Verwijderd

Topicstarter
een poging om communicatie via infrarood te verkrijgen tussen een laptop en de
Ericsson T39 was geen succes. Op de laptop is de infrarood poort (apparaat) geinstalleerd,
in apparaatbeheer wordt aangegeven dat het apparaat goed functioneert.
Nu heb ik de T39 naast de infraroodpoort van de laptop geplaatst, de infrarood poort op
de telefoon aangezet en het programma Phone Settings (van de bijgeleverde CD-ROM) opgestart.
Nu zoekt het programma naar verbonden telefoons, en hier vindt hij dus niets.
Aangezien dit geen succes is, installeer ik de modemdriver op de bijgevelerde CD-ROM.
Dit gaat goed, de COM-poort stel ik op COM1. Bij "Modeminstelligen Ericsson" stel ik bij het tabblad
"Modeminstellingen" de zojuist geinstalleerde modem in.
Wederom vindt de applicatie Phone Settings de telefoon niet (tevens niet nadat ik een virtuele infrarood poort ingesteld
heb).
Heeft iemand ervaring hiermee en weet hoe dit probleem opgelost kan worden?

mvg,
François Hendricks

Verwijderd

Kijk even of je laptop de telefoon sowieso wel ziet.
Dan heb je als het goed is twee van die ir icoontjes tegen over elkaar onder in de task bar staan. Als je dat niet hebt moet je ff kijken of je wel de juiste ir protocol gebruikt. Je kunt die van de laptop vaak in de bios instellen. Ik heb het wel een paar keer aan de gang gekregen maar hoe het precies moet weet ik niet meer ik heb hier zo geen laptop dus testen kan ik niet. Ik hoop dat ik je een beetje opweg heb kunnen helpen.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ken je iemand met een PDA? Ik heb een Handspring Visor platinum en een T39m. Prima combinatie en kan zonder problemen adressen, telefoonnummers uitwisselen en ook sms'en met mijn pda.

Ik zou zeggen, probeer dat eens.

ps. met een laptop en infrarood heb ik geen ervaring