Toon posts:

Netwerk XP/Win98 met crossed utp...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop PC met win98 erop (deze maakt via ISDN verbinding met Internet), hier zit een 10mbit netwerkkaart in. Daarnaast heb ik een notebook met 10/100mbit netwerkkaart erin, ik wil graag dat ik de bestanden kan delen met mijn desktop, maar ik weet niet hoe ik ze goed op elkaar aansluit. Met een crossed cable moet dat, heb ik eens gehoord dus die heb ik er nu tussen, en netwerk wizards gedraait, maar ik kan nog steeds niks delen en de PC's zien elkaar ook niet in network neighbourhood.

Ik heb al even gezocht naar een relaterende topic, maar kon ik niet vinden (misschien met mijn neus gekeken).

Hoe los ik dit op??

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, met notebook desktop pingen wil ook niet!

Verwijderd

Eerst moet je zeker weten dat de crosscable goed werkt. Wanneer de drivers van de nic's op beide pc's goed geinstalleerd zijn, moeten de LINK lampjes op beide nic's branden.
Daarna zorg je dat op beide pc's een goede protocolstack ge-installeerd is (bijv. TCP/IP, geef de 1e pc bijv. 192.168.1.1 en de 2d pc 192.168.1.2).
Vanaf dat moment moeten beide pc's elkaar kunnen pingen.
Daarna zorg je dat beide pc's een Microsoft Netwerk Client ge-installeerd hebben, met File-/Printer Sharing.
Nu moet je alleen nog zorgen dat je shares aanmaakt op de pc die je via het netwerk wilt benaderen (of op beide pc's). Vanaf dat moment moet de betreffende pc in de netwerkomgeving te vinden zijn, en kun je bestanden kopieren etc.

Verwijderd

Topicstarter
thx, ik zal het gaan proberen...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> [forum=19] :)

Verwijderd

Zorg dat je firewalls even uitzet voordat je begint, dat voorkomt een hoop zoek en testwerk.

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide daar staat het allemaal stap voor stap uitgelegd :)
Pagina: 1