80min CD vol brand, achteraf leeg

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb een HP8100 brander, als ik een 80 min CD onder XP met nero helemaal vol brand, herkent XP noch NT meer de inhoud ervan.

Firmware upgraden lukt niet, omdat ie dan begint te piepen over een installatie cd ofzo die ik allang niet meer heb.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Dit ligt aan je ASPI drivers, doe de cd maar eens in een andere compu of start je computer opnieuw op en zie daar een vol CD'tje.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sessie wel gesloten?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:05
Als ie na het branden leeg lijkt is er iets mis met de TOC. Of nero heeft die niet afgebrand, of je brander is stuk of je cd-rom drive kan de toc niet inlezen. (kan aan de cd liggen)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

AMDFreak

Intel is zo..

hebbie de simulatie aan staan? had ik ook een x!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is er op de CD wil zichtbaar dat erop geschreven is? Ik heb 't met Nero onder XP een keer zo gek gehad dat 'ie dacht een perfect CD'tje gebrand te hebben, bleek er echt nix op te staan.

En nee, hij stond ECHT NIET op simulatie :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• leuf
  • Niet online
Dit ligt aan je ASPI drivers, doe de cd maar eens in een andere compu of start je computer opnieuw op en zie daar een vol CD'tje.
Helaas, al geprobeerd, ook na opnieuw opstarten niets, en wat ik net al zei, op mijn laptop met NT ook niets :(
sessie wel gesloten?
yups, multisession, no multisession, maakt allemaal geen fluit uit.
hebbie de simulatie aan staan? had ik ook een x!
nope, dacht ik eerst ook aan, maar heb ondertussen al vier onderzetters :(
Is er op de CD wil zichtbaar dat erop geschreven is?
Ja, prima zichtbaar.
Als ie na het branden leeg lijkt is er iets mis met de TOC. Of nero heeft die niet afgebrand, of je brander is stuk of je cd-rom drive kan de toc niet inlezen. (kan aan de cd liggen)
Nieuwste Nero van www.ahead.de gehaald, dus daar ligt het niet aan lijkt me.
Ben bang inderdaad dat me brander kapot is, wel eindelijk een reden om een 40 speed fikker te kopen :7
Denk niet dat het aan de cd ligt, zijn Philips-en, dus zou ok moeten zijn.

Op zich raar, zoals ik net al zei, heb nu vier onderzetters, maar één cd ging tussendoor wel goed. Dat was dan ook nog eens een multisession. Vervolgens één cd vernaggelt met een buffer underrun, terwijl ik niets anders heb draaien op een PIII 715 met 256mb aan ram.
Kortom ik snap er niets van, toch maar een nieuwe brander halen of heeft er iemand nog een idee????

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
....de 8100 kan geen 80 min. fikken. Als het goed is gaat ie maar tot 77 min. tenzij je de firmware geupdate hebt...

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

Phydomir

Dennis

Lijkt een beetje op het probleem wat ik met m'n Yamaha SCSI brander had.. Denk dat de lens kapot is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde met me 9110i. HIj brand gewoon de hele cd, maar als hij moet gaan afsluiten doet ie het niet. Probeer anders eens Easy CD creator, deze sloot meer cd's af dan NERO bij mij. Het leek er gewoon op dat hij de lens niet kon verplaatsen. BTW, die cd's zijn niet waardeloos! Je kunt ze gewoon met een andere brander afsluiten met Easy cd creator!

• leuf
  • Niet online
....de 8100 kan geen 80 min. fikken. Als het goed is gaat ie maar tot 77 min. tenzij je de firmware geupdate hebt...
Volgens mij nog nooit problemen mee gehad, gewoon met de firmware die er destijds opzat.
Lijkt een beetje op het probleem wat ik met m'n Yamaha SCSI brander had.. Denk dat de lens kapot is.
Ik had precies hetzelfde met me 9110i. HIj brand gewoon de hele cd, maar als hij moet gaan afsluiten doet ie het niet. Probeer anders eens Easy CD creator, deze sloot meer cd's af dan NERO bij mij. Het leek er gewoon op dat hij de lens niet kon verplaatsen. BTW, die cd's zijn niet waardeloos! Je kunt ze gewoon met een andere brander afsluiten met Easy cd creator!
Conclusie: nieuwe brander?? of ben ik dan te snel en is het ouwe beessie wel nog te redden.
Enige wat ik me nog kan bedenken is met een nieuwe firmware, maar zoals ik in de eerste post al aangaf lukt dat niet, iemand die daar tips voor heefT?
Pagina: 1