgens mij, scheelt niet zo gek veel (moet zeggen dat ik geen prof ben met voltages), ik weet maar een manier om erachter te komen denk, haal je gf uit je mobo en probeer hem bij een bekende op zijn pc uit, als ie dan weer vastloopt zou ik maar weer een nieuwe halen, loopt ie niet vast moet je misschien een nieuwe bios op je mobo gooien of terug met je mobo, als je er niet aan hebt lopen kloten zou alles gewoon moeten werken.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 19:18 schreef mokumouse het volgende:
150 Watt voeding, en dat ging dus prima met het oude Mobo en videokaart)
echt te weinig hoor :*
pleur er een andere voeding in.

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
ik heb de laatste bios er al opzitten, bij de winkel waar ik de videokaart heb gekocht deed ie het normaal (ik heb hem daar een half uur lopen martelen met Q3).

Toch iets met te veel / weinig voltage.... (denk ik)

Blaat...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
echt te weinig hoor
pleur er een andere voeding in.
mja raar dat ie dan met het vorige mobo en videokaart geen problemen heeft gehad.

ennuh lijkt me niet echt dat de videokaart warm word, als ie te weinig stroom heeft.

Blaat...

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op maandag 29 april 2002 19:29 schreef mokumouse het volgende:

[..]

mja raar dat ie dan met het vorige mobo en videokaart geen problemen heeft gehad.

ennuh lijkt me niet echt dat de videokaart warm word, als ie te weinig stroom heeft.
Een GF3 zuigt je Wattage leeg...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
nou morguh dan maar es belluh om te kijkuh of dat onder de garantie valt.

Blaat...

• tweakduke
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
150 watt voeding
zekers Packard Bell PC
die hebben altijd zulke pruts voedingen.
gewoon 300 watt kopen, kost toch nix, want packard hell vergoed dat toch niet.

Tweakers Discord

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
nope geen packard hell, packard hell gebruikt volges mij geen MSI produkten.......

tis een custom made SKY

Blaat...

Verwijderd

packard hell neemt juist wel msi en gigabyte borden

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
*schop*

Wat ik me dan toch nog afvraag. Als het aan een te zwakke voeding ligt, hoe komt het dan dat hij het langer volhoudt als me kast open staat (meer koeling) je zou zeggen dat ie ook minder warm word als ie te weinig stroom krijgt....

Blaat...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Nogmaals *schop*

Laatst geprobeerd met een 250Watt ATX voeding, mocht niet baten, nog steeds dezelfde problemen, iemand nog een idee......????

Blaat...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Kijk eens rond of je ergens nog een andere, evt oudere videokaart ziet liggen en test die ff :) anders toch echt 300 watt...ik zie ook dat je een AMD athlon thunderbird hebt...die lusten ook wel wat stroom.. :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
enig andere videokaart die ik heb liggen is een oude S3 virge DX/SX met 4 mb ram das dus ook nie echtr vergelijken |:(

edit:

en die heeft er al een tijdje in gezeten in de periode dat ik op me niewe geforce moest wachten en dat draaide goed. Onder windows dan, games is niet te doen op dat ding

Blaat...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

Op woensdag 15 mei 2002 22:16 schreef mokumouse het volgende:
Nogmaals *schop*

Laatst geprobeerd met een 250Watt ATX voeding, mocht niet baten, nog steeds dezelfde problemen, iemand nog een idee......????
met schoppen kom je er niet hoor :?

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Hij kan dicht :) probleem was een reepje brak geheugen :)

Dank voor de hulp

Blaat...

Pagina: 1