Beste beeldkwaliteit na 'backuppen' DVD

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik gebruik de GUI van VOBDEC om te rippen, daarna met flaskmpeg converten.

Ik wil bijv. braveheart op 2 650Mb cd's branden. Welke instelling moet ik gebruiken om de beste beeldkwaliteit te krijgen?

Audio doe ik al op 48KHz 96 bit.
Heb al DivX plugin, maar die van Intel schijnt ook goed te zijn wat betreft converten.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Hoi,

Voor UITSTEKENDE DVD --> DivX hadnleidingen, moet je zijn op http://www.digital-digest.com

Behulpzame webmaster ook.

Ik had een keer een dvd 'tje "gebackupped" en per ongeluk de italiaanse audiostream meegeript ipv de engelse. Ze hebben me daar goed geholpen. Er staan zeer uitgebreide handleidingen in allerlei talen.

Groeten,

Rob

Verwijderd

Als je de lengte van de film weet kan je met de 'Stream Size Calculator' vrij nauwkeurig uitrekenen welke bandbreedte (Kbps) je moet instellen om een DivX film op 2 CDs te krijgen. Dit gaat alleen op bij het gebruik van de Low Motion Codec.
Ik zou het geluid in MP3 formaat 128kbps - 48Khz (of 44,1kHz) gebruiken.
Voor een film van 2 uur komt dat dan neer op een bandbreedte van zo'n 1350 Kbps.

GrTnX Corleone.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Film duurt 177 minuten, dus 2 uur en 57 minuten. waar kom je dan op uit?

Verwijderd

hier heb je ook een linkje met wat nuttige ifo: http://dvd2divx.wox.org/ripflashkmpeg.htm

Verwijderd

Zo dat is een lang filmpie, ik heb hem even uitgerekend op de stream size calculator en kom uit op 875 kbps. Dit is met MP3 128kbps 48kHz geluid. Je zal dan in de buurt van de 1300Mb uit moeten komen.
Deze film moet je inderdaad niet op 1 CD willen persen, want dan ziet het er inderdaad niet uit. Maar doe eens een poging en laat weten waar je uiteindelijk op uit bent gekomen.

GrTnX Corleone.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ben nog steeds bezig met Braveheart. Heb veel geprobeerd aan opties. Beste beeldkwaliteit krijg je toch als je de size van je keyframes hoog zet. max size van 6000 levert een avi op van 2Gb.
Als je die gaat VirtualDubben, wordt de grootte uiteindelijk niet kleiner????

Ik vind nl. het beeld super waardeloos als je een framesize van 875Kbps neemt, is dan erg blokkerig. Heb wel al die interlaces aangezet en interpolators of hoe dat ook heet, met 1 key per frame.

Heeft niemand anders dan nog Braveheart geripped met een erg goede kwaliteit??

Verwijderd

Dat een film blokkerig wordt met een bandbreedte van 875 kbps, daar snap ik niets van. Ik heb zelf al heel wat films geript met een bandbreedte die wat lager lag dan 875 kbps en ziet er prima uit hoor. Er zijn al heel wat mensen die deze films hebben bekeken en waren hiervan onder de indruk. Kwaliteit is minder dan DVD, maar beter dan video!!! Nu rip ik niet met Flaskmpeg, maar met Avi2Mpeg, GraphEdit en Virtual Dub, maar het lijkt me stug dat dit zo'n groot verschil kan geven?! Notabene speel ik deze DivX films af met Mediaplayer 7.0 met laatste DivX plugins uiteraard.

GrTnX Corleone.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Zou, als ik toch 875Kbps neem, het beeld soms uiteindelijk met VirtualDub soms mooier gemaakt worden??
Dat, als het ware, FlaskMPEG het blokkerig laat zien, maar dat VirtualDub dit weer 'rechttrekt' ??

Verwijderd

Virtual Dub mixed alleen het geluid bij de DivX-Avi. Misschien dat de bandbreedte instelling van FlaskMpeg een andere waarde voorstelt dan bij Avi2Mpeg. De Stream Size Calculator is een ingebouwde feature van Avi2Mpeg. Trouwens de weergave van de DivX in Virtual Dub kan ook niet tippen aan die van MediaPlayer, dus misschien ligt het wel aan de DivX-player waarmee je het resultaat bekijkt. Een goede player die ik recentelijk ontdekt hebt is BSPlayer 0.8, waarbij beeld, geluid en ondertiteling een prima resultaat geeft.

GrTnX Corleone.

Verwijderd

Of je koopt gewoon de originele DVD. Beste beeldkwaliteit, mooiste AC-3/DTS sound, single disc (meestal)...

Rippen is fun maar als je dagen bezig bent om een redelijke rip te kunnen burnen...hmmm

Verwijderd

Ja Sonic, als je het allemaal niet kunt volgen, kun je inderdaad beter maar de DVD kopen. Maar waarom moet je ons dan uitleggen dat je daar te simpel voor bent????
Het idee van deze topic is, dat hier mensen hun bevindingen en ervaringen met andere tweakers willen delen.

GrTnX Corleone.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Thx Corleone ;)

Sonic vergeet denk ik (en hij weet het wel omdat ik weet wie hij is ;) ) dat dit voor mij de eerste DVD is die ik probeer te rippen, en zoals iedereen weet " alle begin is moeilijk".
Ik ben inderdaad er nu iets meer als een week mee bezig, maar weet straks wel waar het allemaal fout kan gaan en hoe het wel moet.

Heb net het beste resultaat gekregen voor Braveheart...1423Mb! Jammer is dat ik nét 23Mb boven de 1400Mb zit, want ik had al 2x 700Mb CDR's hiero liggen. Geluid stond al op 96kbps 44.100Hz stereo, dus....ik moet denk ik de framerate ietsjepietsje naar beneden schroeven (had nu 1100fps).

Corleone...jij gaf destijds aan dat die framerate 875kbps zou moeten zijn. Ik heb op internet redelijk wat van die proggies gevonden om het optimale aantal fps te kunnen berekenen, maar de meesten geven andere getallen aan ten opzichte van elkaar. Eentje zei (bij 700Mb CDR's en 177minuten film) dat ik 1113fps kon gebruiken, de andere 1025fps en weer en andere ergens rond de 700fps ofzo. Nogal lullig als je eentje kiest en je komt (net zoals ik nu) net met een paar Mb over de limiet heen :(

Ik zal over een paar dagen wel met het definitieve resultaat komen zodat anderen hier ook wat aan hebben.

Verwijderd

Wait a second, Tai Pan!!!!
Dat je ietsje hoger uit komt is toch geen ramp, bij de meeste films zit er wel een intro filmpje van de filmmaatschappij voor en na de hoofdfilm zelf. Die kan je gewoon met Virtual Dub markeren en deleten. Vaak kom je dan wel onder je disk limiet uit. Desnoods haal je de aftiteling eraf, al vind ik dat eigenlijk ook wel zonde. Tot nu toe ben ik altijd wel uitgekomen met het verwijderen van die bewuste filmpjes.
Ach, die reactie van Sonic vind ik gewoon een beetje flauw, als je de 'challenge' van het maken van een DivX niet inziet ga dan niet een beetje bijdehand doen. Mijn eerste film was inderdaad ook een project van 3 dagen lang worstelen met allerlei proggy's, maar nu is het meer een routine klusje geworden en de collectie breidt zich langzaam uit.
Ik ben benieuwd of het nu wel gaat lukken, in ieder geval succes met het rippen.

GrTnX Corleone

Verwijderd

Even ter info om aan te geven dat het maken van een DivX film echt geen dagenlange projecten zijn, maar een routine klusje.

American Psycho: Regio 1 NTSC
Lengte film: 103 Min.
Estimated file size: 652Mb
Calculated Stream Size: 736Kbps

Resultaten:
Video Stream (Avi2Mpeg): 3 uur 35 min.
Audio Stream (GraphEdit): 10 min.
Audio +Video Virtual Dub: 2 uur 20 min.
Audio: MP3 - 128kbps - 48Khz
Video: Low Motion Codec

Total DivX time: 6 uur 5 min.
Final Size: 646 Mb.

Zoals je ziet Tai Pan komt de Final DivX Size aardig overeen met de grootte die ik bij de Stream Size Calculator heb ingevuld. Dat het maken van een DivX echt geen dagen duurt mag ook wel duidelijk zijn en dat op een PIII-450Mhz.
Nou, ik ben benieuwd of het nu wel gelukt is met het rippen van BraveHeart!!!

GrTnX Corleone

Verwijderd

Corleone,

Ik ben toch wel blij dat er dan toch nog iemand is zoals jij, die het allemaal wel snapt...en niet zo simpel is...dream on

Mischien was mijn opmerking wel flauw, maar dat was mijn bevinding en daar is het forum voor zoals je zelf aangaf...

Veel plezier met de "challenge"...and have a life

Dodge this...
Pagina: 1